Miksi työttömät eivät lähde ulkomaille töihin?
Luulisi normaaleiden ihmisten olevan mieluummin töissä ulkomailla kuin lähetellä turhia työhakemuksia Suomessa kuukaudesta toiseen ja masentua.
Rallienglannillakin pääsee hyvin alkuun ja ei mene kuin pari kuukautta, kun huomaat kielitaitosi kohentuneen. Paikallisen kielen kielikursseille kannattaa myös osallistua.
Rohkaisen työttömiä hakemaan ulkomaille. Työkkäri maksaa haastattelumatkan ja muuttokulut toiseen EU-maahan eli huono rahatilannekaan ei ole este. Ulkomailla asuessa ja työskennellessä ei häviä mitään, vaan sieltä voi saada ihania kokemuksia, jotka muistaa vielä vanhana keinutuolissa.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli myyn omistusasunnon, mies jättää vakityöpaikan, etsin uuden asunnon, lapsille uusi koulu, jotta voin lähteä Romaniaan pakkaamaan kanaa? Niin, ja mies etsii uuden duunin Romaniasta. Ok.
Eihän sun tartte mihinkään Romaniaan muuttaa. Voit etsiä oman alan töitä Länsi-Euroopasta. Miehesi ei tietenkään kannata irtisanoutua nykyisestä vakkarityöstään ennenkuin hän on löytänyt itselleen uuden työpaikan uudesta asuinkaupungistanne. Voitte keskenänne sopia, lähtevätkö lapset mukaasi ulkomaille heti vai tulevatko perässä vasta sitten, kun miehesi on myös löytänyt itselleen työpaikan ja irtisanoutunut nykyisestä työstään.
Omistusasunto Suomessa vuokralle tai myyntiin. Asioista ei pidä tehdä liian monimutkaisia. Asioilla on tapana järjestyä, kun päätös ulkomaille lähdöstä on tehty ja työpaikan löytämiseen panostaa. Työpaikan löytäminen esimerkiksi Ruotsi
Sekopää.Tiedät sen varmaan itsekin..
Vierailija kirjoitti:
Työharjoittelija harrastaa seksiä tytön kanssa, työharjoittelija 18, tyttö 12, tarviiko käyttää ehkäsyyy?
Ei meidän virmassa tarvii mutta pomo tulee mukaan kjeh räh
Markon muna ja maansiirto
Vierailija kirjoitti:
Työharjoittelija harrastaa seksiä tytön kanssa, työharjoittelija 18, tyttö 12, tarviiko käyttää ehkäsyyy?
Ei tartte.
T. Perussuomalaisten puoluetoimisto
Monesko kerta tämä aloitus tälle vuodelle?Neljäs tai viides.
Kuka myis mulle peukaloo?
Persu2
Vierailija kirjoitti:
Kuka myis mulle peukaloo?
Persu2
Ei ooo Yhyyy. Kaljaki lopu!
Persu3
Öööööööööh vieläkö jotkut ihmisjoukot kirjoittaa provoi? Se on niiiiin 2018!
Vierailija kirjoitti:
Öööööööööh vieläkö jotkut ihmisjoukot kirjoittaa provoi? Se on niiiiin 2018!
Öööööööh ÖÖÖÖHHHH
Vetäkää käteen, suojatyöloismulkut!
Työkkärin virkailija sanoi suoraan, etten todennäköisesti työllisty koskaan Suomessa, koska olen paluumuuttaja ja heitä ei Suomessa palkata. Kehoitti hakemaan töitä ensisijaisesti ulkomailta.
Hän oli oikeassa. Suomalaisille yrityksille en kelvannut, vaikka tarjouduin tekemään töitä todella pienellä palkalla. Ulkomaille työllistyin hyvällä palkalla ja osaamistani arvostetaan toisin kuin Suomessa.
Olen kiitollinen työkkärin virkailijalle, joka sai minut lopettamaan turhat hakemukset suomalaisiin yrityksiin.
Jos Suomessa ei ole vapaita työpaikkoja, työtä tosissaan haluava hakeutuu tietenkin töihin ulkomaille. Itse tein juuri näin, vaikka osaan englantia pelkästään välttävästi. Hyväpalkkainen konttorityö. Turha tuhlata tärkeitä työvuosia työttömänä Suomessa. Eläke karttuu myös ulkomailla. Suosittelen lähtemään!
Olen järkyttynyt Suomen huonosta työllisyystilanteesta ja ihmettelen, miksi jengi ei muuta ulkomaille töiden perässä kun Suomessa ei kerran ole töitä? Hakemuksia kehiin, niin kyllä työpaikka ulkomailla irtoaa. Suomalaiset ovat arvostettuja työntekijöitä Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Muissa Pohjoismaissa, Englannissa, ja Keski- ja Etelä-Euroopassa riittäisi kaikille suomalaisille työttömille töitä.
Luuletko sinä että yksikään valtio ottaa avosylin vastaan pitkäaikaistyöttömiä? Ja toiseksi, esim. Englantiin meno ei ole ainakaan helpottunut brexitin myötä. Itse olen asunut maassa 90-luvulta lähtien ja jo silloin on tarvittu suosittelijoita asunnon saamiseen ja vuokravakuus voi helposti olla 6kk takuuvuokra ja lisäksi on oltava säästöjä tilillä joilla todistat että tulet tarvittaessa niillä toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa ei ole vapaita työpaikkoja, työtä tosissaan haluava hakeutuu tietenkin töihin ulkomaille. Itse tein juuri näin, vaikka osaan englantia pelkästään välttävästi. Hyväpalkkainen konttorityö. Turha tuhlata tärkeitä työvuosia työttömänä Suomessa. Eläke karttuu myös ulkomailla. Suosittelen lähtemään!
Kerro toki lisää. Mikä on näin suopea firma joka palkkaa välttävästi maan kieltä puhuvan konttorityöhön jossa oletettavasti on oltava hyvä puhe- ja kirjoitustaito vaikka pätevämpiäkin olisi saatavilla?
Silloin, kun olin nuori, terve ja perheetön, olisin voinut lähteäkin. Kävinkin ulkomailla silloin.
Nyt on puoliso, jolla työt täällä ja minulla diagnooseja, jotka estävät työluvan saamisen moniin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa Pohjoismaissa, Englannissa, ja Keski- ja Etelä-Euroopassa riittäisi kaikille suomalaisille työttömille töitä.
Luuletko sinä että yksikään valtio ottaa avosylin vastaan pitkäaikaistyöttömiä? Ja toiseksi, esim. Englantiin meno ei ole ainakaan helpottunut brexitin myötä. Itse olen asunut maassa 90-luvulta lähtien ja jo silloin on tarvittu suosittelijoita asunnon saamiseen ja vuokravakuus voi helposti olla 6kk takuuvuokra ja lisäksi on oltava säästöjä tilillä joilla todistat että tulet tarvittaessa niillä toimeen.
Eihän toiseen maahan tietenkään muutetan ilman työpaikkaa työttömäksi, vaan Suomesta käsin lähetellään hakemuksia oman alan työpaikkoihin. Kaikki muuttoon liittyvä järjestyy kyllä, kun työpaikka on löytynyt ja työsopimus allekirjoitettu.
Se varmaan pitää paikkansa, että Englantiin on brexitin jälkeen vaikeampi muuttaa, mutta esimerkiksi Hollanti on tehnyt järjestelmällisesti töitä sen eteen, että sinne on helppo muuttaa. Byrokratia pankkitilin avaamisineen, paikallisen henkilöturvatunnuksen saaminen ja kaikki muu hoituu yhdessä päivässä ja työnantaja antaa tavallisesti tätä varten palkallisen vapaan (ja tarvittaessa työnantajan edustaja tulee mukaan auttamaan). Näin toimii maa, joka haluaa houkutella kokenutta työvoimaa ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun olin nuori, terve ja perheetön, olisin voinut lähteäkin. Kävinkin ulkomailla silloin.
Nyt on puoliso, jolla työt täällä ja minulla diagnooseja, jotka estävät työluvan saamisen moniin maihin.
Sinulla on hyvät syyt eli puolison työt ja omat sairaudet, joiden vuoksi et voi lähteä, mutta asenteesi on kuitenkin oikea ja sillä pääsee pitkälle. Lähtisit, jos elämäntilanteesi olisi toisenlainen. Siitä peukut sinulle. Toivon, että löydät vielä sopivan työpaikan nykyisen asuinpaikkasi läheltä.
Luin juuri Ylen jutun, kuinka rekryfirman työntekijöille huudetaan, jos ei tule valituksi. Työpaikan löytyminen stressaa, koska työttömiä on yli 300 000 kilpailemassa samoista harvoista avoimista paikoista Suomessa.
Myös tässä ketjussa on ilmennyt asiatonta käytöstä, joka on ihan ymmärrettävää, koska työttömyys on monelle liian rankkaa. Oma elämäntilanne ei välttämättä mahdollista muuttoa Suomen sisällä, saatikka sitten toiseen maahan, vaikka itse haluaisi muuttaa työn perässä muualle.
Jos kuitenkin edes osalla on mahdollista työllistyä ulkomaille, he olisivat näin ollen pois Suomesta kilpailemassa nykyisistä harvoista työpaikoista.
Mielelläni lähtisin ja olenkin ulkomailla asunut ja töitä tehnyt 20 vuotta. Perhetilanteen takia nyt paluumuuttaja ja miehen töiden ja terveystilanteen takia nyt on vaikeaa muuttaa takaisin ulkomaille. Sitä paitsi toisessa kotimaassani on vaikea asuntotilanne.