Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus ja liikunta

Vierailija
18.07.2025 |

Käyn 3 kertaa viikossa 1-1,5h vesijumpassa. 

Syön 1200kacl. En syöpöttele tai napostele. 

Silti paino on nyt viikon junnannut samassa. Aiemmin on pudonnut 1-2kg viikkoon. 

Onko nyt helteistä johtuvaa turvotusta? Juon vettä paljon. 

Käyn välillä lenkillä, en helteellä. Salille ajattelin palata, kun saan vielä lisää kiloja pois. Olen laihduttanut jo 13kg. 

Neuvokaa minua laihtumaan! Ja minulla on käytössä Rybelsus-laihdutuslääke pienimmällä annostuksella. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla juuri tuota turvotusta, itse en enää edes pudota vaan ylläpidän painoa, mutta huomannut saman. En ottaisi stressiä.

Vierailija
2/8 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noudatat oikeasti tuota kalorimäärän saantia, niin et voi olla laihtumatta. Jatka vaan samalla linjalla niin laihdut. Jos juot paljon nesteitä, niin tottakai ne näkyy, mutta vesi ei sinua lihota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt mitään suoraviivaista pudotusta ole. Välillä junnaa, välillä laskee. Eihän ne kilot hetkessä tulleet, niin pitäisikö niiden lähteä suoraviivaisesti kilo ja viikko tahdilla?

Vierailija
4/8 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipodeema tai nesteen kertyminen. 

Voi johtua hormoneista, iästä, perussairauksesta, lääkityksestä tai ihan vaan geneettisistä tekijöistä. 

Muista veden juomisen lisäksi myös pitää huolta elektrolyytti-tasapainosta. Jos paino ei putoa niin mene lääkäriin tarkan kirjanpidon kanssa mitä olet syönyt ja liikkunut.

Vierailija
5/8 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä!

Olen käyttänyt Fineli-palvelua, sinne voi kirjoittaa syömiset ja saa kalorimäärän. Kyllä se siellä 1200kcal kieppeillä on ollut.

Vierailija
6/8 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole lineaarista ja sitä paitsi kilot on tiukemmassa alkupöhöjen lähdettyä. Ärsyttäähän se. Pitää vaan olla miettimättä ja uskoa, että alas tullaan. Hitaammin tai nopeammin. 

Itsellä lähtenyt maaliskuulta 19,4kg. Tahti on ollut siis oikein hyvä, mutta vielä toiset 20kg pitää saada, että BMI menee alle 25. Lähtöpainoa siis riittämiin. Totuin tuossa välissä sellaisiin kilon viikkoihin. Ylikin. Yksi viikko oli toukokuulla vaan 0,9kg. Nyt sitten alkoi hidastua. Toissa viikko -100g, nyt -500g. Enkä tosiaan ole syönyt enempää. Pitää vaan tsempata edelleen ja muistaa, että 0,5-1kg/vko on hyvä tahti ja koko ajan ei voi romahdella. Harmittahan se silti, että -600g/2vkoa saldo, kun ehti tottua näihin 2-3kg/2vkoa pudotuksiin. Syömistä en ole vähentänyt, mutta liikunta on lisääntynyt ja kompensoin sillä pudonneen painon vähemmän kulutuksen. Ts. kulutushan laskee, kun elopaino vähenee, mutta toisaalta ne alun 20min kävelylenkit on vaihtuneet 1-1.5 tunnin lenkeiksi. Eiköhän se riitä kompensoimaan pudonneen energiatarpeen.

Vierailija
7/8 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuota olen ajatellut että liikuntaa pitää alkaa lisäämään..

Joo pitää yrittää tsempata itseä siihen, että kilot ei putoa helposti, niin kuin alussa. Minulla on tavoite olla hoikka joulukuussa. Jos tämä ei toteudu niin sitten ensi hiihtolomalla.

Ystävä sanoi, että minusta huomaa, että olen laihtunut. Se tsemppasi kovasti!

Tsemppiä kaikille laihduttajille.

Ap

Vierailija
8/8 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa jumia joskus kummallisen pitkäänkin, ja sitten kun jatkaa vaan niin lähteekin haihtumaan. Itsellä auttoi säännöllisyys, toiset sanoo että rutiinin muutos. Ja se liikunta - se on tärkeää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi