Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei porukka kyllä paljoa punkkeja ajattele, kun makoilevat tuolla heinikossa

Vierailija
16.07.2025 |

Paistatellaan päivää tuolla ruohikossa ja ties missä heinikossa auringosta "nauttien", ja sitten ihmetellään kun tuli borrelioosi ja meni työkyky. On se varmaan sen arvoista.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata alkaa liian rajoittunutta elämää elämään punkkien vuoksi. Tekee punkkitarkastuksen ja se siitä. Voihan ihmisillä olla rokotteetkin. 

Vierailija
2/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten jos jättää intin väliin samasta syystä, niin on nolo nyhverö, vaikka riski on 1000000% suurempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä tosiaan sitä mieltä, että elämästä nauttiminen on paljon kannattavampaa kuin jättää se elämättä sen pelossa että jotain voi sattua. 

Vierailija
4/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyhaittasuhde menee hyödyn puolelle huomattavasti kun on luonnossa nurmikolla nauttimassa, punkeista 1/10 levittää borree ja sekää ei välttämättä edes tule ja sen saa pois antibiooteilla jos tulee ja huomaa oireet. Kun taas sisällä piiloileminen ja palstaa selaileminen laskee mielenterveyttä, tekee vihaiseksi, laiskaksi, väsyneeksi jne. Eli ulos vaan

Vierailija
5/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokailtaisella punkkitarkastuksella voi käutännössä estää borrelioosin tarttumisen. Punkin kun pitää olla kiinni vähintään 13 tuntia että se tarttuu.

Vierailija
6/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä tosiaan sitä mieltä, että elämästä nauttiminen on paljon kannattavampaa kuin jättää se elämättä sen pelossa että jotain voi sattua. 

En makoile koskaan ruohikossa, eikä se ole minun elämänlaatuani huonontanut.

Vierailija
7/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En makoile koskaan ruohikossa, eikä se ole minun elämänlaatuani huonontanut.

Voi että mä kärsin, Maija

Vierailija
8/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei mahda olla mitään eläimiä. 

Vierailija
9/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus. Porukka luulee, että punkkinymfit huomaa tuosta noin vain helposti 😄 Ne levittää tauteja siinä missä täysikasvuisetkin punkit.

Vierailija
10/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki punkit levitä borrelioosia. Miehellä ja minulla on ollut punkki mutta ei tullut mitään tautia, joten mitenkäs sitä sanottiinkaan, elämä on. Pari kertaa on punkki kävellyt pöydällä,mistä lie siihen tullut ,tosin oli viimeinen kävely niillä.

Vierailija
11/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee joka päivä punkkitarkastuksen ja elää muuten normaalia elämää. Se riittää. 

Vierailija
13/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän seudulla joka neljäs punkki on borrelioosin kantaja. Ei sais minua kirveelläkään tuonne pihalle makoilemaan.

Vierailija
14/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mammatkin luulee jotkut nuppineulanpään kokoiset punkit löytävänsä jostain tussukarvoituksensa seasta.

Vierailija
15/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia vaan ahdistais koko elämä ja tulis kyhjötettyä sisällä 24/7 pelko persiissä siitä tosiasiasta että kotona sattuu kaikkein eniten tapaturmia..

Nii. Elämä kun ei ole riskitöntä. Ulkonahan ei edes kannata olla 12-16 välisenä aikana koska Uv tasot tuolloin korkeimmillaan.

Joku hyppykuppaa sairastava saattaa kävellä vastaan jo ulkoovella ja sinä saada tartunnan jo pelkästä katseesta.

Voihan se jonkinlainen tauti tulla pelkän postinkin mukana, eikä sähköposti tietenkään pelasta tilannetta koska vaikka välttyisit itse tartunnoilta niin hittookoos nyhjötät siellä 4 seinän sisällä kun 400 troijalaista ja muuta haittaohjelmaa saastutti sun tietokoneen ja/tai puhelimen.

Rokotteitakaan et voi ottaa koska niissä on kaikenlaista ja pelkkä rokotusarpikin voi muuttua haitalliseksi missä elämän vaiheessa tahansa kuten mulle kävi.

Antaa ihmisten elää elämäänsä kaikessa rauhassa. Ei kukaan täältä hengissä selviä kuitenkaan.

Vierailija
16/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyn pelkäämästä... Punkkeja, käärmeitä, karhuja, ukkosta, syöpää, sotaa, terrorismia, väkivaltaa, kuolemaa.

Elän ja nautin jokaisesta hyvästä hetkestä.

Kuljen heinikossa, makaan nurmella ja metsässä sammalmättäällä, rantakallioilla. Vaellan metsäpoluilla. Kuuntelen taivaan jylinää ja katselen salamoita. Sotaa en voi estää, enkä muiden ihmisten toimintaa, miksi murehtia asioita joille en voi mitään? Lääketiede hoitaa sairaudet,mikäli ei osaa ja pysty, kuolen Jeesusta rakastaen, ylistäen.

Vierailija
17/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en kyllä heinikkoon menisi makoilemaan silti. Nurmikollekin vaan viltin päällä. Housut ja saappaat jalassa metsässä. Aivan täyttä elämää pystyy elämään pienten punkkivarotoimien kanssa. 

Vierailija
18/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus. Porukka luulee, että punkkinymfit huomaa tuosta noin vain helposti 😄 Ne levittää tauteja siinä missä täysikasvuisetkin punkit.

Voi tsiisus. Joku luulee, että punkin saa vain makaamalla heinikossa. Meillä niitä on ihan takapihalla, jossa nurmikko pidetään lyhyenä. Ei kaikkea voi pelon vallassa välttää. 

Punkkinymfin voi kyllä vaalealta iholta erottaa helpostikin. Itse olen löytänyt monesti mustan koiran turkistakin kävelemästä. Ja puhun nyt todella sellaisista paljon nuppineulan päätä pienemmistä.

Vierailija
19/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia vaan ahdistais koko elämä ja tulis kyhjötettyä sisällä 24/7 pelko persiissä siitä tosiasiasta että kotona sattuu kaikkein eniten tapaturmia..

Nii. Elämä kun ei ole riskitöntä. Ulkonahan ei edes kannata olla 12-16 välisenä aikana koska Uv tasot tuolloin korkeimmillaan.

Joku hyppykuppaa sairastava saattaa kävellä vastaan jo ulkoovella ja sinä saada tartunnan jo pelkästä katseesta.

Voihan se jonkinlainen tauti tulla pelkän postinkin mukana, eikä sähköposti tietenkään pelasta tilannetta koska vaikka välttyisit itse tartunnoilta niin hittookoos nyhjötät siellä 4 seinän sisällä kun 400 troijalaista ja muuta haittaohjelmaa saastutti sun tietokoneen ja/tai puhelimen.

Rokotteitakaan et voi ottaa koska niissä on kaikenlaista ja pelkkä rokotusarpikin voi muuttua haitalliseksi missä elämän vaiheessa tahansa kuten mulle kävi.

Antaa ihmisten elää elämäänsä kaikessa rauhassa. Ei kukaan täältä

No, nyt meni olkiukon puolelle. Rokotteiden ottaminen on juurikin järkevää varautumista. Älä mene ukkosella puun alle jne. 

Käytät varmaan turvavyötä ja pyöräilykypärää kuitenkin? 

Vierailija
20/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvessä on sinilevää ja e. colia, ruohikossa punkit, hiekkarannalla huumeneulat urheilukentällä auringonpistos, kotipihassa kyy, naapurin pihassa syöpähyttyskarkote, aurinkovoide sotkee hormonitoiminnan, metsässä karhu syö, ja makkaraan, olueen ja pesemättömiin viinirypäleisiin kuolee. Hyvää kesää kaikille!

Tai entä jos keskittyisi elämiseen eikä kokoaikaisena kuoleman välttelyyn? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan