Lähin kauppa 4,5 km päässä eikä autoa ja polvet reistailee.
Ikää jo 63v. (ei tarvitse kysyä mitä tällainen vanhus tällä palstalla tekee). Asun hyvässä lähiössä josta en haluaisi lähitulevaisuudessakaan pois muuttaa, mutta terveyteni ei ainakaan parane tässä, joten onko kivasta asunnosta lähdettävä lähemmäs kauppaa :( Lapsia en halua vaivata, vaikka sanovatkin että auttavat, heillä omat kiireensä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsisitkö sellaisella pyörällä, jossa on tosi matala runko, ettei tarvitse nostaa jalkaa korkealle kun hyppää kyytiin? Ja ehkä vielä sähköpyöränä, jos polkeminen vaikeaa?
Sähköpotkulaudalle jalkojen nostaminen vielä helpompaa
Ei nivelongelmaiselle raihnaiselle vanhukselle mitään sähköpotkulautoja. niillä kun kaatuu, niin se on lonkkamurtuma ja treffit viikatemiehen kanssa - lonkkamurtumat kun on oikeasti vaarallisia tapahtumia vanhuksille.
Juu, ei todellakaan, itse en pysty pyörälläkään enää ajamaan, kävellen liikun lyhyitä matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesti vastanneille. Otan puheeksi lääkärissä tuon kelan taksisetelin. Ruoan kotiinkuljetustakin yritän rohkaistua kokeilemaan.
Ap
Aioin ehdottaa taxiseteliä , siis nykyään ehkä kortti, mun kaverilla tulee laskulle maksut. Rohkeasti soita kauppaan, ainakin k-kaupoilla kotiinkuljetuksia on. Itse tilasin nuorena kun oli vauva ja kovat pakkaset, ei se iästä ole kiinni. N65v.
Soita kauppaan? :D Ei niitä ruokia soittamalla tilata vuonna 2025.
Ihmisille pitäisi saada lähemmäs kaupat tai kauppapalvelut. Apteekit ja luontaistuotteet, luomut. Ei ole järkeä asua noin kaukana kaupoista, jos on vaivojakin. Kuulostaa älyttömältä. Pienikin matka voi olla liikaa jos jalat pettää. Sukulaisiin pitää turvautua tai tilaus, muutto. Mitä keksii. Helpommin sanottu kuin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Tässä helpoin ratkasu asiaan:
Tämä onkin paras ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesti vastanneille. Otan puheeksi lääkärissä tuon kelan taksisetelin. Ruoan kotiinkuljetustakin yritän rohkaistua kokeilemaan.
Ap
Aioin ehdottaa taxiseteliä , siis nykyään ehkä kortti, mun kaverilla tulee laskulle maksut. Rohkeasti soita kauppaan, ainakin k-kaupoilla kotiinkuljetuksia on. Itse tilasin nuorena kun oli vauva ja kovat pakkaset, ei se iästä ole kiinni. N65v.
Soita kauppaan? :D Ei niitä ruokia soittamalla tilata vuonna 2025.
Kyllä niitä soittamallakin vanhemmat henkilöt tilaavat. Ei kaikki ole netin käyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Missä mestassa Suomessa on kauppa kauempana kuin 4 kilsaa? Ap hommaa vaan kotihoidon. Eihän tuossa mitään järkeä muuten ole.
Meillä lähin ruokakauppa on 50 kilometrin päässä. Tänne ei ruokakaupat toimita tilauksia.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla robottikin nivelrikkoinen, sen verta varovaista ja hitaan sorttista oli robon sipsutus.
https://youtube.com/shorts/o4XF2FChpGY?si=jPSTXDQ3IB5oiyDW