Saako hauta näyttää hoitajaltaan vai täytyykö sen näyttää tietynlaiselta? 😄
Ne jotka ei ymmärrä hautojen hoitoa ja haudoilla kävijöitä, voi siirtyä ketjusta samantien.
Eli hoidan muutamaa iäkkäinä kuolleiden sukulaisteni hautoja. Alkukesällä vein sinne kukkia ja tänään kävin pitkästä aikaa, ja haudat ovat ihanat! Rönsyilevät, vehreät ja täynnä kukkia. Sitten katselin ympärillä olevia hautoja ja ne ovat niin asiallisia ja "virallisen näköisiä". Ja tajusin että hoitamani haudat näyttävät nyt "minulta".
Onko se huono asia vai saako näin olla? 😄
Kommentit (10)
Hoitajan näköinen hauta. Nimi punk-bändille?
Kunhan haudat on jollain lailla hoidettu ja istutukset ei ole liian korkeita tai sisällä haitallisia vieraslajeja niin ei ketään kiinnosta miltä se näyttää.
Saa näyttää hoitajalta, tai siltä vainajalta joka haudassa lepää. Oman läheiseni haudalla kasvaa maustekasveja ja luonnonkukkia, hän oli luonnonystävä ja kulinaristi.
Olisi mukava, jos hauta juvastaisi jotenkin vainajaa ja toteuttaisi hänen toiveitaan/elämän filosofiaa. Esim. olin tosi hyvillään, kun yksi tuttava istutti (metsä)mansikan taimia isänsä haudalle, kun tiesi että isä ei missään tapauksessa ole kukkaihminen ja inhoaa ruusubegoniaa yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Tai kirjalle. Tarttuisin takuulla siihen jos huomaisin hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Saa käyttää 😄 ap
Vierailija kirjoitti:
Olisi mukava, jos hauta juvastaisi jotenkin vainajaa ja toteuttaisi hänen toiveitaan/elämän filosofiaa. Esim. olin tosi hyvillään, kun yksi tuttava istutti (metsä)mansikan taimia isänsä haudalle, kun tiesi että isä ei missään tapauksessa ole kukkaihminen ja inhoaa ruusubegoniaa yli kaiken.
Heidän tapansa oli että haudat pidetään kunnossa ja kukat/kasvit vaihdetaan useita kertoja vuodessa. Näin olen tehnyt 😊 ap
Vierailija kirjoitti:
Saa näyttää hoitajalta, tai siltä vainajalta joka haudassa lepää. Oman läheiseni haudalla kasvaa maustekasveja ja luonnonkukkia, hän oli luonnonystävä ja kulinaristi.
Tää olis ihana omallekin haudalle, jotain hyväntuoksuisia yrttejä yms.
Just.