Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalon ilmastointi

Vierailija
16.07.2025 |

Ei kyllä ole erikoisen tehokas.Pidetään siinä tehostus kohdassa.

Mitenkä kantsii tehdä saunan ilmastointi tötsän kanssa, auki vai kiinni asentoon.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole ilmastointia. Keskusilmastointi kerrostalossa on Suomessa äärimmäisen harvinainen, eikä niitä edes uusiin juurikaan raakenneta. Käsitteet hukassa

Kuka puhuu keskusilmastoinnista? Asuntokohtainen ilmastointi on nykyään ihan tavallista ainakin omistusasunnoissa. Ilmalämpöpumpun voi asentaa kerrostaloasuntoon siinä missä omakotitaloonkin.

Vierailija
22/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ilmastointi tekee sen, mihin se on tarkoitettukin: vaihtaa ilmaa huoneistossa.

Se on ilmanvaihto. Kenellä on asunnossaan ilmastointi?

Minulla on kerrostalossa asuntokohtainen ilmastointi

En usko. On varmasti asuntokohtainen koneellinen ilmanvaihtojärjestelmä. Se ei viilennä asuntoa.

No se tuskin on asuntokohtainen, vaan ihan jokaisessa asunnossa koko talossa on ilmanvaihtojärjestelmä. Ei vain asuntokohtaisesti tietyssä asunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paistaa aurinko tunteja suoraan sisälle kerrostaloasuntooni. Ei ole kuuma. Laitan säleverhon alas ja kiinni siksi aikaa, kun paistaa sisälle.

Jokainen lämpimän maan asukas tietää mm. tämän asian, että auringon paistaminen sisälle kuuluu estää, jos haluaa asunnon lämpötilan pysyvän siedettävänä. Ilmeisesti Suomessa on niin vähän helteitä, ettei ihmiset tajua toimia oikein. Asioista selvää ottamalla ja niden mukaan toimimalla se helle pysyisi loitolla kotoa.

Vierailija
24/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ilmastointi tekee sen, mihin se on tarkoitettukin: vaihtaa ilmaa huoneistossa.

Se on ilmanvaihto. Kenellä on asunnossaan ilmastointi?

Meillä ainakin on ilmastointi. Ilmanvaihto nyt on kaikilla. Joko painovoimainen tai koneellinen, mutta ei sellaista asuntoa olekaan, missä ei minkäänlaista ilmanvaihtoa ole.

Minun vanhassa kerrostalo asunnossa ei ollut mitään ilmanvaihtoa paitsi ikkunan auki pitäminen

Ihan varmasti oli. Keittiössä ja wc tiloissa on varmasti ilmanvaihtokanavat. Taloissa on aina jonkinlainen ilmanvaihto etteivät ne homehdu.

Vierailija
25/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla paistaa aurinko tunteja suoraan sisälle kerrostaloasuntooni. Ei ole kuuma. Laitan säleverhon alas ja kiinni siksi aikaa, kun paistaa sisälle.

Jokainen lämpimän maan asukas tietää mm. tämän asian, että auringon paistaminen sisälle kuuluu estää, jos haluaa asunnon lämpötilan pysyvän siedettävänä. Ilmeisesti Suomessa on niin vähän helteitä, ettei ihmiset tajua toimia oikein. Asioista selvää ottamalla ja niden mukaan toimimalla se helle pysyisi loitolla kotoa.

Kyllä. Näin kannattaa tehdä, ja ne kaihtimet pitää sulkea niinpäin, että kupera puoli on ulospäin. Silloin ne heijastaa auringon poispäin asunnosta. Lisäksi ikkunat kiinni päivällä, ettei sieltä tule kuumaa ilmaa, ja tuuletus vasta yöllä. Mielellään läpiveto. 

Vierailija
26/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imekää kerrostalo homot munaa.

...ja sinä perupoika ime äitimuorin tissiä....

Vierailija
27/27 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imekää kerrostalo homot munaa.

...ja sinä perupoika ime äitimuorin tissiä....

Ok mä imen tissiä sinä homo pentu imet munaa siellä kerrostalo luukussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi