Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ajatellut kuinka työtön vie kaikki laskunsa Kelaan joka maksaa ne hänen puolestaan. Tämän lisäksi maksetaan valtavat tuet

Vierailija
18.07.2025 |

Lääkkeet ja huvipuistorannekkeet, harrastusrahat jne. menee maksusitoumukseen. Kodinkoneet, huonekalut ja jopa ajokortit maksetaan. Vuokratakuut, muuttoavustukset ja jopa lentoliput ulkomaille lomailemaan olen kuullut maksettavan. Miltä tällainen kuulostaa pieni ja keskituloisen korviin? Auton ostoonkin vois saada 300 euroa jos on alaikäisiä kyyditettäviä vaikkapa päiväkotiin

Kommentit (239)

Vierailija
41/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöpö mitään harrastusrahoja tai matkoja. Ei vaatteita tai kodinhankintoja.

Edes HSL-matkakorttia ei saa harkinnanvaraisena. 

Vierailija
42/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et ole koskaan itse ollut työtön? Työtön ei vie laskujaan noin vaan muiden maksettaviksi. Itse olin ilman omaa syytäni työtön viisi vuotta ja maksoin joka laskun itse. Nyt menee elämässä erittäin hyvin ja olen kiitollinen kokemuksesta joka opetti tunnistamaan monta paskaa ihmistä ei-paskoista ihmisistä.

ap on paska ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kun työtön vie ne laskut ne saa vielä säkillisen rahaa päälle, näin se menee. Ihan varmasti koska olen kaverin naapurin koiralta kuullut tämän.

Saa myös kasan kultaharkkoja ja henkilökohtaisen autonkuljettajan.

Kaverin naapurin koirakin käy hakemassa, kun niin helposti saa valtavat tuet. Tyhmäähän se olisi jättää hyödyntämättä!

Ja naapurin (rikas perijä) lapset hakee lisiä kelasta, että vanhemmat pääsee sijoittamaan vakuutuskuoriin.

Vierailija
44/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistorannekkeet maksusitoumukseen? :D

Lapsiperheet saa sossusta, tuttu yh-äiti sai myös ruotsinristeilyn + hotellin sossusta.

Vierailija
45/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan maahantulijat enintään 5000 euroa auton ostoon, että voivat alkaa ruokaläheteiksi. Suomalaisille tällaista etuutta ei tarjota.

Vierailija
46/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kun työtön vie ne laskut ne saa vielä säkillisen rahaa päälle, näin se menee. Ihan varmasti koska olen kaverin naapurin koiralta kuullut tämän.

Saa myös kasan kultaharkkoja ja henkilökohtaisen autonkuljettajan.

Kaverin naapurin koirakin käy hakemassa, kun niin helposti saa valtavat tuet. Tyhmäähän se olisi jättää hyödyntämättä!

Niin, kuulin tämän saman hevosmiesten tietotoimistolta.

Vierailija
47/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole koskaan itse ollut työtön? Työtön ei vie laskujaan noin vaan muiden maksettaviksi. Itse olin ilman omaa syytäni työtön viisi vuotta ja maksoin joka laskun itse. Nyt menee elämässä erittäin hyvin ja olen kiitollinen kokemuksesta joka opetti tunnistamaan monta paskaa ihmistä ei-paskoista ihmisistä.

ap on paska ihminen.

ap on yksinkertaisuuden huipentuma

Vierailija
48/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kela maksa kaikkia laskuja. Minä en saanut apua edes välttämättömiin lääkkeisiin. Olen kyllä töissä mutta syövän takia pidemmällä sairauslomalla ja hoitokulut vieneet ahdinkoon.

Mutta kenkälankkia naamaan ja olisi maksettu heti ja annettu boonukset päälle!

Vierailija
49/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vie kaikki rahansa Alkoon.

Vierailija
50/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että suuri osa yrityksistä ja rikkaista henkilöistä nauttii suuremmista eduista, kuin työtön?

Vierailija
51/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan moni saa. Eikä mitään lomamatkoja. Masentavaa olla ilman työtä ja tehdä anomuksia. Ei saa omistaa mitään, vuokra-asunnon pitää olla halpa jne.

Ainakin meidän talon somalit saivat matkan kotimaahan, eivät ole siis töissä ja lisäksi myyvät torissa maksusitoumuksella saamiaan tavaroita ja peheellä oli myös joku erikoinen kikkaa, että isällä taisi olla 3 eri osoitetta ja "vaimoa", että saa 3 eri osoitteesta korvaukset.

Vierailija
52/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö. Lääkkeitä ja muuttoavustuksia voi saada Kelasta, jos saa toimeentulotukea. Työtön ei saa sitä automaattisesti.

Tämä työtön ei saa toimeentulotukea joten Kela ei avusta kalliissa lääkekuluissani. Taidan olla "vääränvärinen"...

Vierailija
53/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistorannekkeet maksusitoumukseen? :D

Lapsiperheet saa sossusta, tuttu yh-äiti sai myös ruotsinristeilyn + hotellin sossusta.

Itse olen maahanmuuttaja yh-äiti, enkä ikinä ole saanu mitään noista :D

Vierailija
54/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto + polttoaineet + liikennevakuutus maksetaan ei-suomalaisille.

Vierailija
55/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri saa asumisen ja laskut. Ei jää ruokaan ihmisillä rahaa tai vaatteisiin, ei edes peittoon. Jos jollakin on "valtavat tuet", missä muiden tuki on??

Minä tienaan tasan tonnin kuussa ja asun Helsingissä ja sillä on pärjättävä.

Moniko teistä pärjäisi tonnilla (miinus pienet verot vielä)?

En tunne yhtään työtöntä, joka joutuisi pärjäämään näin vähällä ja itse käyn kuitenkin 5 päivänä viikossa töissä ja kesät talvet vaihteettomalla pyörällä.

Vierailija
56/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, aina tätä samaa turhanpäivästä perätöntä vihapuhetta....voithan sinä kokeilla miten mukavaa sillä toimeentulotuella on elellä tai paremminkin se on vaan selviytymistä päivästä toiseen

Vierailija
57/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan moni saa. Eikä mitään lomamatkoja. Masentavaa olla ilman työtä ja tehdä anomuksia. Ei saa omistaa mitään, vuokra-asunnon pitää olla halpa jne.

Ainakin meidän talon somalit saivat matkan kotimaahan, eivät ole siis töissä ja lisäksi myyvät torissa maksusitoumuksella saamiaan tavaroita ja peheellä oli myös joku erikoinen kikkaa, että isällä taisi olla 3 eri osoitetta ja "vaimoa", että saa 3 eri osoitteesta korvaukset.

Ai isä saa 3 x korvaukset? Mites ne 3 vaimoa ja lapset, nälissään?

Vierailija
58/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vie kaikki rahansa Alkoon.

Sehän kilahtaa veroina meidän veronmaksajien kassaa, joten tuota voidaan pitää urotekona.

Maanpetturi vie rahansa esimerkiksi viroon.

Vierailija
59/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruokitte trollia?

Vierailija
60/239 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut, koska kun olin työtön, en vienyt yhtään laskua Kelaan. Maksoin kaiken pienellä ansiosidonnaisella.