Jos kela ei käsittele toimeentulotukea 7 arkipäivässä niin pitääkö minun vain tyytyä siihen?
Ja rahattomuuteen? Ja mennä leipäjonoon hakemaan lapsille ruokaa?
ihmettelen myös, että keskimääräinen käsittelyaika on nettisivujen mukaan 4,3 päivää.
Tekisi mieli hypätä junan alle 😔
Kommentit (17)
Hakemusta siis.
liitteitä ei ole pyydetty joten hitaus ei voi johtua siitä
Töihin meno? Eikö puoliso voi auttaa? Vanhemmat? Muut sukulaiset? Ystävät?
Arkipäivä alkaa seuravasta arkipäivästä kun hakemus on lähtenyt.
Eli jos lähetit sen viime Perjantai-aamuna, niin laskenta lähtee vasta seuraavasta Maanantaista.
Näin ollen päätöksesi toimeentulotuesta näkyy vasta ensiviikon Keskiviikkona.
Tuskin osaat laskea sitä käsittelyaikaa oikein. Mitätön, muttei olematon, osa hakemuksista menee yli käsittelyajan.
Keskiarvo on jälleen kerran keskiarvo. Ei tarkoita että joka ikinen hakemus käsitellään tuossa ajassa. Osa käsitellään syystä x nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Olen määräaikainen opettaja. Työt loppuivat toukokuussa ja jatkuvat elokuussa. Ansiosidonnaista en saanut hallituksen linjausten takia mm. Pitkä omavastuuaika jne. Seuraavan kerran elokuun puolessa välissä.
ei ole puolisoa. Hänellä on perhe uuden puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti: Arkipäivä alkaa seuravasta arkipäivästä kun hakemus on lähtenyt. Eli jos lähetit sen viime Perjantai-aamuna, niin laskenta lähtee vasta seuraavasta Maanantaista. Näin ollen päätöksesi toimeentulotuesta näkyy vasta ensiviikon Keskiviikkona.
Osaan kyllä laskea. Tänään oli jo kahdeksas arkipäivä eli lähetin hakemuksen viime viikon tiistaina.
Ei se ruokajonoon meneminen mikään hävettävä asia ole ja aina kannattaa mennå katsomaan mitä sieltä mukaansa saa. Diakoniatyöntekijällekin soittaminen ehkä kannattaa. Voi vaikka vahingossa saada apua tmv.
Vierailija kirjoitti: