Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla hieno omakotitalo, uudet autot jne. Miten tuo onnistui?

Vierailija
16.07.2025 |

Kyselee yksinhuoltaja jolla ei varallisuutta eikä parisuhdetta. Pienipalkkainen työ on. Ei perintöä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opiskelemalla ja säästämällä 250m2 okt westendissä pihassa range rover ja tesla ja uusi vene tilauksessa näin se menee 

Hyi miten leuhka luonne! Tuliko se kaupantekijäisinä? 😮

Vierailija
42/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne opiskeli hyvinpalkatun ammatin, eivät eronneet

Niin ja avioliitto takaa kaiken 😅

No takaa kahdet tulot usein

Niin usein, mutta on niitäkin hyvätuloisia, jotka omillaan pärjää. Tiesitkö, nälkä kasvaa syödessä, sanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opiskelemalla ja säästämällä 250m2 okt westendissä pihassa range rover ja tesla ja uusi vene tilauksessa näin se menee 

Velattomana 😅

Vierailija
44/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla talo, mökki ja uudehko auto ja lapsillakin mönkkäri ja skootterit. Yksin olen kaiken maksanut ja ihan työllä rahani ansainnut. Tulen kyllä saamaan ison perinnönkin mutta toivottavasti siinä kestää vielä. Opiskelin ja hankin hyväpalkkaisen vakkarityön ennen lasten saamista. Jälkikäteen ajatellen se oli paras taloudellinen varautuminen avioeroon. 

T. Yks yh 

Vierailija
45/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oot asiantuntija duunissa, niin vaihda duunia ja etene uralla jatkuvalla syötöllä, jos jäät paikallesi ja oletat että kyllä minua muistetaan palkankorotuksilla nii ei tapahdu

Vierailija
46/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja avioliitto takaa kaiken 😅

Yhdessä on helpompi ostaa talo.

Kuis? Onnistuu yksinkin. 

Vierailija
47/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt muuttaa tulot aina velaksi. Isommat tulot -> isommat velat. Todella harva ostaa asuntoa tai uutta autoa omalla rahalla.

Niin itsekin olen tehnyt, kämppää ja autoa maksan. Toki myös säästän että sitä ihan rahuliakin on tarvittaessa muuhun.

Vierailija
48/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut uusi talo ym. ei se nyt niin ihmeellistä ollut. Vähän kuin ulkoporeallas minkä ostin eli vuoden oli kiva mutta sitten  kyllästyin ja myin pois 

Vierailija
49/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloinen mies. Tämä nyt on tällainen rehellinen, joskin varmasti epäsuosittu vastaus. 

Ja/tai hyvätuloinen nainen?

Vierailija
50/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velaksi kultaseni velaksi. Tai pappa betaler.

Tai sitten joillain voi oikeasti mennä hyvin.

Vierailija
51/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo, että ei enää onnistu sama kuin 70-luvulla. No, omat lapseni kävivät koulunsa hyvin, valisivat suuntautumisen huolella ja saivat valmistuttuaan kovapalkkaisen työn. Nyt niillä on omakotitalot, uudet autot ja veneet. On kyllä velkaakin, mutta sijoitettuna sen verran, että voisiat kuulemma maksaa velat pois. Kymmenisen vuotta olleet töissä.

Eli onnistuu se nykyäänkin kun valitsee alan oikein ja on älykäs ja sosiaalinen. Ei ne minun suhteilla saaneet ensimmäisiä työpaikkojaan vaan ihan itse verkostoiduttuaan.

Vähän voi olla minullakin vaikutusta sikäli, että ihan pienestä asti olen tukenut ja kannustanut oma-aloitteisuuteen. En ole tietoisesti tehnyt asioita heidän puolestaan. Saman tekivät omat vanhempani minun ja sisarusteni suhteen.

Vierailija
52/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi köyhää opiskeli pitkälle ja painoi töitä lakkaamatta 30 vuotta eläen säästeliäästi. Olen tehnyt aina töitä tai opiskellut 16-vuotiaasta lähtien. Työuralla en ole vältellyt vastuita, vaikeuksia ja paskahommia. En ole AY-jyrä, vaan pyrin auttamaan työnantajaa menestymään.

Sulla on hyvä asenne, harvinaista nykyään.

Vierailija
53/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon arvoon vaikuttaa varsin paljon paikkakunta. Jos talo on jossain autiolla maaseudulla se ei välttämättä paljon kustanna.

Vierailija
54/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu, työ, säästäminen, sijoittaminen. Jokaisella on siihen oikeus ja mahdollisuus.

Juuri näin. Ahkeruus koulussa ja muissa opinnoissa, kova työ, säästäminen ja sijoittaminen. Joillakin myös viisas yritystoiminta. Ei yli varojen elämistä, eikä lasten tekemistä jos siihen ei ole varaa. Kunnollinen parisuhde, joka jättää energiaa muuhun. Suomessa kaikille terveille ihmisille mahdollisia juttuja. 

Vierailija
55/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu, työ, säästäminen, sijoittaminen. Jokaisella on siihen oikeus ja mahdollisuus.

Juuri näin. Ahkeruus koulussa ja muissa opinnoissa, kova työ, säästäminen ja sijoittaminen. Joillakin myös viisas yritystoiminta. Ei yli varojen elämistä, eikä lasten tekemistä jos siihen ei ole varaa. Kunnollinen parisuhde, joka jättää energiaa muuhun. Suomessa kaikille terveille ihmisille mahdollisia juttuja. 

Hyvin sanottu.

Nämä kun ulisevat katkerana että elämä ei ole tuonut mitään niin oma toiminta on useimmiten aiheuttanut sen. Ja toki se on aina muiden vika heidän mukaan.

56/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin ison lainan ja rakensin uuden talon. Tein myös isoa tiliä samaan aikaan. Myin talon oikeaan aikaan, maksoin lainan pois ja ostin tän nykyisen talon. Ei tää hieno ole, eikä ole autokaan, mut kelpaa mulle oikeein hyvin. Kun elää vaatimatonta elämää, tulee vähällä toimeen...

Vierailija
57/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nuo vaikka erosinkin, ei se sitä katso kunhan ei laske puolison rahojen varaan.

Vierailija
58/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kärähtänyt... ( PS )

Vierailija
59/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssiperheestä siivoojan tytär. Vannoin laman aikaan, että turvaan itseni ja perheeni. Opiskelin vakaan ammatin yliopistossa. Tein töitä samalla. 

Onni kävi, että puoliso koulutettu myös. Yhdessä pikkuhiljaa 20v rakennettu tätä varallisuutta. Lainalla ja töitä tekemällä, ei pesämunilla eikä perinnöillä. Ja onneksi emme ole eronneet. Kahden tulot riittää vaikka lapsia liuta. 

Tiukkaa oli alussa, mutta sinnillä. 

ja on totakai hyvä säkä siinä, että on riittänyt kapasiteetti yliopisto-opintoihin. 

strategiset silmälasit päähän. Kouluttautukaa tekoälyn saralla niin ette jää työttömiksi. Ilmaisia nettikursseja on mistä lähteä liikkeelle. 

tekoäly ei vie työpaikkoja vaan ne tyypit jotka osaa tekoälyä käyttää ja ymmärtää sitä. 

Vierailija
60/62 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun kohtuuhyvät tulot, tarkkaa taloudenpitoa ja sijoittamista. Mutta isompi potti tuli sattumalta, kun mieheltä lähti työpaikka alta ja siirtyi sitten toiseen firmaan töihin. Osakepalkkioista on viime vuosina tullut reippaasti ylimääräistä.

Mutta on tässä aikaakin kulunut. 18 vuotta ekassa työpaikassa ja seuraavassa joku 10v ennen kuin firman osake alkoi keulia kunnolla ja mannaa alkoi sataa taivaasta.