Jos kela ei käsittele toimeentulotukea 7 arkipäivässä niin pitääkö minun vain tyytyä siihen?
Ja rahattomuuteen? Ja mennä leipäjonoon hakemaan lapsille ruokaa?
ihmettelen myös, että keskimääräinen käsittelyaika on nettisivujen mukaan 4,3 päivää.
Tekisi mieli hypätä junan alle 😔
Kommentit (17)
Hakemusta siis.
liitteitä ei ole pyydetty joten hitaus ei voi johtua siitä
Töihin meno? Eikö puoliso voi auttaa? Vanhemmat? Muut sukulaiset? Ystävät?
Arkipäivä alkaa seuravasta arkipäivästä kun hakemus on lähtenyt.
Eli jos lähetit sen viime Perjantai-aamuna, niin laskenta lähtee vasta seuraavasta Maanantaista.
Näin ollen päätöksesi toimeentulotuesta näkyy vasta ensiviikon Keskiviikkona.
Tuskin osaat laskea sitä käsittelyaikaa oikein. Mitätön, muttei olematon, osa hakemuksista menee yli käsittelyajan.
Keskiarvo on jälleen kerran keskiarvo. Ei tarkoita että joka ikinen hakemus käsitellään tuossa ajassa. Osa käsitellään syystä x nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Olen määräaikainen opettaja. Työt loppuivat toukokuussa ja jatkuvat elokuussa. Ansiosidonnaista en saanut hallituksen linjausten takia mm. Pitkä omavastuuaika jne. Seuraavan kerran elokuun puolessa välissä.
ei ole puolisoa. Hänellä on perhe uuden puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti: Arkipäivä alkaa seuravasta arkipäivästä kun hakemus on lähtenyt. Eli jos lähetit sen viime Perjantai-aamuna, niin laskenta lähtee vasta seuraavasta Maanantaista. Näin ollen päätöksesi toimeentulotuesta näkyy vasta ensiviikon Keskiviikkona.
Osaan kyllä laskea. Tänään oli jo kahdeksas arkipäivä eli lähetin hakemuksen viime viikon tiistaina.
Ei se ruokajonoon meneminen mikään hävettävä asia ole ja aina kannattaa mennå katsomaan mitä sieltä mukaansa saa. Diakoniatyöntekijällekin soittaminen ehkä kannattaa. Voi vaikka vahingossa saada apua tmv.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ruokajonoon meneminen mikään hävettävä asia ole ja aina kannattaa mennå katsomaan mitä sieltä mukaansa saa. Diakoniatyöntekijällekin soittaminen ehkä kannattaa. Voi vaikka vahingossa saada apua tmv.
Itse asiassa aion soittaa.
En voi saada täydentävääkään tukea kaupungilta ennen kuin kela on käsitellyt hakemuksen
Mietipä, mitä voisit itse tehdä. Muutakin voisit tehdä kuin odotella Kelan päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aion soittaa.
En voi saada täydentävääkään tukea kaupungilta ennen kuin kela on käsitellyt hakemuksen
Jostain se avun hakeminen on aloitettava ja kun yhdestä paikasta esim. diakoniatyöntekijältä saa tarvittaessa lisäohjeistusta mistä sitä apua kannattaa ainakin kysäistä koska tietävät aika hyvin kaikki paikat.
Miksi siellä on muuten se keskimääräinen käsittelyaika? Aina se hakemuksen käsittely kestää sen 7 arkipäivää
Ymmärrän tuskasi. Käsittelyajat ovat 7 huom, Arkipäivää. Jos lähdetään valitustielle, se on pitkä prosessi 10 kk-12 kk ja saa toki siosituksen -kiinnittää huomion plää plää plää... jatkossa jotta laki toteutuu.. Sepä se! ja taas mennään uusilla viivästyksillä.
Onko sulla usein tätä ongelma, vai vainko nyt vuosilomien ollessa. Muista, että kela vähentää työporukkaa. Ja sitten sisäpiirin tietoa- " Pitää luoda painetta asiakkaalle..jotta löytää muita ratkaisumalleja saada elantoa ( no ...oih..
Ja päätöksentekijöitä on monia -erilaisia, joku vähemmän koulutettu tekee mitä tekee ja he itse ovat sanoneet, että me ei edes tunneta lainsäädäntöä ja heillä on vaikeaa, -senkä vuoksi vääriä päätöksiä ja hutkimalla. Sit on jo toosi päätön kun katsoo miinukset plussaksi tiliotteesta.
En voi sua auttaa täälätä kaukaa,mutta toivotan tsemppiä. Niin sä kysit- teetkö valituksen- Tee, tee aina. Kuitenkin valitusten määrä tilastoidaan ja no ei joo,, vaikuttaako lopulta lakiin ja muutoksiin toimintmalleihin. Jos sulla voimia- tee se valitus. Toivon ssulle nyt voimia ja tunnelmallista kesää. Toivon, että kaikki selviää nopiaaaaa. heippa!
Vierailija kirjoitti:
Mietipä, mitä voisit itse tehdä. Muutakin voisit tehdä kuin odotella Kelan päätöstä.
Hei nyt taukki jotain rotia! toisella huoli ja sää soitat turpas. Nolo, ala vetää...
Kela on tehnyt joskus älyttömiä päätöksiä. En mä niistä ole soittanut. Lähettänyt joskus viestin johon joko ympäripyöreä vastaus tai ei vastausta. Miksi ei sitten joku soittele tulistuneena? Koska: Ei jaksa nähdä vaivannäköä. Joskus pitää verrata vaivannäkö vs. hyöty vaivannäöstä. Ei se aina ole sitä että ei uskalla tai ei tajua valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen määräaikainen opettaja. Työt loppuivat toukokuussa ja jatkuvat elokuussa. Ansiosidonnaista en saanut hallituksen linjausten takia mm. Pitkä omavastuuaika jne. Seuraavan kerran elokuun puolessa välissä.
ei ole puolisoa. Hänellä on perhe uuden puolison kanssa.
Mihin hupuloit rahasi? Olen opettaja ja minulta jää joka kuukausi säästöön 800-1500 euroa. Kyllä säästöillä kesä pitäisi pärjätä.
Miksi jotkut suuttuu jos joku ei mene saman vaivan takia vaikka 10 kertaa terveyskeskukseen? Ihmetellään kun antaa vaan olla?
Siinäkin on ehkä kyse vaiva ravaamisesta vs. hyöty sekä se että jos julkisuuteen viedään niin noloa se on muille kun uhrille itselleen.E viitsi ottaa osaa sairaisiin näytelmiin.
Eli pitää käydä vsikka 20 kertaa kunnes oikea disgnoosi ja lääkitys?Jotsin mätää silloin on tapauksessa ka sen käsittelyssä sieltä toiselta puolelta.
Ei sieltä mitään tule kuitenkaan. Itse yrittänyt saada, varmaan 10 hakemusta. Lopulta meni asunto alta ja diakoniasta saatiin ruoka-apua ja maksoivat laskuja. Kiljujille, olen hakenut töitä työkyvyttömänä. Ei löydy.