Onko nykyään muka tapana vierailla toisten mökeillä ilman kutsua?
Ja tietty sikailla minkä ehtii. Me ollaan menossa mökille iltapäivällä ja saatiin kuulla että eräs kaveri aikoo piipahtaa käymään siellä. Ilman kutsua tietty. Mistä tällainen on saanut alkunsa?
Kommentit (11)
Ennen oli tapana kyläillä ilman mitään erillisiä ilmoituksia tai kutsuja, eli ei ole nykyajan tapa, vaan vanhanaikainen tapa.
Ei minun mökille ole kukaan tullut ilman kutsua sen 10 vuoden aikana kun minulla on mökki ollut. Olisi vaan outoa jos joku tulisi yhtäkkiä. Aika pieni porukka tietää edes että minulla on mökki.
Moukilla on. Nehän kävelee sisälle kuin hollitupaan.
Yks tyyppi sanoi minulle: -Älä ihmettele jos tuun jonain päivänä käymään.
Sanoin että kuule kun ei saa tulla sopimatta vtun paviaani.
Meillä kaikki piipahtelee sekä kotona että mökillä ihan miten sattuu. Onneksi kukaan ei sikaile.
Kyllä näitä itsensä kutsuja on. Eräskin eronnut olisi tullut, mutta kielsin. Hän pääsi liiton aikana appivanhempien mökille, mutten minä ikinä sinne kutsua saanut, vaikkei silloin ollut mökkiä. Tämä mökki oli ihan heidän talonsa lähellä. Toiset osaavat ottaa hyödyn muista ihmisistä. Itse en kehtaisi.
Mökillä en ole moista huomannut, mutta jostain syystä miehen suvulla on tapana vaan tulla kotiimme ilmoittamatta...
Muinaista muinaisin tapa oli etsiä mitä vaan yösijaa ja ruokaa keneltä vaan, joka vastaan tuli.
Nykyinen tapa on valittaa vauva-palstalle, jos joku vanha kaveri vaan kehtaakin ehdottaa tulevansa vierailulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä itsensä kutsuja on. Eräskin eronnut olisi tullut, mutta kielsin. Hän pääsi liiton aikana appivanhempien mökille, mutten minä ikinä sinne kutsua saanut, vaikkei silloin ollut mökkiä. Tämä mökki oli ihan heidän talonsa lähellä. Toiset osaavat ottaa hyödyn muista ihmisistä. Itse en kehtaisi.
No miten hän nyt sinut olisi toisten mökille kutsunut, hassu ajatus.
Minäkin pääsen välillä kaverini mökille mutten minä voi sinne muita kavereitani alkaa kutsumaan.
Sai alkunsa siitä, että kehuitte, että teillä on mökki ja kerroitte, missä se sijaitsee.
Älkää sikailko, se ei ole kohteliasta.