Miksi ette avaa parvekelaseja??
Kertokaa minulle,miksi pidätte lasituksen kiinni kesällä?? Itse avaan molempien parvekkeiden lasit niin saa ilman kiertämään ja läpivedon. Se parvekehan on ihan helvetti jos lasit on kiinni.
Kommentit (52)
Auki on nyt jottei kasvit kuole kuumuuteen ja auki saa olla yöt. Onneksi on neljäs kerros. Parvekkeen ovi tietenkin nyt kiinni kun ulkona on 30 ja sisällä vähän yli 20.
Aika kädettömiä muuten olette, ellette saa parvekkeen oveen hyttysverkkoa tai kissalle turvakaltereita.
Kissan kalterit lasin tilalle:
https://www.bauhaus.fi/ritilahylly-lundbergs-1816-x-305-mm-hopea.html
Hyttysverkko parvekkeen oveen:
https://www.clasohlson.com/fi/Hyttysverkko-oveen,-magneetti-ja-tarranau…
Varsinkin kissojen omistajien pitäisi miettiä turvallisuusasioita. Ei maksa paljoa asentaa turvaverkko tai -kalterihylly parvekkeelle, mutta jos se rakas kisu linnun nähdessään loikkaa kuudennesta kerroksesta asfalttiin, se maksaa aika paljon.
Toivottavasti tuo kissoille katkera pikku ihmis*yrpä loikkaa asfalttiin vähintään kuudennesta kerroksesta. Kukaan ei jää suremaan, ei kaipaamaan, paitsi ulosottomies.
Mulla oli eräs kesä 32 astetta sisälämpötila. Tajusin avata parvekelasit ja koko kämppä viileni todella tuntuvasti.
Ihmiset ei ymmärrä, että se lasitettu parveke säilöö sen kuuman ulkoilman ja vielä moninkertaistaa kuumuuden, joka taas vaikuttaa lämmittävästi huoneeseen, josta parvekkeelle mennään. Eli oleskelet parvekkeella tai et, ne lasit kannattaa avata.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kissojen omistajien pitäisi miettiä turvallisuusasioita. Ei maksa paljoa asentaa turvaverkko tai -kalterihylly parvekkeelle, mutta jos se rakas kisu linnun nähdessään loikkaa kuudennesta kerroksesta asfalttiin, se maksaa aika paljon.
Toivottavasti tuo kissoille katkera pikku ihmis*yrpä loikkaa asfalttiin vähintään kuudennesta kerroksesta. Kukaan ei jää suremaan, ei kaipaamaan, paitsi ulosottomies.
Jos kissa yrittää jatkuvasti itsemurhaa, kannattaa miettiä onko kissan paikka edes kerrostalossa.
Olen kesäloman vietossa sukulaisilla toisessa kaupungissa enkä viittinyt jättää laseja auki kun on myös satanut. Kotona ollessa on kyllä lasit auki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli eräs kesä 32 astetta sisälämpötila. Tajusin avata parvekelasit ja koko kämppä viileni todella tuntuvasti.
Ihmiset ei ymmärrä, että se lasitettu parveke säilöö sen kuuman ulkoilman ja vielä moninkertaistaa kuumuuden, joka taas vaikuttaa lämmittävästi huoneeseen, josta parvekkeelle mennään. Eli oleskelet parvekkeella tai et, ne lasit kannattaa avata.
Jokainen joka on joskus vieraillut kasvihuoneessa, ymmärtää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa hyppää ulos ja tappaa itsensä.
Tuo ratkaisisi kaikki ongelmasi.
IDIOOTTI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka on joskus vieraillut kasvihuoneessa, ymmärtää tämän.
Niinhän sitä luulisi. Ihmiset kuitenkin argumentoivat aloittajan viestiä sanomalla, että miksi avaisivat parvekelasit kun eivät edes oleskele parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Ei se parveke siitä jäähdy, jos 30-asteiseen tilaan päästää 30-asteista ilmaa. Korkeintaan ilma vain vaihtuu, siinä kaikki.
Jos sulla on lasitettu eteläparveke ilman verhoja ja lasit kiinni, niin siellä parvekkeella on kaikkea muuta kuin 30 astetta päivällä, jos ulkolämpötila on 30 astetta! Aurinko lämmittää sen parvekkeen pätsiksi, jossa voi olla lähemmäs 50 astetta lämmintä, kun siellä ei pääse ilma vaihtumaan! Samalla se seinä lämpiää enemmän joten kämppäsikin lämpiää!
Etkö ole koskaan käynyt kasvihuoneessa?!
mitä meidän lasit sinulle kuuluu???? laseissa lämpöä hylkivä kalvo joka myös toimii n5-8 astetta viileämpi sisä kuin ulko puoli.
poikamme on onnettomuudesta johtuen pyörä tuolissa. parvekkeella tasainen 20 asteen lämpö tila pumppu hoitaa. ENTÄS SITTE.
Kyollä ne kaikki avautuu. Sä et vain osaa. Vai onko jostain vajaakykyislaitoksesta kyse.