Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vaikeaa voi olla lippiksen ostaminen

Vierailija
17.07.2025 |

Tarvitsen töihin lippiksen. Mulla on kaksi täydellistä, mutta toinen alkaa olla jo elämänsä päätepisteessä. Ne ovat Puman ja mallia military cap. Tätä mallia ei tehdä enää. Jack Wolfskinilläkin on ollut hyvä malli, mutta sitäkään ei tehdä enää. En halua ostaa käytettyä, koska a) se voi olla pinttynyt, b) mun lippikset on niin kovalla käytöllä, että haluan uuden. Olen nyt ehkä 45 min selannut lippiksiä, ei löydy. Mulle tuo military-malli sopii parhaiten. Löysin pari kivan näköistä ja riittävän ohutta, mutta niissä ei ole aukkoa takana! Mun lippiksen on pakko olla syvä ja siinä pitää olla aukko, josta letin saa ulos, muuten hattu ei pysy päässä (mulla on siis todella liukkaat hiukset). Miksi parhaat mallit aina lopetetaan?!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso Sasta ja Fjällräven, noista voi jopa löytyä. Kaupoista Intersport voisi olla hyvä, joka tapauksessa parempia tuotteita kuin hyper- ja halpamarketeissa.

Mä luulin, että olin jo sovittanut kaikki Fjällrävenin mallit, mutta tuo Abisko voisi ollakin! Mulla on yksi ihan kiva Fjällrävenin lippis, mutta se ei sovi työntekoon, koska ei pysy päässä. Kiitos!

Ap

Mulle kuukkeli antoi hakusanalla military cap osuman myös Ponsseshopiin. Ruskea, logo ei ole mitenkään häiritsevästi esillä. Kelpaisi itsellenikin vanhan Sastan Diana-metsästystakin kaveriksi.

Vierailija
22/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso Sasta ja Fjällräven, noista voi jopa löytyä. Kaupoista Intersport voisi olla hyvä, joka tapauksessa parempia tuotteita kuin hyper- ja halpamarketeissa.

Mä luulin, että olin jo sovittanut kaikki Fjällrävenin mallit, mutta tuo Abisko voisi ollakin! Mulla on yksi ihan kiva Fjällrävenin lippis, mutta se ei sovi työntekoon, koska ei pysy päässä. Kiitos!

Ap

Mulle kuukkeli antoi hakusanalla military cap osuman myös Ponsseshopiin. Ruskea, logo ei ole mitenkään häiritsevästi esillä. Kelpaisi itsellenikin vanhan Sastan Diana-metsästystakin kaveriksi.

Tuo on ihan jees, mutta mulla ei ole ruskeita vaatteita tai oikein ylipäätään vaatteita, joiden kanssa se sopisi. Tilaan ehkä tuon abiskon.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain työvaatteita myyvästä liikkeestä tai Puuilosta?

Vierailija
24/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa noita netistä ostaa, mun mielestä lippistäkin on melkein pakko sovittaa ensin

Vierailija
25/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Juuri ostin jonkun tuollaisen amerikkalaisen joukkueen lippiksen, lippa ei ole suora vaan kaareva ja takana on reikä josta mahtuu nuttura. Miten tämä voi olla jotenkin viallinen ap:nkaan tarkoitukseen?

Vierailija
26/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Juuri ostin jonkun tuollaisen amerikkalaisen joukkueen lippiksen, lippa ei ole suora vaan kaareva ja takana on reikä josta mahtuu nuttura. Miten tämä voi olla jotenkin viallinen ap:nkaan tarkoitukseen?

En tiedä, onko se viallinen, en ole nähnyt sitä, saati sovittanut päähäni.

A

Vierailija
27/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMP verkkokaupasta itse olen tuota mallia ostanut. 

Vierailija
28/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa noita netistä ostaa, mun mielestä lippistäkin on melkein pakko sovittaa ensin

Se on totta, paitsi jos on kokemusta mallista. Mä oon siis viimeisen 1,5 vuoden aikana käynyt systemaattisesti koluamassa urheilu- ja ulkoiluvaatekauppojen lippisosastot.

Ap

Vierailija
29/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A

Siis ihan tavallinen lätkä/korisjoukkue lippis, mistä tahansa urheiluliikkeestä. En näe ongelmaa.

Vierailija
30/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A

Siis ihan tavallinen lätkä/korisjoukkue lippis, mistä tahansa urheiluliikkeestä. En näe ongelmaa.

No et varmasti näe, jos se on susta kiva lippis ja sopii päähäsi! Hienoa, että löysit sellaisen.

Ap

Vierailija
31/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just noin 50 eur maksavan Fjällravenin lippiksen (en tiedä tarkempaa nimeä). Se ei ole military-mallia, ei syvä, mutta siinä oli pehmeä lippa. Jos mukavuus on yhtään prioriteettilistallasi, kokeile tuota mallia. Minusta ne kovapahviset lipat ovat kamalia.

Vierailija
32/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temusta löytyy noita vaikka kuinka monta mallia. Ostin itse sieltä, ei paljon maksanut ja on todella hyvä. Pidän itse myös tuosta mallista ja liukas lettinen olen myös.

En tilaa Temusta. 

Ap

Sitten olet ilman lippistä. Itsekin ajattelin aluksi noin, kunnes huomasin että muualta ei tosiaan löydy.

En halua myrkkyjä päähäni. Tällä perusteella karsiutuivat myös oikein sopivan näköiset, mutta hyönteisiä torjuvalla aineella käsitellyt hatut.

Ap

Lippiksen voi muuten pestä pesukoneessa. Hyvä laatuinen ei mene pilalle. 

Vierailija
33/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin just noin 50 eur maksavan Fjällravenin lippiksen (en tiedä tarkempaa nimeä). Se ei ole military-mallia, ei syvä, mutta siinä oli pehmeä lippa. Jos mukavuus on yhtään prioriteettilistallasi, kokeile tuota mallia. Minusta ne kovapahviset lipat ovat kamalia.

Pehmeälippaisissa on liian lyhyt lippa. Työskentelen koko päivän ulkona, joten pitää oikeasti suojata ja varjostaa. Mutta tosiaan löysin jo yhden mallin, jonka todennäköisesti tilaan.

Ap

Vierailija
34/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo on ihan jees, mutta mulla ei ole ruskeita vaatteita tai oikein ylipäätään vaatteita, joiden kanssa se sopisi. Tilaan ehkä tuon abiskon.

Ap

Ruskeahan sopii lähes kaikkien värien kanssa, mitä ihmettä sinä horiset? Tuo Diana oli vain oma esimerkki, uskaltaisin kyllä laittaa tuon päähäni muunkinvärisen takin kanssa. En vaan tällä hetkellä itse tarvitse mitään uutta lippistä.

Vierailija
35/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temusta löytyy noita vaikka kuinka monta mallia. Ostin itse sieltä, ei paljon maksanut ja on todella hyvä. Pidän itse myös tuosta mallista ja liukas lettinen olen myös.

En tilaa Temusta. 

Ap

Sitten olet ilman lippistä. Itsekin ajattelin aluksi noin, kunnes huomasin että muualta ei tosiaan löydy.

En halua myrkkyjä päähäni. Tällä perusteella karsiutuivat myös oikein sopivan näköiset, mutta hyönteisiä torjuvalla aineella käsitellyt hatut.

Ap

Mä pesen lippiksen pesukoneessa vähintään kerran kahdessa viikossa. En silti osta sellaista hattua, josta ei ole mitään takuita, mitä myrkkyjä se sisältää.

Ap

Vierailija
36/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruskeahan sopii lähes kaikkien värien kanssa, mitä ihmettä sinä horiset? Tuo Diana oli vain oma esimerkki, uskaltaisin kyllä laittaa tuon päähäni muunkinvärisen takin kanssa. En vaan tällä hetkellä itse tarvitse mitään uutta lippistä."

Sinä varmasti tykkäät ruskeasta vaatteissa ja siksi se sopii mielestäsi kaiken kanssa. Minä taas en taida omistaa ainoatakaan ruskeaa vaatetta, joten se ei sovi mun vaatevarastoon ollenkaan eikä kuulu mun tyyliin.

Ap

Vierailija
37/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tilaa Temusta. 

Ap

Ap

Meillä on Sastoja ja Fjällräveneitä pesty koneella varmaan satoja kertoja, eikä lipat ole menneet miksikään. Tämä siksi, että siipan pää on kuin seula, hikoaa eniten päästään.

Vierailija
38/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lierihattu käy? Joku sellainen kalastajamallinen esimerkiksi?

Vierailija
39/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lierihattu käy? Joku sellainen kalastajamallinen esimerkiksi?

Käytän kuulokkeita, joten ei valitettavasti. Sellaisesta tykkään. Nappikuulokkeet on hankalat, sankakuulokkeet voi työntää vain sivuun, kun puhuu ihmisille.

Ap

Vierailija
40/55 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pehmeälippaisissa on liian lyhyt lippa. Työskentelen koko päivän ulkona, joten pitää oikeasti suojata ja varjostaa. Mutta tosiaan löysin jo yhden mallin, jonka todennäköisesti tilaan.

Ap

Ok. Itse en huomannut lipan olevan lyhyt, mutta hienoa, jos olet löytänyt mallin jota kokeilla. Sopivien hattujen löytäminen on kieltämättä hankalaa.