Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kykene hyväksymään sitä, että en ehkä koskaan tule kokemaan rakkautta.

Vierailija
17.07.2025 |

Suhde vanhempiin on aina ollut ongelmallinen, mutta silti tuntuu raastavalta nähdä heidän tekevän hidasta kuolemaa. Ne vähäiset ihmissuhteet, joita elämässäni on, ovat hyvin pintapuolisia. Olen nykyisessä kotikaupungissani kirjaimellisesti täysin vailla kontakteja, ja vaikka olen hakeutunut erilaisiin ryhmäaktiviteetteihin, niin ystäviä (tasapainoisesta parisuhteesta puhumattakaan) on näin kolmekymppisenä äärimmäisen vaikea hankkia. 

Miten te muut vastaavassa tilanteessa tuskailevat olette tulleet sinuiksi sen todennäköisyyden kanssa, että vietätte mahdollisesti koko loppuikänne yksin? Tuntuu, että se on silti katkera pala niellä, vaikka introvertiksi itseni miellänkin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vetää peukkua piritorilla muiden kanssa

Vierailija
2/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut enemmän rakkauden käsitettä ja tullut siihen tulokseen, että en edes usko rakkauteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta on monenlaista. Minä rakastan luontoa ja siellä liikkumista. Sairastuin vakavasti ja elämän jatkuminen on kysymysmerkki. Rakastan silti elämää joka päivä ja tunnen olevani elossa kun kävelen metsässä ja näen kaiken sen kauneuden. 

Vierailija
4/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pohtinut enemmän rakkauden käsitettä ja tullut siihen tulokseen, että en edes usko rakkauteen. 

Rakkaus on pelkkä hormonimyrsky loppupeleissä. Rakkaus on pelkkää panemista. Rakasta itse itseäsi, tai hanki lemmikki, jos haluat kokea aitoa välittämistä.

Vierailija
5/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on kyllä elämän raadollinen totuus, että ihmisten väliset siteet perustuvat pitkälti kaupunkäyntiin ja symbioottisiin riipuvuussuhteisiin. 

Vierailija
6/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkautta on monenlaista. Minä rakastan luontoa ja siellä liikkumista. Sairastuin vakavasti ja elämän jatkuminen on kysymysmerkki. Rakastan silti elämää joka päivä ja tunnen olevani elossa kun kävelen metsässä ja näen kaiken sen kauneuden. 

Kuljeskelen metsässä lenkkipoluilla ja nussin puita oksanreikään tai maaten sammaleeseen, joskus hinkkaan kiveä vasten.

Vierailija
7/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, olet tuon ikäinen ja puhut kuin olisit vanhus. 🤔

Vierailija
8/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että 20 vuoden päästä ajattelet nykyisestä itsestäsi: Miten hölmö ja nuori olinkaan ja luovutin turhaan jo silloin, vaikka olisi voinut tehdä paljonkin.

Vierailija
9/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi pettymyksiä, enää haluan vain olla rauhassa 

Vierailija
10/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kaunis ja lohduttava lyriikoiltaan, vaikka laulajasta olisi mitä mieltä hyvänsä.

Vierailija
11/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljeskelen metsässä lenkkipoluilla ja nussin puita oksanreikään tai maaten sammaleeseen, joskus hinkkaan kiveä vasten.

Mukava kuulla, että olet löytänyt oman tapasi nauttia luonnosta.

Vierailija
12/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten estää aapeetä rakastamasta? Rakkaus on pitkälti valinta.

Virhe, minkä moni tekee, on odottaa saavansa rakkautta. Oikea asenne on pyrkiä antamaan rakkautta. Enkä tietenkään puhu nyt seksistä, tämä palstainceleille tiedoksi, vaan rakkaudesta. Onnellisimmat ihmiset ovat niitä, jotka rakastavat. Ihan kivaa on myös tulla rakastetuksi, mutta sitä ei kannata odottaa.

Vierailija
13/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, olet tuon ikäinen ja puhut kuin olisit vanhus. 🤔

Täh?

Vierailija
14/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on pelkkä hormonimyrsky loppupeleissä. Rakkaus on pelkkää panemista. Rakasta itse itseäsi, tai hanki lemmikki, jos haluat kokea aitoa välittämistä.

Eli siis meinaat että pitäs runkata tai vaihtoehtoisesti panna sitä lemmikkiä?

Vierailija
15/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla panee sua.

Vierailija
16/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Tässä nelikymppisenä vaan homehdun sohvalla vuokramurjussani ja mietin mitä tällä turhalla elämällä tekis. Vanhemmatkin vanhenee eikä varmaan montaa vuotta kuvioissa enää ole. Elämällä ei tunnu olevan oikein mitään tarjottavaa ja edessä näkyy vain kaikkea epäkivaa.

Vierailija
17/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Tässä nelikymppisenä vaan homehdun sohvalla vuokramurjussani ja mietin mitä tällä turhalla elämällä tekis. Vanhemmatkin vanhenee eikä varmaan montaa vuotta kuvioissa enää ole. Elämällä ei tunnu olevan oikein mitään tarjottavaa ja edessä näkyy vain kaikkea epäkivaa.

Mikset ala juomaan viinaa?

Vierailija
18/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et siis anna rakkautta? Jos kerta rakkauden puute on ongelmasi.

Vierailija
19/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta olen aina ihmetellyt väitettä siitä että ystäviä on vaikea aikuisena löytää. Minä ja mieheni ollaan kumpikin saatu paljon parempia kavereita ja ystäviä aikuisena, koska tunnetaan itsemme paremmin. Tämä siis lähinnä siksi, että saattaa olla itseään toteuttava profetia sanoa itselleen, että ystäviä on vaikea saada. 

Vierailija
20/37 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et siis anna rakkautta? Jos kerta rakkauden puute on ongelmasi.

No etkö ymmärrä? Ei ole mistä antaa kun ei ole sitä rakkautta. Mikä tässä on niin vaikea nyt käsittää, taliaivo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi