Tänään päivystyksessä
50v. mieshenkilö, diabetes. Juonut alkoholia kaksi viikkoa kun loma alkoi. Tuli päivystykseen kun sydämessä outoja oireita eikä saa mitattua verensokeria. Soittanut 112 mutta eivät suostuneet lähettämään ambulanssia.
Mitä hänelle pitäisi tehdä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Loma on vaarallista aikaa, erityisesti holisteille.
Normityyppi ei kesäloman aikana tule juopoksi, kyllä hän on sitä ihan ilman lomaakin.
Ottakaa sisään ja seuratkaa tilaa. Kai siellä joku osaa verensokerin ottaa ja laittaa sydänfilmilätkät, vai onko vain harjoittelijoita töissä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen kun JOUTUU, on ihan tuurikauppaa, mitä porukkaa siellä on vastassa, ihan tuurilla seilataan.
Jooh.. Kaaduin pyörällä kun pari tyyppiä ajoi skuutilla päin, selvisivät itse kaatumatta ja lähtivät karkuun. Kypärä mulla oli toki, mutta ei se muuta kroppaa suojaa. Yritin päivystykseen ja käännyttivät pois. Yritin hoitaa kotona parhaani mukaan, mutta polvessa oleva haava oli todella syvä ja en saanut sitä varmaan puhdistettua kunnolla, kun se turposi ja nousi kuume. Siinä mihin kaaduin oli koiranpaskaa, sitä oli mun housuissa, mutta en tiedä pääsikö sitä sitten haavaan vai mikä juttu. Yritin kyllä varoa. Odotin seuraavaan maanantaihin ja soitin työterveyteen, sain ajan vasta keskiviikolle. Sitten kuuntelin työterveyslääkärin huutoa, että pitää mennä päivystykseen, vaikka sanoin ettei ne mua huolineet.
Loma on vaarallista aikaa, erityisesti holisteille.