Köyhät käy yleisillä rannoilla Suomessa kesäisin. Varakkailla omat mökkirannat.
Kommentit (29)
Olen asunut rannalla, mutta koskaan en makoillut auringon otossa. Lomamatkoilla kierrän kaukaa rannat, missä makaa melkein alastomia läskikasoja tai implantti riitaisia naisia tissit pystyssä. Asun nyt kaukana rannassa, mutta en makoile edes pihallani, vaikka on hyvin suojainen. Kaikkien korviin ei vielä tullut, että auringonotto ei ole hyväksi. Iho rypistyy nopeasti ja lopulta iskee ihosyöpä.
Kohu uutinen: Rikkailla on rahaa, köyhillä ei!
Tutkijat ovat varmoja asiasta: Vesi on märkää!
No ei se välttämättä noin mene. No ehkä ap:n korvien välissä ja se on sitten hänelle totuus.
Mökkejä on Suomessa melkein kaikilla. Yleisillä uimarannoilla käy ekstrovertit, mökeissä kököttää erakot.
Hyvä että otat asian esiin. On hienoa, että on niin paljon yleisiä rantoja. Nekin pääsevät biitsille joilla ei ole omaa rantaa.
Yleiset rannat ovat usein parempia, kuin mökkirannat
Voinko minäkin mennä uimarannalle ?
Käyn kyllä molemmissa, tai sanotaan monissa. Joskus on tylsää kökötellä yksin omalla rannalla. Ei ole edes jätskikiskaa.
En käy kummassakaan. On kyllä osuus peritystä mökistä mutta ei kiinnosta. Saisin käydä kyllä. Ei vaan kiinnosta. Eikä yleiset rannat kiinnosta. Kylpylässä ja uimahallissa käyn kyllä. Uimahalli on nyt kiinni mutta kylpylä auki 5 km päässä.
Olen köyhä työtön ja täällä mökillä. Ihan tyhjä ranta tuolla olisi, mutta en jaksa mennä puhdistamaan sitä rakkolevästä. Hommaa olis moneksi päiväksi. Ja miksi mä siellä rannalla haluaisin maata? Saa turhaa uv säteilyä.
Vierailija kirjoitti:
Mökkirannan ylläpitämisessä on kyllä kova homma. Ensin sun pitää tehdä se ranta heittelemällä kivet sivuun. Sitten sitä tartte putsata joka vuosi, kun levää kertyy massiivisesti. Toki pienille lapsille on kiva, mutta en nyt tiedä aikuisista. Käyn mielummin uimassa laiturilta.
Vierailija kirjoitti:
Mökkejä on Suomessa melkein kaikilla. Yleisillä uimarannoilla käy ekstrovertit, mökeissä kököttää erakot.
Minä en tykkää rannalla makoilusta. Yleiset rannat on kauheita, liikaa porukkaa! Omalla rannalla käyn vain vesiurheilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä totta. Niitä ylläpidetään verovaroin ja niitä hoitaa ammattilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää rannalla makoilusta. Yleiset rannat on kauheita, liikaa porukkaa! Omalla rannalla käyn vain vesiurheilemassa.
Miksi rannalla pitäisi makoilla? Uimaanhan sinne on tultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkirannan ylläpitämisessä on kyllä kova homma. Ensin sun pitää tehdä se ranta heittelemällä kivet sivuun. Sitten sitä tartte putsata joka vuosi, kun levää kertyy massiivisesti. Toki pienille lapsille on kiva, mutta en nyt tiedä aikuisista. Käyn mielummin uimassa laiturilta.
Mulla on mökkiranta, oikeastaan kaksi. Isoimmat kivet on poistettu toisesta 70-luvun alussa ja toisesta 80-luvun puolivälissä. Mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä, kun ei ole leväongelmaa. Kaikki mökit kun ei ole siellä "merellä', suomeksi sanottuna paskaisella murtovesisltaalla.
Ihanaa, että saatiin taas tämä köyhät-rikkaat jankkaus.
Nyt kaikki alkaa kiireesti selittämään, miten asia heidän mielestään on.
Ihan kun sillä olisi mitään merkitystä.
En halua pakata tavaroita joka hemmetin viikonloppu mökille menoa varten. Se on tosi kyllästyttävää ja raskasta touhua. Ok- talon pihassa on muutenkin hemmetisti työtä kesällä. Raha ei olisi este mökin hankinnalle, mutta en laiskuuttani sitä halua hankkia. Sitä paitsi suomalaisten mökit ovat monesti surkeita, ehkä kuivan maan tönöjä ja lisäksi suomen mökkeilijöistä suurin osa mökkeilee suvun mökissä, joten heillä ei ole ollut mitään kuluja tässä suhteessa.
Itseasiassa ne yleiset rannat on kyllä paljon mukavampia uimiseen. Hyvin harvalla mökillä on hyvää uimarantaa. Joko ne on lumpeiden peittämää mutalikkoa tai hirveää kivikkoa. Kokemusta on.
Parhaimmat rannat on kyllä luonnon muokkaamat pitkät ja matalat hiekkarannat kansallispuistoalueilla. Kirkasta ja puhdasta vettä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkottaako tää sitä, et melkein kaikki suomalaiset on erakkoja?
Suomessa mökit ovat ihan tavallisen kansan omaisuutta. Toki se on maailmanlaajuisesti ajateltuna luksusta, että on oman kodin lisäksi oma mökki järven rannalla.