Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalon ilmastointi

Vierailija
16.07.2025 |

Ei kyllä ole erikoisen tehokas.Pidetään siinä tehostus kohdassa.

Mitenkä kantsii tehdä saunan ilmastointi tötsän kanssa, auki vai kiinni asentoon.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ilmastointi tekee sen, mihin se on tarkoitettukin: vaihtaa ilmaa huoneistossa.

Vierailija
2/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ilmastointi tekee sen, mihin se on tarkoitettukin: vaihtaa ilmaa huoneistossa.

Se on ilmanvaihto. Kenellä on asunnossaan ilmastointi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kerrostalossa asuntokohtainen ilmastointi

Vierailija
4/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla.

Vierailija
5/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole ilmastointia. Keskusilmastointi kerrostalossa on Suomessa äärimmäisen harvinainen, eikä niitä edes uusiin juurikaan raakenneta. Käsitteet hukassa

Vierailija
6/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apukouluun tai kysy iskältä. Et siis edes tiedä mitä sana tarkoittaa.

Vierailija
7/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle! Itse asiassa murjusi vaan kuumenee kun tilalle virtaa kuumaa ja likaista korvausilmaa. Ota vähä selvää jos osaat.

Vierailija
8/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. On varmasti asuntokohtainen koneellinen ilmanvaihtojärjestelmä. Se ei viilennä asuntoa.

Vierailija
9/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka asoyssä tehdään ilmanvaihto mittaus 5v välein. oletko mennyt talvella sorkkimaan säätöjä kun muka olet tuntenut vetoa.

10/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että kerrostaloihin tulisi yhteinen jäähdytysilmastointi joka laitettaisiin päälle aina kun sisäilma asunnoissa nousee yli 26 asteen. Ja silloinkin, kun kun se olisi päällä, se vain esim. kerran kahdessa tunnissa aina vaikka 20 minuutin ajan puhaltaisi asuntoihin tuuletushormeja pitkin kylmää ilmaa. Suomessa tuollaisen kustannukset eivät olisi valtavan suuret, kun täällä helteisiä päiviä on niin vähän per vuosi. Joinain viileinä kesinä sitä ei tarvitsisi laittaa päälle ollenkaan.

Vierailija
11/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AC? Ilmastointilaite on esim. ilmalämpöpumppu, jolla vou lämmittää ja viilentää.

Ilmanvaihtokone taas ottaa ulkoa raitisilmaa ja vetää sitä huoneisiin samalla kun toisaalta työntää huoneilmaa ulos. 

Nämä voivat olla huoneistokohtaisia tai asennettu yhteiseen lvi- keskukseen.

Omassa asuinrakennuksessani on kaukolämpöön yhdistetty kaukoviilennys. Ei ole kovinkaan tehokas helteillä. Ja muulloinhan sitä ei edes tarvi, kun ikkunat ja parveke ovat pohjoiseen.

Vierailija
12/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelle! Itse asiassa murjusi vaan kuumenee kun tilalle virtaa kuumaa ja likaista korvausilmaa. Ota vähä selvää jos osaat.

Hö, miks sä kerroit etunimesi.Ei täällä tarvitse esittäytyä.

Vierailija
13/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole ilmastointia. Keskusilmastointi kerrostalossa on Suomessa äärimmäisen harvinainen, eikä niitä edes uusiin juurikaan raakenneta. Käsitteet hukassa

Mun ystävän kotona on keskusilmastointi. Seinässä on paneeli, josta säädetään. 

Vierailija
14/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävän kotona on keskusilmastointi. Seinässä on paneeli, josta säädetään. 

Vai onko se lattialämmityksen paneeli.🤭

Vierailija
15/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apukouluun tai kysy iskältä. Et siis edes tiedä mitä sana tarkoittaa.

Kuole kusipää.

Vierailija
16/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. On varmasti asuntokohtainen koneellinen ilmanvaihtojärjestelmä. Se ei viilennä asuntoa.

Tottakai voi olla asunnossa ilmastointi, jos on sellaisen asentanut. Meilläkin on. Ja itseasiassa taitaa olla kaikilla tutuilla, jotka asuvat kerrostalossa myös. Aikuisella lapsellani, joka asuu yksiössä, on vain siirrettävävä ilmastointilaite, mutta kaikilla muilla ilmalämpöpumppu. Ulkoyksikkö parvekkeella siten, ettei näy ulos. Ei ongelmaa.

Vierailija
17/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi olla asunnossa ilmastointi, jos on sellaisen asentanut. Meilläkin on. Ja itseasiassa taitaa olla kaikilla tutuilla, jotka asuvat kerrostalossa myös. Aikuisella lapsellani, joka asuu yksiössä, on vain siirrettävävä ilmastointilaite, mutta kaikilla muilla ilmalämpöpumppu. Ulkoyksikkö parvekkeella siten, ettei näy ulos. Ei ongelmaa.

Ap puhui kerrostalon ilmastoinnista. Ei ilmalämpöpumpusta.

Vierailija
18/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi olla asunnossa ilmastointi, jos on sellaisen asentanut. Meilläkin on. Ja itseasiassa taitaa olla kaikilla tutuilla, jotka asuvat kerrostalossa myös. Aikuisella lapsellani, joka asuu yksiössä, on vain siirrettävävä ilmastointilaite, mutta kaikilla muilla ilmalämpöpumppu. Ulkoyksikkö parvekkeella siten, ettei näy ul

Kommentti on tuolle, joka ihmetteli että kenellä muka on asunnossaan ilmastointi.

Vierailija
19/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on ilmastointi. Ilmanvaihto nyt on kaikilla. Joko painovoimainen tai koneellinen, mutta ei sellaista asuntoa olekaan, missä ei minkäänlaista ilmanvaihtoa ole.

Vierailija
20/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on ilmastointi. Ilmanvaihto nyt on kaikilla. Joko painovoimainen tai koneellinen, mutta ei sellaista asuntoa olekaan, missä ei minkäänlaista ilmanvaihtoa ole.

Minun vanhassa kerrostalo asunnossa ei ollut mitään ilmanvaihtoa paitsi ikkunan auki pitäminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan