Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa miehet ei pukeudu tyylikkäästi?

Vierailija
18.07.2025 |

Miksi meitä kansana kiehtoo kesäisinkin ne verkkarit ja t-paidat eikä esimerkiksi pellavapuvut?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tyylikkäästi pukeutuva mies, joka oikeasti käyttää ihan pellavapukuja yms., helteelläkin pellavahousuja eikä shortseja. Takin sentään jättää pois ja joskus jopa paita on lyhythihainen. Mutta sääliksi käy, ettei voi tehdä myönnytyksiä mukavuudelle vaan mieluummin hikoilee. T. nainen shortseissa

Vierailija
22/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun oman mukavuuteni mukaan, enkä kenenkään katseiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatenkin samasta syystä kuin naiset eivät pukeudu stay-uppeihin ja korkkareihin sekä mekkoihin? Meillä on vähän erilainen ilmasto täällä pohjoisessa kuin esim. Etelä-Euroopassa kesäisinkin.

Missä maassa naiset pukeutuvat arkisin stay uppeihin?   Minä pukeudun mekkoihin ympäri vuoden, tänäänkin mekko, ei sukkahousuja koska on lämmin ja jalassa wedget. Stay-uppeja en käytä ikinä, sukkanauhoja joskus. 

Et käytä niin. Tyylikäs nainen käyttäisi.

Ei stayupeille ole kyllä yhtään mitään tekemistä tyylikkyyden kanssa. 

Vierailija
24/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatenkin samasta syystä kuin naiset eivät pukeudu stay-uppeihin ja korkkareihin sekä mekkoihin? Meillä on vähän erilainen ilmasto täällä pohjoisessa kuin esim. Etelä-Euroopassa kesäisinkin.

Missä maassa naiset pukeutuvat arkisin stay uppeihin?   Minä pukeudun mekkoihin ympäri vuoden, tänäänkin mekko, ei sukkahousuja koska on lämmin ja jalassa wedget. Stay-uppeja en käytä ikinä, sukkanauhoja joskus. 

Et käytä niin. Tyylikäs nainen käyttäisi.

Ei stayupeille ole kyllä yhtään mitään tekemistä tyylikkyyden kanssa. 

Joo, kyllä se on se ylisuuri tunika joka on tyylikäs. 

Vierailija
25/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se pukeutuminen valita ihan tilanteen ja vallitsevien sääolojen mukaan. Mikäli tekee jotain sotkuisempia töitä, niin ei ehkä kannata valita parhaita vaatteitaan tuollaiseen hetkeen. Itse it-tukea tekevänä joudun ryömimään työpöytien alla, kantamaan joskus hyvin pölyisiä/likaisia tietokoneita, niin ei hirveästi kiinnosta laittaa hyviä vaatteita päälle.

Vierailija
26/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ryöstä kun pukeutuu vanhoihin riepuihin.

Vierailija
27/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolisin nauruun pellavapuvusta. Mielestäni mieheni pukeutuu tyylikkäästi. Nytkin päällä Black Sabbathin t-paita ja farkkushortsit+sandaalit. Käytiin syömässä ja huomiota kiinnitti jonku miehen päällä Iron Maidenin Fear of the dark t-paita. Mulla itsellä myös bändi paita. 

Miehesi on asiallinen tyyppi.

https://www.kaleva.fi/sarjakuvat/fingerpori/2204676

En avannut, mutta fingeporin tiedän. Helsingissä 16.6. Olympiastadionilla samaa laatua niin miehiä ku naisia yhteensä 45000. 

Vierailija
28/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolisin nauruun pellavapuvusta. Mielestäni mieheni pukeutuu tyylikkäästi. Nytkin päällä Black Sabbathin t-paita ja farkkushortsit+sandaalit. Käytiin syömässä ja huomiota kiinnitti jonku miehen päällä Iron Maidenin Fear of the dark t-paita. Mulla itsellä myös bändi paita. 

Bändipaita on muuten suomalaisen miehen tunnusmerkki. Ulkomaalainen miehen ihmetteli tätä kovin :D 

On niitä naisiakin ja paljon!

Vierailija
29/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tyylikkäästi pukeutuva mies, joka oikeasti käyttää ihan pellavapukuja yms., helteelläkin pellavahousuja eikä shortseja. Takin sentään jättää pois ja joskus jopa paita on lyhythihainen. Mutta sääliksi käy, ettei voi tehdä myönnytyksiä mukavuudelle vaan mieluummin hikoilee. T. nainen shortseissa

En minäkään pelkissä shotseissa hikoile 😂. N54

Vierailija
30/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bändipaita on muuten suomalaisen miehen tunnusmerkki. Ulkomaalainen miehen ihmetteli tätä kovin :D 

On niitä naisiakin ja paljon!

Niin on kyllä, se taitaa olla enemmän suomalaisuuden merkki. Mieheni totesi, että suomalaisen tunnistaa bändipaidasta, lävistyksistä, ja tatuoinneista ihan sukupuolesta riippumatta. 

Vierailija
31/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nii mullakin ja oon lappeen rannasta ihan tyhmää jos olis jotai pukui ku voi vaa olla siistei vaatteit sen sijaa nii paljo tyylikkampääki ku joku ukkovaate

Vierailija
32/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei pukeutuisi? Käytän aina stay uppeja, jos on tarvetta ohuille sukkiksille, en tykkää sukkisten yläosasta. Monesti myös töissä polvipituisen hameen kanssa, koska toimiston ilma on niin viileä. Lämpiminä kesäpäivinä tosin käytän toimistolla maksimekkoja, lämmittää jalkoja ja ulkona mukavan vilpoisa.

Vierailija
33/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mielenkiintoisimmista väärinkäsityksistä ikinä. Strukturoimattomassa pellavatakissa, ja asianmukaisesissa kevytrakenteisissa villakankaisissa housuissa hikoilee vähemmän kuin t-paidassa. :D

On kokeiltu noin neljän kympin lämpöön asti, ja silloin ei olisi tullut mieleenkään joku shortsit ja t-paita ihan jo palamisen takia. 

Vierailija
34/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi ongelma on se, että suomalaiset eivät osaa, eivätkä uskalla käyttää värejä.

Kaikki pukeutuvat mustiin ja harmaisiin. Kenkiä ja sukkia myöten.

Ihan v:n tylsä kansa.

Vierailija
35/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naisena ällöttää katukuva kun miehet tosiaan on vain lippis päässä ja kaikkilla sama paita.

Minua naisena ällöttää nähdä miehiä missään! Ne pitäisi kaikki tappaa polttamalla.

Olipas rohkaiseva kommentti pukeutua tyylikkäästi ja käyttäytyä muita kihtaan kunnioittavasti!

Vierailija
36/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa näistä suomalaista kaljamaha lippalakkisista saa tyylikkäimmän, EI MITENKÄÄN.

Vierailija
37/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei pukeuduta tyylikkäästi, ei miehet eikä naiset. Täällä arvostetaan käytännöllisyyttä. 

Talvella ehkä näin, mutta kyllä tässä kesällä olen ihmetellyt, että mitä ihmisten päässä liikkuu, kun helteille pukeudutaan. Esimerkiksi lapsille puetaan lyhyet shortsit ja t-paita, jotka eivät suojaa auringolta yhtään, vaan aurinko porottaa suoraan iholle. Monilla naisilla on shortsit/kaprit päällä ja yläosana narutoppi/mekkoviritelmä. Mielestäni helteillä paras vaatetus on rento maksimekko, ei mikään ihonmyötäinen trikooviritelmä, joka jättää olkapäät ja dekolteen paljaaksi.

Vierailija
38/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät koe tarpeelliseksi päteä vaatteilla ja voi olla, että tekemiset eivät vaadi ulkoisen olemuksen tyylikkyyttä. Pääasia on, että kulkee itselle sopivissa ehjissä ja puhtaissa vaatteissa säätilan huomioon ottaen. Suomalaiset miehet vierastavat vaatteilla keikarointia. 

Vierailija
39/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan rahat mieluummin nordnettiin

Vierailija
40/42 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saa näistä suomalaista kaljamaha lippalakkisista saa tyylikkäimmän, EI MITENKÄÄN.

No just tämä. Kyllä nämä kaljamahat pitäisi tappaa pois kaikki ja ottaa ihania suklaasilmiä tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme