Miksi about kaikki sanovat käyttävänsä ikäistään nuoremmalta?
Jos kaikki näyttävät ikäistään nuoremmalta, niin ihmisillähän on sitten vääristynyt kuva siitä, miltä minkäkin ikäinen näyttää.
Kommentit (60)
Minä taas olen jo pienestä pojasta lähtien tiennyt että näytän normaalia vanhemmalta. Olin 15v kun isäukko tilasi olutta särkänniemessä ja tarjoilija kysyi kummalle tämä tulee luullen minua täysi-ikäiseksi. Papereita alkoholin ostoon ei ole kysytty koskaan.
No mä sain kuulla tuota 18 vuotiaasta tuonne 30v saakka. sitten se loppu ja nyt näytän kai ikäiseltäni xDD
Itse olen aina näyttänyt nuoremmalta mitä oikeasti olen,nyt keski-ikäisenä on oikeastaan mukavaa kun näyttää noin kolmekymppiseltä,M43.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä nuoremmalta luulee näyttävänsä, sen nolompi.
Ihminen ottaa vaistomaisesti edustavamman ryhdin ja päänasennon kun katsoo itseään peilistä. Siten luullaan, että ollaan itse nuoremman näköisiä ja järkytytään muiden ottamista kuvista, joissa ei itse poseerata.
Mä en näytä. Olen 35 v ja näytän lähemmäs 10 v vanhemmalta. Sairaudet ja kivut ovat vanhentaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 39v mies ja alkossa sekä marketeissa kysyvät aina henkkaria.
Ne kysyy melkein kaikilta koska pelkäävät saavansa potkut jos ei kysy
Ei minun tuttavilta kysy.
Muutaman kerran kieltätyneet myymästä kaverille olutta ellen minä näytä henkkareita.
Nykyihmiset näyttävät nuoremmilla kuin aiemmat sukupolvet. Aiemmin 50 oli vanha, nyt keski-ikäinen korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydetään arvaamaan ikää, niin henkilöstä riippuen arvioin 5-10 vuotta alakanttiin ihan vaan kohteliaisuudesta.
Tyypillinen tapa laittaa mies kiemurtelemaan on pyytää arvaamaan ikä.
No minä olen käyttänyt 20v nuorempia ja 15v vanhempia. Tai he minua. Ihan kivaa on ollut, kun ei stressaa. Yleensä ihmiset näyttävät ikäisiltään, mikä ei haittaa. Ex näyttää 20v ikäistään nuoremmalta, harvinaista, mutta mahdollista. Seuraa riitti, kun oli kauniskin. Riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 39v mies ja alkossa sekä marketeissa kysyvät aina henkkaria.
Tämä on ihan älytöntä, kun ikäraja on kuitenkin 18 v. Viimeksi kysyttiin Alkossa kun olin 50 v.
Kun täytin 50v ja työpaikka kustanti kakun niin työkaverit oli ihan ihmeissään, että olen niin vanha. Nykyisessä työpaikassa kun jäin tänä vuonna eläkkeelle 65 vuotiaana niin se tuli kaikille yllätyksenä, jopa omalle esimiehelle ja sihteerille.
Ei läheskään kaikki näytä. Minä näytin 30-40v yli 10 vuotta nuoremmalta ja tiedostin sen. Nyt 46v en näytä enää juuri nuoremmalta, ehkä 5v korkeintaan ja ymmärrän senkin.
Sanoisin sen ennemmin näin, että meillä on vanhentunut käsitys siitä, miltä minkäkin ikäinen näyttää. Kolmekymppinen näyttää nykyään siltä kuin 24-vuotias 20 vuotta sitten. Syynä elämäntavat, savuttomuus, alkoholinkäytön väheneminen, lapsettomuus (=vähemmän tietynlaista stressiä), ruokailutottumukset, ravintolisien käyttö ja paremmat ihonhoitotuotteet. Ja tietysti muoti, enää ei tarvitse pukeutua kuin tantta heti kun menee naimisiin tms. Niin, tai mennä naimisiin ollenkaan.
Pitäisi olla älypeili joka kertoisi rehelliseti minkä ikäiseltä näyttää, voisi olla todellinen myyntihitti jos joku niitä valmistaisi.
(sarkasmia)
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydetään arvaamaan ikää, niin henkilöstä riippuen arvioin 5-10 vuotta alakanttiin ihan vaan kohteliaisuudesta.
Mä en koskaan pyydä ketään arvioimaan mun ikää vaan ihmiset kysymättäkin luulevat mua 10-15 vuotta nuoremmaksi. Omasta mielestäni olen ihan ikäiseni näköinen, joten en kuvittele tai yritä mitään.
N44
Vierailija kirjoitti:
Itseäni tuo ärsyyttää kun haluaisin vain näyttää ikäiseltäni mutta aina tytötellään
ölölölölö
Vaarallisempaa on, että suurin osa pitää itseään keskimääräistä älykkäämpänä. Ja parempana kuskina. Näistä vääristymistä on paljon harmia ja haittaa.
Minä tiesin olevani keskimääräistä nuoremman näköinen ikävuosina 30-35. Sitten rupsahdin ja nyt tiedän olevani ikäistäni vanhemman näköinen 42-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kun täytin 50v ja työpaikka kustanti kakun niin työkaverit oli ihan ihmeissään, että olen niin vanha. Nykyisessä työpaikassa kun jäin tänä vuonna eläkkeelle 65 vuotiaana niin se tuli kaikille yllätyksenä, jopa omalle esimiehelle ja sihteerille.
Kohteliaita. Näin sitä on tapana, "apua, täytätkö säkin jo 50.... luulin..." Ja eläkkeelle jäävälle, ellei sitä koko ajan mainosta. "Oletko sä jo niin iällä? Mä luulin, että olet nuorempi".
Anteeksi nyt, mutta en ole eläessäni tavannut vielä ihmistä, jonka ikä ei näkyisi naamasta, kun tarkemmin katsoo. Yksikään 65-vuotias ei näytä 55-vuotiaalta. Ei millään. Se, että onko 62 vai 65 vai 67, voi liukua, mutta siinäpä se onkin.