Yhteiskunta on pettänyt minut ja siksi lopetan työnteon
Nostan ensi vuoden ansiosidonnaista ja elän kevyesti ilman paineita.
En saanut tässä kuussa mitään tulia vaikka olen monta vuotta toiminut määräaikaisena opettajana. Näin yhteiskunta kiittää minua. Ei ansiosidonnaista puolitoista kuukautta sitten saamani lomarahan ja omavastuuajan takia. Ei toimeentulotukea, vaikka tili on tyhjä, mutta koska viime kuussa tuloja.
Kiitos minulle riitti. Minua pidetään määräaikaisessa suhteessa, siis kynnysmattona, eikä minulla ole oikeutta toimeentuloon tai lomaan.
Karenssia minulle ei voi edes asettaa koska työmatka on niin pitkä (yli 3 h päivässä).
Jään sitä paitsi plussan puolelle kun ei mene enää työmatkoihin rahaa.
Nyt tuli mitta täyteen.
Kommentit (16)
Kyllä tuossa tilanteessa moni tekisi samoin. Uusia töitä tuskin heti löytyy.
Tilanteesi on niin surkea ettei tästä löydy edes kenellekään mitään kettuilun aihetta tai syytä syyllistämiseen
Vierailija kirjoitti:
Pummi
Opettaja?
Tervetuloa joukkoon. Meitä on jo monta. Odotellaan siihen asti kunnes alkaa tulemaan viisaampia päätöksiä siellä päättäjätasolla. Täällä harjoitetaan nyt täysin järjen vastaista politiikkaa.
Saako ensi vuonna vielä ansiosidonnaista enemmän kuin kolme kuukautta? Milloin ansiosidonnainen leikataan lyhyemmäksi?
Mitä ihmettä höpötät, ettei sinulla ole oikeutta toimeentuloon? Eikö ansaitsemasi palkka ole toimeentuloa?
Toimeentulotuki taas on eriasia, ja jollei sinulla ole muita merkittäviä tulonlähteitä, etkä saa työttömyyskorvausta, eikä sinulla ole säästöjä tai muuta merkittävää omaisuutta, saat kyllä toimeentulotukea.
Sitten kun vasemmisto saa työttömille hyvät edut, niin minäkin jään työttömäksi. Upotetaan tää laiva ja rakennetaan uusi ilman vasemmistoa.
Sama juttu mutta tein jo vuosi sitten etten hae töitä. Ahkeruutta ei arvosteta. Korona aikana työpaikalla monet oli sairaina ja tuurasin kaikkia ja tein ylitöitä ja silti minun työsopimusta ei jatkettu. Mulla oli 3 vuoden työsopimus ja sitä ei jatkettu vaikka tuurasin monia työntekijöitä ja tein niitten töitä. Ihme juttu ja sitten palkataan joku vakituiseksi joka ollut vuoden sairaslomalla. Se oli viimeinen niitti, ei kiinnosta töiden hakeminen. Minä en ole 30 vuoden aikana ollut kertaakaan sairaslomalla. Olen saanut vain pätkäsopimuksia.
mäki tajusin et ihan turhaa kouluttautua ja yrittää. 15 vuotta oon ollut aikuisena tässä kapitalistisessa kiusaajien määräaikais nollatuntisoppari yhteiskunnassa niin mulle riittää.
Se on täysin epärealistista yrittää edes olla mukana yhteiskunnassa.
Olet vaan laiska ja haluat keksiä tekosyyn kotona laiskottelulle
Täällä pienipalkkaisella alalla työskentelevä. Laskin että saan raskaasta, aliarvostetusta työstä 500 e enemmän kuin jos heittäytyisin työttömäksi. Siitä menee 200 e kuukaudessa työmatkakuluihin, josta saa murto-osan verotuksessa takaisin koska vuodessa 700 e on omavastuu matkakulukorvaukselle. Eli raskaan työn tekemisestä saan 300 e enemmän kuukaudessa. Vaihtaisin sen kyllä täysipäiväiseen vapaa-aikaan. Eihän tässä työn tekemisessä ole enää mitään järkeä.
Hallitus on niin paska, miten voikaan olla niin paska.
Ysärilaman jälkeen ajoin ajaa taksia. Alussa tulot jäivät niin pieniksi että täytyi hakea toimeentulotukea palkan päälle, käydä näyttämässä kaikki palkkakuitit kasvokkain sossussa. Sitten löysin isännän jolle kävi tehdä pimeänä, tuli jotain tolkkkua hommaan.
Hyvä hyvä. Kaikki tuki sinulle.