Oletko ajatellut kuinka työtön vie kaikki laskunsa Kelaan joka maksaa ne hänen puolestaan. Tämän lisäksi maksetaan valtavat tuet
Lääkkeet ja huvipuistorannekkeet, harrastusrahat jne. menee maksusitoumukseen. Kodinkoneet, huonekalut ja jopa ajokortit maksetaan. Vuokratakuut, muuttoavustukset ja jopa lentoliput ulkomaille lomailemaan olen kuullut maksettavan. Miltä tällainen kuulostaa pieni ja keskituloisen korviin? Auton ostoonkin vois saada 300 euroa jos on alaikäisiä kyyditettäviä vaikkapa päiväkotiin
Kommentit (239)
Olen työtön enkä ole saanut mitään muuta tukea kuin työttömyyskorvaus. En saa mitään muuta tukea mutta voin kyllä ottaa vastaan jos ap haluaa minulle tuollaisia tukia maksaa. Yhteiskunta ei kyllä maksa.
Olen ajatellut että ap. voisi mennä ulos aurinkoon, sen sijaan että valehtelee täällä.
Onhan se netto 590 toki hirmu iso summa. Laskujani en vie mihinkään.
Niin alas en vajoa että alan itseäni heikommassa asemassa olevia lyömään.
Ja taas näitä, unia näet. Mutta keskity mistä työtä jos ei ole tarjolla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja kun työtön vie ne laskut ne saa vielä säkillisen rahaa päälle, näin se menee. Ihan varmasti koska olen kaverin naapurin koiralta kuullut tämän.
Saa myös kasan kultaharkkoja ja henkilökohtaisen autonkuljettajan.
Kaverin naapurin koirakin käy hakemassa, kun niin helposti saa valtavat tuet. Tyhmäähän se olisi jättää hyödyntämättä!
Eikö sua yhtään hävetä suoltaa jatkuvasti tämmöstä sontaa palstalle?
Mä saan kelasta vain asumistuen. Sen lisäksi saan ansionsidonnaista työttömyyskassasta. Yhteensä 1315e.
Tuosta maksan kaikki menot. Esim. lääke 70e ja vuokra 700e.
Huvipuistorannekkeet maksusitoumukseen? :D
Ainut työmarkkinatuen 650€/kk päälle saamani tuki oli 32€ asumistuki, joka lopetettiin Kelan yksipuolisella, virheellisellä päätöksellä. Valittaminen ei auttanut kun vastauksen antoi kyseinen Kelan virkailija, jälleen virheellisesti (tarkoituksella?). Kelan rahat on varattu ma.ujen ylläpitoon, ei siellä 30-vuotisen työuran ja veronmaksajan asiat kiinnosta. En ole enää asiakas, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sua yhtään hävetä suoltaa jatkuvasti tämmöstä sontaa palstalle?
Kumoa väitteet!
Vierailija kirjoitti:
korjaan 3000 euroa auton ostoon
Miksi huomattavasti vähemmän tienaava töissä käyvä ei saa tätäKÄÄN rahaa, vaikka olisi pieniä lapsia?
Olen ajatellut ryhtyä työttömäksi, ei näillä palkoilla saa tuollaisia etuja
Saan varmaan kohta itkuripulipieruraivarin! 😠
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan moni saa. Eikä mitään lomamatkoja. Masentavaa olla ilman työtä ja tehdä anomuksia. Ei saa omistaa mitään, vuokra-asunnon pitää olla halpa jne.
Ei tukien tarkoitus olekaan kuin taata perustoimeentulo. Siitä enemmän kustantaa jokainen itse.
Suomalainen ei noita saa. Ma mut saavat nuo automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Lääkkeitä ja muuttoavustuksia voi saada Kelasta, jos saa toimeentulotukea. Työtön ei saa sitä automaattisesti.
Ei automaattisesti, tämänkin pitää istua sohvalla ja syödä pullaa, että saa 5500e/kk.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8620778-97f7-4a61-94f0-aae2ddc5776c
Vierailija kirjoitti:
Me veronmaksajat kustannamme sen ilomielin.
Jep työtön maksaa esimerkiksi 25 % veroa jos olet kassan jäsen, olkoon vaikka brutto 1500,00 niin vero tuon verran, joten työtn maksaa enemmän veroa kun normaali palkkavero.
Saa myös kasan kultaharkkoja ja henkilökohtaisen autonkuljettajan.