Salattu sukulaisuus
Hei!
Kuulun my heritageen. Jo vuosi sitten tuli yllätys ja lisää tänä vuonna enemmän tietoja. Saksasta ja Italiasta tuli sukupuuhuni ilmi että isosetäni vaimo oli kotoisin ja syntynyt Italiassa. Vaimo oli täysin italialainen ja vanhin ja hänen äitinsä meni toisen kerran naimisiin itävaltalaisen kanssa ja tuli lisää sisarpuolia siksi saksasta myös sukuhaaraan.
Hämmästykseni on vaan että oon nähnyt 2 kertaa isosedän vaimoa lapsena ennen kuin kuoli. Olen ollu vanhempieni kanssa paljon tekemisissä isosedän lasten ja heidän lasten kanssa jotka ovat pikkuserkkujani. Koskaan ei puhuttu isosedän vaimon taustasta vaikka olikin isän serkun äiti ja pikkuserkkujeni mummo mut ei ikinä puhuttu mummon taustasta. Ihmetelty vain että isän serkun sisaruksineen ihoväri oli vaan tummempi kuin isäni.
Nyt kun kysyin äidiltäni että tiesitkö et mari-mummu on Italiasta kotoisin niin ei kuulemma tienny kun kukaan ei koskaan puhunu halaistua sanaa siitä asiasta ja meinas hermostuu. Luulenpa että isäni tiesi kyllä heidän taustastaan mut ei koskaan puhunu äidilleni ja sentään olivat naimisissa 59v kunnes isäni kuoli viime vuonna.
Outo juttu! Miksi se oli niin vaiettu salaisuus?🤫
Kommentit (7)
Sedän vaimo, eihän se sun sukulainen ole mitenkään saati hänen lapsensakaan eivät jaa sun sukulinjaa kuin todella kaukaisesti. Ei sulla ole mitään tekemistä hänen sukujuurtensa kanssa.
Aivan järkyttävää siis miten ikinä voit toipua tästä!
Tosi kummallista että sedän vaimon äidin uusi avioliitto toisi jotain uusia sukuliaisia SUN sukupuuhun.
Päinvastoin en oo järkyttynyt vaan ihmeissäni kun oltiin niin paljon tekemisissä eikä he koskaan puhunu taustastaan. Itse olisin ylpeä. Kuten pappani oli puoliromani enkä häpeä eli minussa on romaniverta niin mitä sitten. Ei sillä ole väliä...
Ja sitäpaitsi he ovat sukua minulle eli pappani veljen lapsia.
Isosedän vaimo ei ole sinulle mitään sukua. Jos hän oli syntyjään italialainen niin kai ihmettelitte puheen korostusta tai et ilmeisesti tuntenut koko ihmistä, joten miksi hänestä olisi sinulle puhuttu?
rasismi.