Säälittää töissä toiset työntekijät kun niillä jotain voileipää tai hernekeittoa aina eväänä ja itse käyn ravintolassa joka päivä
Ravintolassa hyvä lounas, on varmasti terveellisempää.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Muistan ton ajan. Eron jälkeen lounassetelit menivät kauppaan, jonne kävi lounassetelit. Nyt oon ollut ylin3 v etänä. Saldo on mennyt vuosi sitten miesystäväni esikoisen häihin, häät pidettiin meillä, pojan lapsuudenkodissa. Sitä ennen saldo meni jouluun, meille tuli yli 10henkeä juhlimaan.
Keväällä meni vähän saldoa kuopuksen yo juhliin, seuraava on sitten joulu. Saldo säilyy 2 v ja oon ruokia tilannut työpaikan ruokalasta. Arkena ei juuri mene, kun teen etänä ja miehellä on myös lounassetelit.Vuoden päästä olisi sitten seuraavat häät täällä.
Kuka tästä ymmärtää jotain? Mitä selittää sadoista, miehestään ja tämän lapsista? Ja lähinnä että miksi? :D
Vierailija kirjoitti:
No niillä muilla onkin eläkkeen päälle sitten sijoitukset, kun sä isket täällä vauvassa, kun eläke on niin pieni eikä mihinkään ole varaa ja yhteiskunnan pitäis maksaa
Juu. Sit kun tulee korkoa korolle voi elää osingoilla. Paitsi ettei voi kun nekin pitää sijottaa. Ei saa kuluttaa kun jää korot saamatta. Sitten kuollaan miljonäärinä ja rahat menevät valtion pohjattomaan kirstuun.
Ei kiitos ravintolaa, en halua syödä niin nopeasti (=ruokatunnin aikana) isohkoa annosta ja puhua samalla työkaverien kanssa. Töissä eväät, kotona sitten syödään pidemmän kaavan mukaan.
Jeba, sitten teen syöntini oikein töissä.
Katsoithan tuhannen euron autoani myös,on vain 20 vuotta vanha tiiätsä?
Mutta voin ostaa sen teslan uutena kerralla sijoituksillani kun sinä makselet osamaksuja,
En viitsi lounaalla käydä ravintolassa koska perhe odottaa kotona työpäivän jälkeen yhteiseen ruokapöytään. Pärjään hyvin yksinkertaisilla eväillä kuten mainitsemasi leivät tai se hernekeitto jota en kyllä vielä ole kokeillut. Ensiviikolla sitä. Kiitos vinkistä!
Haluan pitää lyhyen ruokatauon max 20 minuuttia.
Ovat luultavasti sinua varakkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan ton ajan. Eron jälkeen lounassetelit menivät kauppaan, jonne kävi lounassetelit. Nyt oon ollut ylin3 v etänä. Saldo on mennyt vuosi sitten miesystäväni esikoisen häihin, häät pidettiin meillä, pojan lapsuudenkodissa. Sitä ennen saldo meni jouluun, meille tuli yli 10henkeä juhlimaan.
Keväällä meni vähän saldoa kuopuksen yo juhliin, seuraava on sitten joulu. Saldo säilyy 2 v ja oon ruokia tilannut työpaikan ruokalasta. Arkena ei juuri mene, kun teen etänä ja miehellä on myös lounassetelit.Vuoden päästä olisi sitten seuraavat häät täällä.
Kuka tästä ymmärtää jotain? Mitä selittää sadoista, miehestään ja tämän lapsista? Ja lähinnä että miksi? :D
Lounasseteleitä ei ole enää, paperisia. Kerran kk tulee lounassetelikortille saldoa.
Koska teen kotona töitä, täällä ei ole mitään ravintoloita, saldo kertyy joka kk.
Lounassetelihän on etu, joka kannattaa ottaa. Olen käyttänyt saldoa maksaessani ruokatarjoiluja juhlissa.
Ennen lapsia kävin syömässä lounasseteleillä lähes päivittäin ja se oli ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Arvaapas Ap mitä, tiedätkö sinä edes mitä lounasravintoloiden ruoat ovat? Ei näissä lounasravintoloissa ole enää kokkeja, jotka tekisivät buffetin ruoat erikseen. Ne ruoat ovat samoja, mitä teolliset ruokavalmistamot tekevät, joku linjasto tekee ravintoloihin menevät ruoat, joku linjasto kauppojen palvelutiskeihin menevät ruoat ja sitten joku linjasto tekee kuluttajapakkauksiin menevät ruoat ja päällyskääreen saatuaan ne menevät kauppojen eineshyllyihin.
Jopa tavallisella huoltoasemalla on kokki joka tekee muusin perunoista ja muutkin ruoat itse.Toki joitakin eineksiä käytetään.Eikä kyseessä ole ABC.
Oletko Ap miten lihava? Itselläni lounasravintoloiden ruoilla tullut lievä ylipaino lähti itsestään häviämään, kun älysin siirtyä joko kotiruokaevääseen tai kaupan mikroruoka-annokseen muiden menojen mukaan. Noin kolmisenkymmentä vuotta on menty normaalipainolla. Onneksi tuo lounasravintolavaihe ei kestänyt kovinkaan kauan, ei sitä olisi edes kukkarokaan kestänyt.
jep..nykyään otan eväät ja säästään entiseen rav.lounaaseen verrattuna 2500 vuodessa..eli siitäpä lasket mitä oon sijoitellut 10 vuodessa...ei pöllömpää
Vierailija kirjoitti:
No niillä muilla onkin eläkkeen päälle sitten sijoitukset, kun sä isket täällä vauvassa, kun eläke on niin pieni eikä mihinkään ole varaa ja yhteiskunnan pitäis maksaa
Ei ne sitä eläkettä ole tuolla tavalla tienannut pöljä! Mistä sä tiedät mitä ne tekee niillä rahoilla, mitkä säästyy syömisistä? Käyttääkö ne enemmän johonkin muuhun sitten. Osa varmasn säästää mutta ei välttämättä eläkettä säästä vaan johonkin muuhun?
Why, though?