Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssaisena töihin?

Vierailija
17.07.2025 |

Meillä olisi etätyömahdollisuus sairaana tai silloin, kun oma lapsi sairastaa, muulloin etäily ei ole sallittu. Meillä työpaikalla ei kuitenkaan ole etätyösäädöksiä tietääkseni. Ylemmät toimihenkilöt etäilee, mutta alemmille toimihenkilöille tämä ei työn luonteen vuoksi ole sallittu. Olen siis alempi toimihlö. Eli periaatteessa jos olet niin tunnollinen, että haluat tehdä sairastaessa töitä kotoa, niin siitä siis vaan.

Mutta itse kysymykseen, jos olet hirveässä räkätaudissa ja voisit jo tehdä töitä, mutta niistät 10 minuutin välein, aivastelet ja yskit, niin menetkö töihin? Osa sanoo, että joo jos ei ole kuumetta niin töihin vaan ja osa on vihaisia, että kun tullaan tartuttamaan toisia. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään räkätaudissa tule mennä töihin, kun siinä tauti vain leviää.

Vierailija
2/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen sellaisessa räkätaudissa, että yskin, aivastelen ja niistän kymmenen minuutin välein, niin en ole työkunnossa, vaikka ei olisi kuumettakaan. Minulla siis fyysisesti raskas työ ihmisten parissa. Ne, jotka eivät ymmärrä tätä, eivät ole vielä eläneet riittävän kauan tajutakseen, että meillä ei ole kenelläkään, kuin yksi elämä. Sitä ei kannata riskeerata siksi, ettei kuuntele kehonsa varoitusmerkkejä.

Ehkä asia olisi eri, jos tekisin työtä omassa työhuoneessani ilman suurempia ihmiskontakteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisena töihin. En tekisin töitä siis myös etänäkään. Tuossa tilanteessa pitää levätä ja lisäksi tauti vain leviäisi, jos menisi töihin.

Vierailija
4/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeeton flunssa ei ole ainakaan meidän työpaikalla ollut syy olla töistä pois. Ehkä olen jollekin työkaverille joskus taudin tartuttanut, tai olen itse saanut tartunnan muilta. Mutta kuumeettomana ei ole tapana ollut saikkua pitää.

Vierailija
5/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä istuu avokonttorissa 5 ihmistä samassa huoneessa, kyllä ottais pattiin, kun joku tulee sinne yskien ja niistäen. Samoilla käsillä vähän näprätään tietokonetta, kopiokonetta, oven kahvaa, jääkaappia ja kahvinkeitintä. Aikuiset ihmiset ei pese käsiään yhtään sen paremmin kuin lapset ja aivastellaan ja yskitään ilman, että pärskäyttäis vaikka omaan hihaansa. 

Vierailija
6/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Esimerkiksi allerginen nuha ei ole millään tavalla tarttuvaa.

Vierailija
7/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä istuu avokonttorissa 5 ihmistä samassa huoneessa, kyllä ottais pattiin, kun joku tulee sinne yskien ja niistäen. Samoilla käsillä vähän näprätään tietokonetta, kopiokonetta, oven kahvaa, jääkaappia ja kahvinkeitintä. Aikuiset ihmiset ei pese käsiään yhtään sen paremmin kuin lapset ja aivastellaan ja yskitään ilman, että pärskäyttäis vaikka omaan hihaansa. 

Voi herranjestas teitä pöpökammoisia hysteerikkoja, joille on jotkut perusteettomat pelot jääneet tautien tarttumisesta luultavasti korona-ajalta päälle. Tai ehkä jo ajalta sitä ennen. En kannata mitään sairaana töihin tulemista, mutta tuo, että pelätään tartuntaa, kun kosketaan samoja paikkoja, menee jo hysterian puolelle. Etköhän sinä matkalla töihin ja kotiin, käymällä kaupassa ja käymällä vapaa-ajan riennoissa kosketa käsilläsi moninkertaisesti enemmän ja moninkertaisesti enemmän pöpöjä sisältäviä paikkoja kuin työpaikallasi.

Vierailija
8/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, mutta alkaa sapettaa, kun vähintään 3kk:n välein flunssassa ja sit kaks viikkoo kitutetaan puolikuntosena. Jää harrastukset ja muut suunnitelmat välistä aina tuona aikana. Sit ku pääset harrastuksiin, niin aloitetaan kevennettynä ja kun pääset vauhtiin, alkaa taas uusi tauti. Kiva sit kuunnella, kun toiset moittii että taasko sä oot pois tai vastaavasti, että miks sä oot täällä flunssassa tartuttamassa muita. Kun nuo flunssat ei käyttäydt kaikilla samalla lailla. Yks sai meiltä keuhkokuumeen ja meille oli yks pikku nuha, mutta eipä noita etukäteen tiedä eikö voi murehtia, mutta asiat harvemmin on niin mustavalkoisia. 

Vierailija
9/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein saa kuulla, kuinka itsekäs on kun meet sairaana töihin. 

Vierailija
10/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein saa kuulla, kuinka itsekäs on kun meet sairaana töihin. 

Eihän tuo asia ole aina työntekijän itsensä päätettävissä. Joissakin työpaikoissa ei voi olla päivääkään omalla ilmoituksella pois ja jos työterveyslääkäri totetaa työkykyiseksi, niin minkäs silloin asialle teet.

Vierailija
11/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli en menisi ikinä ? Jatkuvasti keväästä syksyyn nenä vuotaa, aivastelen ja yskin keuhkoja pihalle, kiitos allergialääkkeiden ettei pahempaa ole 

Vierailija
12/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että allergiaoireet ei sairastuta. 

Vierailija
13/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen sellaisessa räkätaudissa, että yskin, aivastelen ja niistän kymmenen minuutin välein, niin en ole työkunnossa, vaikka ei olisi kuumettakaan. Minulla siis fyysisesti raskas työ ihmisten parissa. Ne, jotka eivät ymmärrä tätä, eivät ole vielä eläneet riittävän kauan tajutakseen, että meillä ei ole kenelläkään, kuin yksi elämä. Sitä ei kannata riskeerata siksi, ettei kuuntele kehonsa varoitusmerkkejä.

Ehkä asia olisi eri, jos tekisin työtä omassa työhuoneessani ilman suurempia ihmiskontakteja.

Sellaisia omia työhuoneita on tosi harvalla nykyään. Toimistotyöläiset istuu isoissa maisemissa kylki kyljessä. Jos nenä valuu valtoimenaan ja koko ajan yskittää, niin ei silloin mitään järkevää saa tehtyä vaikka kuinka istuisi työpöydän ääressä.

Vierailija
14/14 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli en menisi ikinä ? Jatkuvasti keväästä syksyyn nenä vuotaa, aivastelen ja yskin keuhkoja pihalle, kiitos allergialääkkeiden ettei pahempaa ole 

Räkätaudilla ei tarkoiteta allergiaa vaan flunssaa. Astmaatikkona yskin joka päivä, mutta osaan senkin erottaa varsinaisesta yskästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän