Miksi about kaikki sanovat käyttävänsä ikäistään nuoremmalta?
Jos kaikki näyttävät ikäistään nuoremmalta, niin ihmisillähän on sitten vääristynyt kuva siitä, miltä minkäkin ikäinen näyttää.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ihmisillä on vääristynyt kuva itsestään peilissä. Moni 55v mies näkee peilikuvassa 35v version itsestään. 50v nainen näkee itsensä vieläkin 40v:nä.
60-vuotias mies luulee olevansa 35. Tirsk.
Olen 30-vuotias alanvaihtaja, opiskelen AMK-tutkintoa. Olin hiljattain työharjoittelussa, jossa ohjaaja totesi jotenkin että "Sulla ei varmaan aiempaa/muuta koulutusta vielä ole, kun olet niin nuori." :D En tiedä, minkä ikäiseksi hän tarkalleen mua luuli sitten, mutta nuoremmaksi kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydetään arvaamaan ikää, niin henkilöstä riippuen arvioin 5-10 vuotta alakanttiin ihan vaan kohteliaisuudesta.
Mitä kohteliaisuutta siinä on? Meinaatko että kaikki haluavat näyttää nuoremmilta?
Vertaamme siihen, miltä omat vanhempamme näyttivät vastaavassa iässä. Tottahan toki me kaikki näytämme nuoremmilta kuin edellinen sukupolvi.
Minun ikääni on arvioitu 10 vuotta alaspäin. Siis ilman, että olen pyytänyt arvaamaan edes ikääni. Itse pidän itseäni täysin ikäiseni näköisenä, mutta kuulemma hoikkuus ja iho luo vaikutelman nuoremmasta henkilöstä. N49
About kaikilla on hyvää tahtovia epärehellisiä ystäviä.
Yksi suosikkiaihe vaavilla.
En sano juuta en jaata.
Kunhan oma peilikuva miellyttää
aamulla, niin muy bien..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täytin 50v ja työpaikka kustanti kakun niin työkaverit oli ihan ihmeissään, että olen niin vanha. Nykyisessä työpaikassa kun jäin tänä vuonna eläkkeelle 65 vuotiaana niin se tuli kaikille yllätyksenä, jopa omalle esimiehelle ja sihteerille.
Kohteliaita. Näin sitä on tapana, "apua, täytätkö säkin jo 50.... luulin..." Ja eläkkeelle jäävälle, ellei sitä koko ajan mainosta. "Oletko sä jo niin iällä? Mä luulin, että olet nuorempi".
Anteeksi nyt, mutta en ole eläessäni tavannut vielä ihmistä, jonka ikä ei näkyisi naamasta, kun tarkemmin katsoo. Yksikään 65-vuotias ei näytä 55-vuotiaalta. Ei millään. Se, että onko 62 vai 65 vai 67, voi liukua, mutta siinäpä se onkin.
Ei ollut kohteliaisuutta mutta varmasti sitäkin esiintyy. Omalla kohdalla oli kyllä ihan aitoa hämmästystä. Olen mies ja suurin osa kommenteista on tullut miespuolisilta työkavereilta.
No vaikka siks että ihmiset rupeaa huutamaan et olea kun saavat tietää oikean iän. Oon 44vN, luulevat yleensä 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni tuo ärsyyttää kun haluaisin vain näyttää ikäiseltäni mutta aina tytötellään
Minkä ikäinen olet?
51 v.
Jotkut osaavat arvioida iän paremmin kuin toiset. Itseäni ovat naiset haukkuneet joskus valehtelijaksi kun olen sanonut ikäni. Sitten vaadittu henkkareita esiin. Sen jälkeen ollaanko jo ihan hiljaa, ei osata edes pyytää anteeksi. Parempi vaan valehdella 10v alakanttiin. Hyvin on mennyt läpi.
Mä en muista, että kukaan olisi itsestään mun aikana sanonut näyttävänsä nuoremmalta. Sen sijaan olen kuullut muiden ihmisten sanovan toisista niin.
Ihankohan taas aivan KAIKKI. Itse kerron olevani yli 40v mutta näyttäväni yli 50v. Tippuu kaikki turhiskset pildenperään olijat pois.
Vierailija kirjoitti:
Osa voi näyttää jos on todella poikkeuksellinen geeniperimä, esim. Tom Cruise oli Vanilla Sky:n kuvauksissa 40 mutta näytti kyllä ihan joltain lukiolaiselta.
Mutta tuo on 0,001% poikkeus. Valtaosa ei ole tuollaisia poikkeuksia vaan huomaa heti että se keski-ikäinen on harhainen.
Katospaikka tolppaa tänään. Tissiposki maahinen.
Mua ärsyttää yli kaiken, kun joku sanoo (vain kohtelisisuudesta) että ei uskois että olet jo sen ikäinen, näytät paljon nuoremalta.. VIHAAN! Lopettakaa. Näytän ikäiseltäni. Ja se käy minulle ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut osaavat arvioida iän paremmin kuin toiset. Itseäni ovat naiset haukkuneet joskus valehtelijaksi kun olen sanonut ikäni. Sitten vaadittu henkkareita esiin. Sen jälkeen ollaanko jo ihan hiljaa, ei osata edes pyytää anteeksi. Parempi vaan valehdella 10v alakanttiin. Hyvin on mennyt läpi.
Pah, toihon on ihan naisien tyypillistä flirttailua. Samalla saa katottu henkkaritkin. En siis epäile ettet näyttäisi nuoremmalta, mutta valehtelu on typerää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias alanvaihtaja, opiskelen AMK-tutkintoa. Olin hiljattain työharjoittelussa, jossa ohjaaja totesi jotenkin että "Sulla ei varmaan aiempaa/muuta koulutusta vielä ole, kun olet niin nuori." :D En tiedä, minkä ikäiseksi hän tarkalleen mua luuli sitten, mutta nuoremmaksi kuitenkin
Tod.näk. johtuu siitä, että olet AMK:ssa, eli monet olettaa sen tarkoittavan suoraan lukiosta/amiksesta korkeakouluun -tilannetta, koska niinhän se usein on. Olen siis itsekin "vanhempi" opiskelija, mutta varmaan monet olettaa, että harjoittelijat on nuorempia
En ole kuullut kenenkään sanovan.