Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukala helle korventaa tulevina päivinä lähes koko maata

Vierailija
15.07.2025 |

Kuluvan kesän lämpöennätys rikottiin maanantaina Kaskisissa Pohjanmaalla. Elohopea kipusi korkeimmillaan 32,4 asteeseen.

Sorsan mukaan mahdollisuus uudelle lämpöennätykselle on lähes joka päivä tällä viikolla.

Lämpimän ja helteisen lisäksi sää näyttää kuivalta. Kuivuuden vuoksi maahan on annettu laajalti maastopalovaroituksia.

Vähän joka päivä maastopalovaroitukset leviävät uusiin maakuntiin. Perjantaihin mennessä maastopalovaroitus on oikeastaan koko maan keski- ja pohjoisosissa, Sorsa sanoo.

Nyt näyttää, että helteet olisivat jatkumassa vielä ensi viikolle. Mitään ennätyksiä tuskin kuitenkaan tehdään. Heinäkuun loppu näyttää melko paljon viileämmältä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan vähän viilennyttyä n. viikoksi maakellariin. Haulikonki otan mukaan siltä varalta, että joku livekalaääninen vesipää känisee kuuloalueella : " ei lämmin luita riko ! " 

Vierailija
42/53 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nyt ovat ne, jotka pari kuukautta jatkuvasti parkuivat täällä surkeinta kesää ikinä? 🤔

Nauttimassa kesästä.

Tässähän minä. Olin yli 6 tuntia ulkona. Nyt kelpaa viilennellä ilmastoinnilla huomiseen. Ensin kuitenkin sauna.

Mitä, ilmastoinnilla? Eikös teidän pitänyt nimenomaan nauttia näistä helteistä eikä viileästä, kun se koleus on kamalaa? Kun kerrankin tarkenee ulkona ilman toppahousuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
44/53 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nyt ovat ne, jotka pari kuukautta jatkuvasti parkuivat täällä surkeinta kesää ikinä? 🤔

Nauttimassa kesästä.

Tässähän minä. Olin yli 6 tuntia ulkona. Nyt kelpaa viilennellä ilmastoinnilla huomiseen. Ensin kuitenkin sauna.

Mitä, ilmastoinnilla? Eikös teidän pitänyt nimenomaan nauttia näistä helteistä eikä viileästä, kun se koleus on kamalaa? Kun kerrankin tarkenee ulkona ilman toppahousuja.

kaikilla jotka mulle hehkuttaa helteistä nauttimista, on kotona ilppi..siksihän ne hehkuttaa. Olisipa itsellänikin, mut ei pääsee nauttimaan trooppisista öistä, kukahan se nyt haluaisi nukkua. Toivottavasti kohta viilenee takaisin kesäkuun lukemiin, niin viilenee nää talon seinätkin toki jollakin reilun viikon viiveellä.

Vierailija
45/53 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon tää kuumuudesta vinkuminen on alkanut? Ihmeellistä änkyräkansaa.

Vierailija
46/53 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on erikoista juuri tämä, että jos helle saa täällä jalansijaa, se ei suostu väistymään millään.

Lapsuudessani helteitä oli satunnaisina päivinä, ei viikkokausien putkia.

Suursäätila (matala- ja korkeapaineen alueet) on muuttunut hidasliikkeisemmäksi. Muutos on selvä esimerkiksi 1990-lukuun verrattuna. Se lieneekin Suomessa ilmastonmuutoksen vaikutuksista konkreettisin tähän mennessä. Joku yhden tai kahden asteen keskilämpötilan nousu Suomen ilmastossa, jossa lämpötilojen vaihteluväli vuoden sisällä on joka tapauksessa 60-70 astetta, ei sinänsä ole kovin merkittävä ihmisen kokemuksen kannalta, mutta erityyppisten äärisäiden esiintyminen pidemmissä jaksoissa on helposti havaittavissa.

Vierailija
47/53 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pidettävä nesteytys kunnossa, olutta riittää.

Vierailija
48/53 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa olla pää pahasti vinksallaan jos tälläisestä helvetin paahteesta nauttii. Satais vettä 😁

Vierailija
49/53 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä tuskaa ja hel vettiä. 

Laihduta. 

Vierailija
50/53 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttimassa kesästä.

kaikilla jotka mulle hehkuttaa helteistä nauttimista, on kotona ilppi..siksihän ne hehkuttaa. Olisipa itsellänikin, mut ei pääsee nauttimaan trooppisista öistä, kukahan se nyt haluaisi nukkua. Toivottavasti kohta viilenee takaisin kesäkuun lukemiin, niin v

vtun nuija, niinhän säkin talvipakkasista nautit että tulet välillä lämpimään. 

Vierailija
51/53 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön huoltomies leikkaa parhaillaan nurmikkoa. Maanviljely ei ole heillä vahvin laji. No nautitaan palaneesta nurmikosta.

Vierailija
52/53 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä tuskaa ja hel vettiä. 

Laihduta. 

Minun laihduttaminen auttaa muita kuumuudesta kärsiviä? Luonto ja eläimet saavat vettä? Sydänsairaat eivät kärsi?

Vierailija
53/53 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on karseeta, pieni kerrostalo kämppä, ei saa läpivetoa, aurinko paistaa koko päivän. Sisällä 29 lämmin yötäpäivää ,ei tarvii nukkua😑kyllä minäkin hehkuttaisin ilmalämpöpumpun vieressä, monella ei mitään mahkuja moiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä