Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skuuttipoika ajoi auton kylkeen ja livisti paikalta, kuka korvaa?

Vierailija
18.07.2025 |

Mulla on täyskasko, mutta nyt ei ole enää vakuutusyhtiö auki mistä kysyisin. Miten tämmöisessä tapauksessa toimitaan? Nuoret skuuttipojat kaks päällä siis tulivat kylkeen ja lensivät konepellille ja auton keulassa ja konepellillä on nyt paljon rumia lommoja. Minä ajoin tuossa kohtaa tosi hiljaa, ehkä jotain kymmentä, kun oltiin parkkiksella, mutta pojat tulivat vauhdilla päälle, kun eivät kuulemma saaneet skuuttia pysähtymään, vaikka yrittivät. Pojille ei onneksi käynyt mitään, eivätkä halunneet poliisia paikalle ja lähtivät menemään. Olin niin shokissa etten oikein tiennyt miten toimia, ja jäin vain ihmettelemään. Sain kyllä pojilta puhelinnumeron, mutta siihen ei nyt kukaan vastaa, eikä se taida olla edes käytössä.

Korvaako siis vakuutusyhtiö mulle tästä mitään tai voinko minä saada jonkun syytteen myöhemmin, jos pojille sattuikin jotain? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet rikosilmoituksen, sitten ilmoitus vakuutusyhtiöön. Omavastuu jää itselle maksettavaksi ja vakuutus korvaa. Et tule pojalta mitään saamaan.

Vierailija
2/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sieltä vakuutusyhtiöstä maanantaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava neuvo. 

Vierailija
4/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiö karhuaa veetiltä, jos saavat kiinni. Lienee mahdollista, jos olivat vuokraskuutilla liikkeellä. Olivathan varmasti yli 15-vuotiaita. Kumpi osapuoli oli väistämisvelvollinen?

Vierailija
5/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiö korvaa sun auton vahingot kun täyskasko. Omavastuun maksat joku 200€. Pojille ei sun tarvi korvata mitään! Olisit voinut soittaa poliisit paikalle kirjaamaan tapahtuneen. Nyt et poikia saa vastuuseen.

Vierailija
6/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vakuutusyhtiölläsi ole ns. 24/7-hätäpalvelunumeroa?

Vierailija
7/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain imbesilli jättää vastaavassa tilanteessa soittamatta poliisille, myös ensihoidon olisi ollut syytä tarkistaa ilmalennon tehneet pojat.

Vierailija
8/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiö karhuaa veetiltä, jos saavat kiinni. Lienee mahdollista, jos olivat vuokraskuutilla liikkeellä. Olivathan varmasti yli 15-vuotiaita. Kumpi osapuoli oli väistämisvelvollinen?

En tiedä oliko yli 15 mutta vuokraskuutti oli. Minä en oikeastaan tiedä kumpi oli väistämisvelvollinen parkkipaikalla, mutta itse ajoin mateluvauhtia kun rysähti. En todellakaan huomannut poikia kuin vasta sitten kun ne jo oli tulossa kylkeen. No, minä kyllä tulin oikealta, mutta jos minä olinkin syyllinen, niin korvaako kasko siinä tapauksessa mitään? 

Vierailija
9/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet heti maanantaina vakuutus yhtiön. Et joudu korvaan mitään koska.  pojat itse syyllisiä nehän sinun auton päälle ajo, joten heidän syy ja skuutilla ei saa ajaa kaksi päällä,he rikkoivat tieliikenne lakia. ikävä tapahtuma.

Vierailija
10/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain imbesilli jättää vastaavassa tilanteessa soittamatta poliisille, myös ensihoidon olisi ollut syytä tarkistaa ilmalennon tehneet pojat.

Miten ensihoito tai poliisi tarkistaa, kun pojat lähti karkuun? 

Vierailija
11/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eivätkä halunneet poliisia paikalle ja lähtivät menemään. 

No niin kai. Syy oli kaikesta päätellen pojissa.

Vierailija
12/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisiko lähialueella olla valvontakameroita joihin tapahtuma olisi tallentunut?

Vierailija
13/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päällä ajaminen on laitonta jo sekin.

Vierailija
15/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava neuvo. 

Ehkä paras mitä voi antaa jos haluaa oikean vastauksen.

Vierailija
16/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko yli 15 mutta vuokraskuutti oli. Minä en oikeastaan tiedä kumpi oli väistämisvelvollinen parkkipaikalla, mutta itse ajoin mateluvauhtia kun rysähti. En todellakaan huomannut poikia kuin vasta sitten kun ne jo oli tulossa kylkeen. No, minä kyllä tulin oikealta, mutta jos minä olinkin syyllinen, niin korvaako kasko siinä tapauksessa mitään? 

Eikö parkkipaikalla päde normaalit liikennesäännöt? Ruudusta lähtevä ja peruuttava väistää, mutta muuten normaalisti, eikö? Kolaritilanteessa aina poliisi paikalle ja silminnäkijöiden tiedot muistiin, jos sellaisia on, ei siinä teinien mielipidettä kuunnella.

Vierailija
17/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyskasko korvaa autosi vaikka itse ajaiset lyhtypylvääseen parkkipaikalla. Jos autossa oli ennestään jotain naarmuja tai kolhuja niin ne kannattaa korjauttaa tässä samassa rytäkässä. Vaikka koko auto maalata vakuutusyhtiön piikkiin 200€ omavastuulla 👍

Vierailija
18/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliseen puskaradioon ilmoitus tapahtuneesta, löytyykö silminnäkijöitä ja kenen kakara on kotiutunut loukkaantuneena.

Vierailija
19/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parkkipaikka oli jonkin kaupan, kysy, onko niillä valvontakameroita ja vaadi tallenteiden säilyttämistä.

Vierailija
20/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkipaikalla on vaikea tietää kuka on syyllinen. Laaja Kasko korvaa myös omat mokat.     Miinus omavastuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi