Menin deittisovellukseen ensimmäistä kertaa alle viikko sitten ja olen jo lopen kyllästynyt tällaisiin kysymyksiin:
Mitä suunnitelmia sulla on tulevaisuudelle?
Sit kun vastaan, että eka nyt tutkinto loppuun ja sitten katsotaan mihin sen jälkeen, niin aletaan tenttaamaan, että ei kun mitä isossa kuvassa sun suunnitelmat ovat. En tiedä. Ehkä haluavat tietää haluanko naimisiin tai lapsia, en osaa sanoa tässä vaiheessa, mutta ahdistava ensimmäinen kysymys.
Mitä musiikkia kuuntelet?
Öö, mitä merkitystä tällä on. Kuuntelen milloin mitäkin. Miksi kaikki kysyvät tätä?
Millaisia leffoja katsot?
Huoh, onko tällä merkitystä. En juurikaan katso leffoja.
En tiedä, mutta nuo kysymykset aiheuttavat sen, että en jaksa kauaakaan jutella. Ovat niin tylsiä ja puisevia, että en jaksa. Miksi kuitenkin melkein jokainen mies näitä kysyy?
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten kysymysten avulla saa selville muutakin. Esimerkiksi sen miten toinen kommunikoi - ollaako sen suhteen samalla aaltopituudella, miten toinen ajattelee jne.
Täytyy kyllä sanoa etten olisi tajunnut tuollaista "millaisia tulevaisuudensuunnitelmia sulla on" ja jos olisin vastannut, että ensin opinnot valmiiksi, niin tulisi sitten "eiku isossa kuvassa". Opintojen valmiiksi saaminen on aika lailla iso kuva. Toki tuollaisilla kysymyksillä yritetään kysellä sitten haluaako asua tällä paikkakunnalla, suomessa, ulkomailla, haluaako lapsia yms., mutta ne voisi kysyä myös suoraan eikä tuollaisia "eiku isossa kuvassa". Tuollainen vois ärsyttää itseäni niin paljon, että vastaisin muuttavani "isolle kirkolle" ja sen jälkeen, että "meillä taitaa olla erilainen arvomaailma, että sori ja heippa"
Tulee mieleen joku työhaastattelu tuollaisesta "mitä tule
No ehkä sen voisi muotoilla toisinkin. Mutta miten kysyt toiselta, haluatko naimisiin ja lapsia, kuulostamatta friikiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene deittisovellukseen -> loukkaannu kun mies yrittää avata keskustelun, eikä osaa lukea ajatuksiasi, että mistä haluat oikeasti jutella.
Mahdat olla fantastista seuraa livenä
Eikös ap ollutkaan mies? Mistä päättelit et nainen?
Lue vika kysymys aloituksesta.
Hups, meni ihan ohi.. Joka tapauksessa samaa mieltä, oli sp kumpi tahansa. Turha loukkaantua turhista, ja sit ihmetellä kun jää yksin.
Kertoo kulutustottumuksista. Siitä millaista olisi olla matkoilla toisen kanssa. Jos toinen haluaa museoihin ja toinen shoppailemaan, niin matkat ovat hyvin erilaisia verrattuna tilanteeseen, jossa molemmat haluavat museoon ja välttää shoppailua tai toisinpäin.
Olen käynyt mieheni kanssa neljällä kaupunkilomalla Euroopassa vuoden sisällä. Silti niitä yhteisiä iltoja telkkarin ääressä on ollut enemmän, milloin on vaikka tilattu pitsat, ja mietitty, mitä katsotaan yhdessä. Matkoilla käydään aina museoissa ja on silti onnistuttu hieman shoppailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi tuota musiikkijuttua aina kysytään. Ei voi vähempää kiinnostaa mitä muut kuuntelee tai ovat kuuntelematta.
Ehkä se on vain keskustelun avaus? Kysytään jotakin ja jos yhteistä löytyy niin on hyvä jatkaa.
Mua ainakin kiinnostaa mitä musiikkia kuuntelee, siitä voi päätellä että voiko esim. keikoille mennä yhdessä. Ja mitä musiikkia joutuisi sietämään jos tulisikin tapailusta jotakin.
Ex kuunteli räppiä, minä heviä ja klassista. Kauheinta automatkat, kun joku E. Eerikäinen radiossa räkättämässä. Olisi ollut kiva joskus viikonloppuiltaisin kuunnella yhdessä musiikkia. En myöskään halunnut katsoa 80-luvun toimintaleffoja. Oltiin kuitenkin pitkään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia kysymyksiä sinä puolestasi kysyt siltä keskustelukumppanilta?
Riippuu siitä profiilista. Esim. jos jossakin kuvassa on hieno/mielenkiintoinen tausta niin kysyn missä otettu. Sitten toinen vastaa, että Berliinissä. Vastaan siihen, että olen itsekin käynyt Berliinissä, mutta en silti tunnistanut. Siitä sitten avautuu luonnollisesti keskustelu siihen tykkääkö toinen matkustaa paljon, millainen matkustaja on (käykö museoissa, shoppaileeko vai mitä, yöpyykö hotelleissa vai hostelleissa), mitä kieliä puhuu, haluaisiko asua ulkomailla, onko kenties asunut ulkomailla.
En käy samaa keskustelua jokaisen kanssa. Nyt tuntuu, että kaikkien keskustelun avanneiden miesten kanssa on sama keskustelu.
Oikeasti shoppailusta keskust
Minulle kelpaa sekä museot että shoppailu, sopivassa määrin kumpaakin. Sen lisäksi haluan reissulta paljon muutakin, eniten ihan vaan kiertelyä ja katselua, maisemia :)
Eli kaikki ei ole joko-tai. Mutta toki hyvä selvittää, ennen sitä yhteistä reissua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä profiilista. Esim. jos jossakin kuvassa on hieno/mielenkiintoinen tausta niin kysyn missä otettu. Sitten toinen vastaa, että Berliinissä. Vastaan siihen, että olen itsekin käynyt Berliinissä, mutta en silti tunnistanut. Siitä sitten avautuu luonnollisesti keskustelu siihen tykkääkö toinen matkustaa paljon, millainen matkustaja on (käykö museoissa, shoppaileeko vai mitä, yöpyykö hotelleissa vai hostelleissa), mitä kieliä puhuu, haluaisiko asua ulkomailla, onko kenties asunut ulkomailla.
En käy samaa keskustelua jokaisen kanssa. Nyt tuntuu, että kaikkien keskustelun avanneiden miesten kanssa on sama keskustelu.
Jos joku kyselee mistä kuvani on otettu, poistan matchin välittömästi. Mitä se sille kuuluu? Eikä mua varsinkaan kiinnosta missä toinen on käynyt ulkomailla. Mitä merkitystä sillä on suhteen kannalta? Ei myöskään kiinnosta mitä kieliä joku puhuu tai onko asunut ulkomailla. Saa pitää ihan omana tietonaan, ei niillä asioilla ole mitään merkitystä mihinkään. Jotkut ei osaa ollenkaan käyttäytyä deittisovelluksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti shoppailusta keskust
Ei se nyt toki niinkään ole, että ihan kaiken täytyy olla samanlaista, koska eiköhän yhden matkan aikana ehdi tehdä monenlaista - eikä aina joka paikkaan tarvitse mennä yhdessä. Mutta enemmän kertoo persoonasta ja elämäntyylistä, haluaako shoppailla vaikka merkkiliikkeissä vai kirpputoreilla, ja kiinnostaako museot tai muu kulttuuri ollenkaan. Tuntuisi vähän oudolta, että jos toisella on yhtään mikään kiinnostus tai harrastus mikä on sellainen, mikä ei itseä kiinnosta ollenkaan, niin se olisi heti ehdoton ei koko suhteelle - jos siis kyse ei ole mistään omien arvojen tms. vastaisesta.
Mutta näiden keskusteluiden anti on se, että yleensä tulee vaihdettua ajatuksia, oppii toisesta jotain, näkee, miten viestittely sujuu, jne. Hyvässä lykyssä löytyy yhdistäviä asioita, ja lisäksi tämän jutustelun myötä edetään uusiin aiheisiin.
Kuulostaahan tuo "mitä musiikkia kuuntelet" jotenkin melko pökkelöltä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten tämän matkustelukysymyksen jälkeen kyselet? Mihin keskustelu kehittyy? Jos ei saa puhua leffoista, musiikista eikä muustakaan mitä päivittäin yleensä ihmiset kuluttavat. Etsitkö enemmän eksentristä miestä?
"Ärsyttää kun miehet yrittävät selvittää dettisovelluksessa millainen ihminen olen, eivätkä vedä vaan jotain koomikon hittiraitaa"
AP on hieno esimerkki ihmisestä joka olisi narsisti jos ei olisi niin tyhmä :/
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sen voisi muotoilla toisinkin. Mutta miten kysyt toiselta, haluatko naimisiin ja lapsia, kuulostamatta friikiltä?
En ehkä kysyisi ensimmäisessä kysymyksessä tuollaista. Mutta ekoilla treffeillä voisin kysyä, millaista suhdetta hän toivoo, ja millaista elämää haluaisi tulevaisuudessa elää. Ja kyllähän livetreffeillä voi kysyä, onko henkilö miettinyt, haluaako mahdollisesti joskus tulevaisuudess lapsia. Ekoissa viesteissä tällaisen kysyminen on minusta vähän töksäyttävää ja outoa.
Miksi te ihmiset teette tästä näin hankalaa? Onko enemmistö deittisovelluksissa ihmiset tosissaan tämän kaltaisia mitä näistäkin vastauksista voi päätellä? Halutaan, että kumppani on täydellinen, puhuu täydellisistä asioista mutta ei olla yhtään valmiita olemaan täydellinen kumppani vastalahjaksi?
Minä minä minä, ei minua kiinnosta puhua musiikista tai matkailusta, teemme sitä mitä minä haluan. Hyvin terveellinen pohja rakentaa parisuhde. Sitten vielä ihmetellään miksi ollaan siellä sovelluksessa useita kuukausia tai vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kyselee mistä kuvani on otettu, poistan matchin välittömästi. Mitä
Sinullakin on täysi oikeus olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten tämän matkustelukysymyksen jälkeen kyselet? Mihin keskustelu keh
Saahan niistä puhua jossakin vaiheessa, mutta en jaksa heti ekana niistä joka jumalan miehen kanssa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaahan tuo "mitä musiikkia kuuntelet" jotenkin melko pökkelöltä .
Mut haittaakse, ehdoton turn-off? Joskus voi aloittaa pökkelösti, siitä sitten rennompaan suuntaan. Tai jos ei, niin sitten ei sovita yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kyselee mistä kuvani on otettu, poistan matchin välittömästi. Mitä
No nyt ap löysi henkisen matchin. Ihme tyyppejä deittisovelluksessa, kun kyselevät. Mitä se niille kuuluu, kuka minä olen!
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ihmiset teette tästä näin hankalaa? Onko enemmistö deittisovelluksissa ihmiset tosissaan tämän kaltaisia mitä näistäkin vastauksista voi päätellä? Halutaan, että kumppani on täydellinen, puhuu täydellisistä asioista mutta ei olla yhtään valmiita olemaan täydellinen kumppani vastalahjaksi?
Minä minä minä, ei minua kiinnosta puhua musiikista tai matkailusta, teemme sitä mitä minä haluan. Hyvin terveellinen pohja rakentaa parisuhde. Sitten vielä ihmetellään miksi ollaan siellä sovelluksessa useita kuukausia tai vuosia.
Ihmiset ovat kovin kärsimättömiä sovelluksissa, se on se 4s sääntö. Jos ei nappaa siinä ajassa niin vaihtoon, valitettavasti. Parempi sopia tapaaminen heti eikä jutella sanallakaan, aika ja paikka, thats it.
Ööööööööööööhhhhhhhhhhh, miksi tulet deittisovellukseen kyselemään minusta? Ööööööööööhhhhhhhhhhh? Ei se kuulu kenellekään millainen olen tai mitä teen öööööööööhhhhhhhhhhhhh?
olen viiskymppinen, eli elänyt nuoruuteni aikana, kun kuunneltin mtörheadia, ac/dc:ta ja sellaisia. Olen jättänyt kahdesti miehen musiikkimaun takia. Toinen kuunteli iskelmää ja kommentoi kappaleisiin aina tyyliin, että "kyllä on olav virta hyvä laulaja ja tämä hyvä kappale", kuunteli suomipoppia ja muita vastavia "jauhetaan paskaa tyhjästä" 10 sekuntia ja kuunnellaan sen jälkeen 3 minuutta mainoksia - kanavia ja piti niitä laadukkaina. Toinen sitten kuunteli räppiä ja kun oli itsekin mielestään räppäri, niin toki sitten räppäsi minulle noin 3 kertaa päivässä jotain juuri keksimäänsä. Jos itse kuuntelin vaikka hevimpää tai opperaa, niin tuli aina pyytämään, että laitan hiljemmalle (en edes huudata musiikkia), kun opperan harrastamine on niin feikkiä.
Ei vaan osunut millään musiikkimaut yhteen ja kun musiikista pidä ja nuokin miehet pitivät, niin ei siitä mitään olisi tullut.
Nykyisen miehen kanssa kuunnellaan laajasti musiikkia (paitsi sitä räppä ja hyvin vähäisissä määrin virsiä tai iskelmää), kun musikkimaku on tapreeksi lähellä toista ja kun musiikkia on joka päivä elämässä, niin sitten kestää yhteiselämisen paljon paremmin kuin kuunella joka päivä jotain halvatun räppiä.
Tuo kyssäri kertoo jaiken tarpeellisen miehestä, joten ruksi päälle ja estoon.