Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NaavaTurku

Vierailija
18.07.2025 |

Onko tällaista NaavaTurku nimistä liikettä oikeasti olemassa vai onko huijaus? Kotisivu on täynnä kielioppivirheitä ja ihan typoja, vaatekuvat näyttää Temulta. Ei löydy esim Google Mapsista.

Samaa mietin tämän liikkeen kohdalla: EmiyoSuomi | Ortopediset kengät ja Mekot

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi huijarifirma, valitettavasti menin lankaan, ja tilasin aivan kauhean kiinalaisen polyesteririevun, jolle ei ole palautusoikeutta. En todellakaan olisi tehnyt tilausta, jos olisin tajunnut, että vaatteet tulevat Kiinasta. Todella harhaan johtavaa mainontaa. Myönnän toki, että luin huonosti sivujen toimitusehdot kun tein matkapuhelimella tilausta. Harmittaa vietävästi. Toivottavasti kukaan muu ei haksahda tuohon firmaan enää!

Hei! Olen Ylen toimittaja ja kiinnostuin aiheesta. Otatko minuun yhteyttä tarja.hiltunen@yle.fi.

Vierailija
22/52 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Naava Turku ilmoittaa liikkeen sulkemisesta sydän surua täynnä,lainattu heidän tekstistään.Katsoin heidän verkkkokauppasivuja.Ehkä seuraavan huijauksen pariin siirtyvät.Saa olla tosi tarkkana näiden yritysten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin sähköpostia, jossa valitin tuotteiden mitoista. Kuulema saisin pitää tuotteet ja saisin uudet kun maksaisin toimituskuluja 12e. Vastasin, etten maksa kusettajafirmalle enää senttiäkään vaan pyydän rahat takaisin Luottokunnalta.

Vierailija
24/52 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin. Palautusoikeus vain täydellä hinnalla myydyistä tuotteista mutta he myyvät vain tarjoustuotteita. Tein ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tuskin auttaa mitään mutta harmittaa, kun olin huolimaton.

Vierailija
25/52 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein korttireklamaation. Käsittely kestää kuulema 2-3kk.

Vierailija
26/52 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaus, 

Tuttu fraasi, suurella surulla ilmoitamme, joudumme lopettamaa jne, alet -70%.

Kauniita leninkiä, mutta mutta, ei lennetä lankaan.

Vierailija
27/52 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä liikkeitä on paljon. Mm. Salminen putiikki, Koskinnen putiikki, Modeiva Fashion Shop, ym ym.

Samat lumput on eri liikkeiden mainoksissa. Usein Sheinin tms. verkkokauppojen kuvista poimittuja.

jos menee halpaan, kannattaa riitauttaa maksu Klarnan kanssa. Tuolloin lumpusta saa ainakin alennusta, jota todellakin kannattaa tinkiä ja paljon.

Vierailija
28/52 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että huijausta, on kyllä kivannäköisiä mekkoja, värikkäitä ja hyvinistuvan näköisiä. Ihan toista kun kotimaiset säkit ja harmaan näkymättömät värit

Juurikin näin. Löysin parikin mekkoa jotka meinasin tilata mutta onneksi siitä mekosta minkä eniten halusin puuttui materiaalitiedot niin jätin tilaamatta. Hyvä niin. Ainoa mikä jäi harmittamaan on se että vaatteet on tosi kivoja ja alennettuna hinnat hyvät.

Ohiksena tilasin kerran yhden kesämekon vähän vastaavalta kiinasaitilta. Siihen olin ja olen edelleen tyytyväinen, hintakin alle 20e. Kävi kerrankin tuuri ;D 

Vierailija
29/52 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään kauniin punaisen mekkoni, jota kaunis vaalea nainen esitteli FB:ssä.

Polyesteriä!!! En ikinä osta polyesteriä, muovimekkoa. Nyt kävi näin eli hölmösti. Mies lohdutti että palaa hyvin mökillä.

Vierailija
30/52 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainokset pyörii Instassa, ja mekot todellakin kivan näköisiä. Kotimaista suosin joten nettisivujen kautta minullekin selvisi ettei oikeasti ole suomalaista firmaa nähnytkään. Hienosti on kirjoitettu vakuuttava tarina perheyrityksestä.

Vierailija
31/52 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei kerrota kunnolla mitä materiaalia tuotteet ovat. Silloin pitää hälytyskellojen soida. "Premium-materiaalia" ei kerro yhtään mitään. 

Vierailija
32/52 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että huijausta, on kyllä kivannäköisiä mekkoja, värikkäitä ja hyvinistuvan näköisiä. Ihan toista kun kotimaiset säkit ja harmaan näkymättömät värit

Löydät varmasti prikulleen samat kuvat ja tuotteet temusta.

Vierailija
33/52 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Minä menin myös lankaan. Ilmoittivat ensin pitkillä viesteillä, missä vaiheessa tilaus oli meneillään. Vaatimaton, huonosti ommeltu keinokuitumekko tuli oudon kuljetusliikkeen ilmoittamana noutopisteeseen. Paketissa oli vain ruma mekko. Ei ollut lainkaan lähetyslistaa eikä palautusohjeita. Kysyin ja ihmettelin asiaa verkkosivun yhteydenottokanavalla. Aada vastasi, että ei ole palautusoikeutta , mutta voivat lähettää toisen mekon lähetyskuluin 12 euroa😅.

Vierailija
34/52 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin firman nettisivuilta sen esittelytekstistä palasen ZeroGTP:hen. Tulos: 69-prosenttisesti tekoälyn luomaa tekstiä. Huijarifirma kaikin puolin. 

Vierailija
35/52 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin meinasin mennä lankaan, kun Instassa tuli firman mainos vastaan. Tutkiskelin nettisivuja ja lukuisat kirjoitusvirheet kiinnittivät huomion. Perheyritys, kattia kanssa! Ilmoitin Instassa huijaukseksi ja ilmoitus oli käsitelty: ei ole huijaus, pah. Tarkkana saa kyllä olla, ettei lankea näihin huijarikauppoihin

Vierailija
36/52 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tilasin kännyllä ja luotin Turun myymälän nettisivuihin. En tutkinut asiaa sen enempää.

Vaikka olen itse yrittäjä joka tuo maahan tavaraa ja pitäisi tutkia asioita. Noh mekko tuli tänään. On ihan ok päällä ja voin sitä käyttää kyllä. Vähän suuri S koko.

Mutta ei 50€ juuri mitään voi muuta saada kuin Kiinalaista tekoa. 

Pelottaa että annetaan ymmärtää että kotimainen yritys.

Vaikka voivathan hekin myydä edullisia made in China tuotteita.

Tässä vaan kotimaiset yritykset saa hallaa. Kun tekoälyllä voi nykyään tehdä mitä vaan. Asiasta pitäisi uutisoida. Kuten joku toimittaja joltain jo kyseli. Minulta saa myös kysellä

tiina-mari.tuominen@zuma.fi

Vierailija
37/52 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
38/52 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata harmistua että ei tehnyt tilausta. Mekot eivät vastaa niitä mitä kuvissa pyörii, aivan sairaan karmeat tilasin itselleni, eikä niitä voi palauttaa, tietenkään. Ketuttaa mutta minkäs teet, tyhmä olin kun menin lankaan enkä tarkistanut koko liikkeen. Samat mekot pyörii nyt  monen muun firman sivuilla..

Vierailija
39/52 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkihän siitä liikkeen katukuvasta sokeakin, ettei ole oikeasti olemassa. Eli miksi tilata tuollaisesta?

Vierailija
40/52 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole navaa olemassa. Iltalehdessä juttu.