Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: "Valitusta tyhjästä!" Marjayrittäjä tulistui somessa - nykynuoret eivät enää jaksa edes seistä!

Vierailija
19.07.2025 |

Marjayrittäjä kieltää työntekijöitään istumasta työpäivän aikana, koska pitää sitä työturvallisuusriskinä ja asiakkaiden pilkkaamisena. Hänen mukaansa 16-vuotiaiden pitäisi ottaa oppia yrityksen 80-vuotiaista työntekijöistä, jotka seisovat valittamatta kahdeksan tuntia putkeen. Kun nuoret työntekijät julkaisivat TikTokissa huumorivideon, yrittäjä raivostui, vaati poistamaan videon ja syytti nuoria todellisuuden vääristelystä. Someraivo yltyi boikottivaatimuksiin asti, mutta yrittäjä ei välitä: hänen mukaansa aina joku keksii valittaa, vaikka antaisi miljoona euroa lastensairaalalle.

Miten voi olla mahdollista, että nykyajan nuoret eivät jaksa edes seisoa muutamaa tuntia, kun aiemmat sukupolvet ovat kävelleet kouluunkin kymmenien kilometrien matkan lumihangessa ilman kenkiä ja ruokaa? Tämä on juuri sitä hemmottelua, joka pilaa seuraavan sukupolven lopullisesti. Kohta nämä laiskat nuoret vaativat varmaan sänkyjä ja Netflixiä jokaiselle työpaikalle. Somessa valittaminen näyttää olevan nykynuorten ainoa taito kohta heidän pitää varmaan saada palkkaakin pelkästä hengittämisestä. Missä on vanhempien kasvatusvastuu, kun marjakojuun seisomaan joutuminenkin aiheuttaa henkisen trauman?

Kommentit (324)

Vierailija
61/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän antaa huonon kuvan torimyyjästä jos siellä istuskellaan. Vielä jos siihen lisätään kännykän selailu niin kävelen ohi. Minä ostan siitä kojusta jossa minua palvelee seisten ahkera ja hymyilevä myyjä, josta ei näy jo kauas että olen tässä vain palkkaa tienaamassa.

Vierailija
62/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähän antaa huonon kuvan torimyyjästä jos siellä istuskellaan. Vielä jos siihen lisätään kännykän selailu niin kävelen ohi. Minä ostan siitä kojusta jossa minua palvelee seisten ahkera ja hymyilevä myyjä, josta ei näy jo kauas että olen tässä vain palkkaa tienaamassa.

Mitä ihminen siis tekee torimyyjänä ellei tiena vain palkkaansa? Pitäisikö sen olla nuorelle joku v*tun kutsumustyö, jota tehdään marjanmyynnin ilosta? Herrajumala sentään. Käyn itsekin töissä vain palkan takia, muuten tekisin ihan muita juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpa kiinni tero.

Vierailija
64/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan yhtä mulkulta kuin Terokin. Oletko Tero itse vai Teron vaimo tai muu sukulainen?

Vierailija
65/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen työnantaja lähestyy työtä aina kepin ja kyykyttämisen kautta. Suomalainen työelämä on perseestä.

Vierailija
66/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa kun marjakojuilta tai jäätelökioskeilta ostatte että onko yrittäjä välittänyt hommata työntekijöille retkituolia! 

Jos on retkituoli jossa myyjä voi lepuuttaa jalkoja hiljaisina hetkinä= 👍 

Jos myyjä on ystävällinen ja huomioiva kun asiakas saapuu paikalle= 👍 

Vierailija
67/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä seisominenkaan ole niin hyväksi kuin kuvitellaan. Eri asia, jos työnkuva on sellainen, jossa kävellään. On hyvä voida kuitenkin vaihdella asentoa. Meillä työpaikalla on vaihtoehtona seisoa tai istua asiakasta palvellessa. Teki niin tai näin, askelia kuitenkin kertyy tuotteita hakiessa ym.

Koko työpäivän seisomiseenkin pitää totutella, äkkiseltään voi mennä jalat kipeiksi. Hyvä on kannustaa seisomaan enemmän kuin istumaan, mutta jos työpaikka alkaa rajoittaa istumista niin ymmärrän täysin videon. Hyväkuntoisen näköisiä nuoriahan tuossa on. 

Vierailija
68/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työnantaja lähestyy työtä aina kepin ja kyykyttämisen kautta. Suomalainen työelämä on perseestä.

Ruotsissa ja Tanskassa ei ole kyykytystä ja työttömyysturvakin on parempi. Silti täystyöllisyys. Luotatko Kokoomukseen?

Vierailija
69/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista nähdä suomalaisten nuorten alennustila. Ei heissä taida olla tulevaisuutta?

Vierailija
70/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puljun omistajan kommentit iltalehdessä on sen verran ylimielisiä, että kaveri aiheutti pelkästään noilla isomman imagohaitan yritykselleen kun mitä se pelkkä tuolien puute olisi aiheuttanut.

Varmaan näkyy kivana dippinä lähipäivien myynneissä.

Vierailija
71/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihminen siis tekee torimyyjänä ellei tiena vain palkkaansa? Pitäisikö sen olla nuorelle joku v*tun kutsumustyö, jota tehdään marjanmyynnin ilosta? Herrajumala sentään. Käyn itsekin töissä vain palkan takia, muuten tekisin ihan muita juttuja.

Kyllä hyvä tuote myy itsensä.

Vierailija
72/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan olemassa myös niitä psykopaatteja joiden mukaan kauppojen kassatyöntekijät eivät saisi istua.

Vierailija
73/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin lapsi niin aika paljon aikuiset valittelivat selkiänsä. Samanlaisiako halutaan tehdä nykynuorista? 

Vierailija
74/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet pisteet yrittäjälle. Taidanpa heti käydä ostamassa häneltä marjoja. Paitsi jos laiska pullamössötyttö istuu.

Vierailija
75/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykynuorilla menee 8 tunnin työpäivästä 3 tuntia sometukseen

Vierailija
76/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paikallaan seisominen on myös erilaista jos sulla on vaikkapa käsillä tekemistä. Eli jos työskentelet tuotantolinjastolla jossa koko ajan tekemistä kuin pojotat seisoa myyntikojulla odottaen asiakkaita.

Vierailija
77/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydet pisteet yrittäjälle. Taidanpa heti käydä ostamassa häneltä marjoja. Paitsi jos laiska pullamössötyttö istuu.

Säälittävä trolli

Vierailija
78/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

potkut vaan laiskimuksille

Vierailija
79/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuo kusipääyrityäjä siirtyä nykyaikaan ennen kuin joku hakkaa sen tohjoksi. 

Vierailija
80/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt tänne tulee kaikki ne jotka omassa työssä eivät tietenkään istu yhtään ainoaa sekuntia!! 3... 2... 1... :

tässä yksi... työni seisoma työtä koneella lyhyitä muutaman askeleen kävelyitä joka kappaleen välillä, eli koneen hoitoa jota ei istuen edes pysty tekemään. Toki päivän mittaan  3 kpl 30 min taukoa ja hellepäivinä joka tunti 10min tauko kun sisätiloissa lämpö nousi, vaikka jokaisella olikin viilennyspuhallin

Työtä tehdessä ei edes ole mahdollista istua, mutta ei tullut mieleenkään vinkua

Et tainnut paljon istua koulunpenkilläkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi