Onko synnytys oikeasti noin passiivinen tapahtuma?
Nainen makaa laverilla jalat koukuissa ja huutaa kivusta. Yhdestä kolmeen henkilöä kurkkii alapäässä.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, miten hukassa poikalapset täällä ovat. Ihan jo ne supistukset ovat hyvinkin AKTIIVINEN tapahtuma. Puhumattakaan poinnistusvaiheesta.
Kyllähän siinä kehossa tapahtuu asioita. Orgasmikin voi olla hyvin aktiivinen ja liikuttaa koko kehoa tai sitten hyvin mitätön. Sellaista se on. Koita kestää misinformoitu typerys.
Mitä mun pitäisi kestää? Orgasmissa tapahtuu aktiivisesti asioita, vaikka sinä et siinä mitään tuntisi. Kannattaa opiskella edes perusasiat ihmiskehosta eikä kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, miten hukassa poikalapset täällä ovat. Ihan jo ne supistukset ovat hyvinkin AKTIIVINEN tapahtuma. Puhumattakaan poinnistusvaiheesta.
Ei ole, supistukset alkavat ihan itse eivätkä vaadin mitään aktiivisuutta. Että nyt ei sun kyllä passaa keulia.
Samoin ponnistamisen tarve tulee vaikket tyhjää pönnäkkään.
Kyllä on. Katsos mussukka, kun lihas ei voi supistua jos se on passiivinen. Kyllä se vaatii lihakselta AKTIIVISUTTA, että pystyy supistelemaan. Aktiivisuus on eri asia kuin se, että tietoisesti supistaa. Esimerkiksi sydän sykkii aktiivisesti eikä ihminen voi itse siihen vaikuttaa.
Sinä vaan nyt väkisin haluat kääntää asian niin, että nainen tyyliin itse päättää millon synnytys
Paitsi etten halua. Ihan vain yritän kertoa teille lapsille, mitä sana aktiivinen tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, supistukset alkavat ihan itse eivätkä vaadin mitään aktiivisuutta. Että nyt ei sun kyllä passaa keulia.
Samoin ponnistamisen tarve tulee vaikket tyhjää pönnäkkään.
Minulla ensimmäisessä synnytyksessä supistukset eivät alkaneet itsestään vaan ainoastaan lääkkeillä. Toisessa synnytyksessä ne ei alkaneet edes lääkkeillä. Ponnistaminen tarve tulee, mutta ponnistaa pitää täysin voimin.
Silti en ole kanssasi samaa mieltä siitä, että esimerkiksi synnytyksen käynnistyminen vaatii naiselta aktiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä tuota äidiltäsi.
En kysynyt tässä minun äitini mielipidettä. Sen voisin kysyä puhelimitse.
No, soita. Mitäs sinä täällä ihmettelet valokuvaa. 😂😂😂😂😵💫😂
Onhan se sotakin passiivinen, kun ihmiset vaan seisoo ase kädessä niissä kuvissa.
Sinä vaan nyt väkisin haluat kääntää asian niin, että nainen tyyliin itse päättää millon synnytys alkaa jne.
Mutta olet edelleen väärässä jos vastaat aloitukseen. Supistukset eivät ole synnyttäjälle aktiivinen vaihe automaattisesti. Ne tulee halusit tai et, vaikka kuinka väität toisin.
///
Sydänkin sykkii halusit tai et. Silti sydän on AKTIIVINEN. Jos se olisi passiivinen, sinä olisit kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siinä kehossa tapahtuu asioita. Orgasmikin voi olla hyvin aktiivinen ja liikuttaa koko kehoa tai sitten hyvin mitätön. Sellaista se on. Koita kestää misinformoitu typerys.
Mitä mun pitäisi kestää? Orgasmissa tapahtuu aktiivisesti asioita, vaikka sinä et siinä mitään tuntisi. Kannattaa opiskella edes perusasiat ihmiskehosta eikä kiukutella.
Ei sun tartte tietää yhtään mitään. Jatkat vaan niitten kuvien plaraamista. Siinä sulle maailma aukenee. Soita sille äitilles, niin tulee jotain livee.
Vierailija kirjoitti:
Silti en ole kanssasi samaa mieltä siitä, että esimerkiksi synnytyksen käynnistyminen vaatii naiselta aktiivisuutta.
Eipä ole kukaan mitään tuollaista väittänytkään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä tuota äidiltäsi.
En kysynyt tässä minun äitini mielipidettä. Sen voisin kysyä puhelimitse.
No, soita. Mitäs sinä täällä ihmettelet valokuvaa. 😂😂😂😂😵💫😂
Onhan se sotakin passiivinen, kun ihmiset vaan seisoo ase kädessä niissä kuvissa.
Voi hyvä ihminen, kun minua ei kiinnosta mitä mieltä äitini on asiasta..siksi kysyn sitä täältä. Haluatko vielä että väännän rautalangasta vai riittääkö tämä 😂
Mitä ihmeen höpötystä on jostain luonnonmukaisuuden ihannoimmisesta? Miettimään nyt aikoja ennen lääketiedettä ja sen ajan synnytys- ja lapsikuolleisuutta ja sen jälkeen arvioikaa miten luonnonmukainen on automaattisesti hyvä. Kuolemakin on luonnollista mutta ei se silti tavoiteltavaa ole synnytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tartte tietää yhtään mitään. Jatkat vaan niitten kuvien plaraamista. Siinä sulle maailma aukenee. Soita sille äitilles, niin tulee jotain livee.
Kysyin, mitä minun pitäisi KESTÄÄ. Opettele nyt hyvä lapsi edes lukemaan ennen kuin jatkat länkytystäsi. Kolme lasta synnyttäneenä tiedän kyllä tasan tarkkaan, mitä synnytyksessä tapahtuu. Toisin kuin tuollainen märkäkorvapoika, joka ei edes lukea osaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei edes ollut aloittajan kommentti ja älä pliis sotke omia äiti-live fantasioitasi tähän ketjuun 🙁
Suurimman osan ajasta synnytin Enniä seisaaltani ja huusin ja jostain syystä heijasin päätäni edestakaisin. Loppupuolella makasin selälläni sängyssä,a
Vierailija kirjoitti:
Joskus vaatii. Etkö oikeasti ole koskaan kuullut synnytyksen käynnistämisestä?
Minä kyllä ymmärsin aloittajan niin ettei tässä kysytty elintoimintojen passiivisuudesta vaan synnyttäjä. Toki pitää muistaa, että olemme vauvapalstalla joten kannattaa aina aloittaa aasta ja selvittää joka sana auki😂
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ymmärsin aloittajan niin ettei tässä kysytty elintoimintojen passiivisuudesta vaan synnyttäjä. Toki pitää muistaa, että olemme vauvapalstalla joten kannattaa aina aloittaa aasta ja selvittää joka sana auki😂
Lihakset ovat osa synnyttäjää, joten jos lihakset ovat aktiivisia, synnyttäjäkin on. Toki voit itse kokeilla esim. tennispallolla, miten sen saa ulos pimpasta olematta lainkaan aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi selällään makaaminen on suosituin synnytysasento? Onko se oikeasti optimaalisin vai vaan kätilöille kätevin?
Otettiin käyttöön siinä vaiheessa kun miespuoliset lääkärit korvasivat synnytyksessä naispuoliset lapsenpäästäjät, jotta herra tohtorilla olisi parempi näkyvyys. Kuten monet alan ammattilaiset ovat tässä ketjussa jo todenneet, nykyään tätä näkee vähemmän, kun on taas priorisoitu enemmän synnyttäjän kuin lääkärin hyvinvointia. Puoli-istuvassa asennossa joutuu anatomisista syistä ponnistamaan käytännössä ylämäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi selällään makaaminen on suosituin synnytysasento? Onko se oikeasti optimaalisin vai vaan kätilöille kätevin?
Niin, kuvittelisin, että esim. vesialtaassa istuen tai polvillaan altaan reunaan nojaten voisi olla miellyttävämpi ja lapsi tulisi paremmin ulos?
Sinä vaan nyt väkisin haluat kääntää asian niin, että nainen tyyliin itse päättää millon synnytys alkaa jne.
Mutta olet edelleen väärässä jos vastaat aloitukseen. Supistukset eivät ole synnyttäjälle aktiivinen vaihe automaattisesti. Ne tulee halusit tai et, vaikka kuinka väität toisin.