Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä keinoja olet keksinyt juomien kylmentämiseen mökillä?

Vierailija
15.07.2025 |

Jos ei ole pakastinta ja jääkaappi ei ole tarpeeksi kylmä helteellä. Itse otan porakaivosta vettä ja laitan juomat siihen. Siihen voisi vielä lisätä suolaa, jolloin veden lämpötila alensi, mutta en ole viitsinyt sitä tehdä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasto/maakellari on viileä

Vierailija
2/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä kaasujääkaappi. Koska esimerkiksi juhannuksena on niin paljon porukkaa, ettei sinne kaikkien juomat sovi, meillä on myös kellari. Lisäksi itselläni on aina mukana sähköllä toimiva kylmälaukku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ratkaissut asian niin, että juoman ei tarvitse olla kylmää. 

Vierailija
4/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa mörskässä vapaa-aikaasi vietät, jos ei ole pakastinta eikä jääkaappikaan pysy kylmänä?

Vierailija
5/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ne jääkaappiin.

Vierailija
6/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mökillä kaikki ruoatkin lämpimässä homehtumassa jossei jääkaappia ole?

ps. En ole ruokavieraaksi takuulla tulossa ikinä!!

Vierailija
7/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa mörskässä vapaa-aikaasi vietät, jos ei ole pakastinta eikä jääkaappikaan pysy kylmänä?

Jos jääkaappi on täynnä ruokaa, ja samanaikaisesti on sisällä lähes +30 astetta, niin jääkaapin lämpötila alenee.

Vierailija
8/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan juoman jääkaapista ja lorautan siihen jäitä jääpalakoneesta joka integroitu jääkaappiin. Wroooooom!

Vierailija
9/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mökillä kaikki ruoatkin lämpimässä homehtumassa jossei jääkaappia ole?

ps. En ole ruokavieraaksi takuulla tulossa ikinä!!

Kyllä ne ennenkin kellarissa säilyivät sen aikaa kun oli tarvis.

Vierailija
10/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossei olisi jääkaappia niin ensimmäinen homma olisi käydä ostamassa sellainen. Juomia voi periaatteessa lämpöisenäkin juoda, mutta kyllä minä ruoat haluan kylmään! Ei paljon huvittaisi mitään pari päivää lämpimässä muhinutta makkaraa syödä.

Vierailija
11/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörien mukaan juoman kääriminen kosteaan sanomalehteen riittää 😆

Vierailija
12/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa olen joskus käärinyt märkään pyyhkeeseen, joskus pitänyt pesualtaassa kylmässä vedessä.

Vierailija
13/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ratkaissut asian niin, että juoman ei tarvitse olla kylmää. 

Kiva se sitten juoda lämmintä vissyä.

Vierailija
14/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upotan lampeen tarvittaessa, mutta en juo alkoholia. 

Vierailija
15/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suolan lisääminen veteen alenna veden lämpötilaa. Suola laskee veden jäätymispistettä, ja siten veteen kaadetut jäät sulavat alemmassa lämpötilassa ja siksi viilentävät tehokkaammin kuin pelkät jäät, koska pakkasen puolella oleva vesi ympäröi juomat tasaisemmin kuin jäät.

Vierailija
16/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt kysymystä. Laitan ilmalämpöpumpulla mökkiin +21 ja juomat jääkaappiin.

Vierailija
17/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 metriä syvä järvenvesi o jo aika kylmää. Järveen rajoituvan harjunvesi on todella viileä. Kaivo on viileä. 

Vierailija
18/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laitan ne jääkaappiin. Jos sähköt menisivät poikki, laitan maakellariin, jossa on nytkin vain 5 astetta lämmintä.

Vierailija
19/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossei olisi jääkaappia niin ensimmäinen homma olisi käydä ostamassa sellainen. Juomia voi periaatteessa lämpöisenäkin juoda, mutta kyllä minä ruoat haluan kylmään! Ei paljon huvittaisi mitään pari päivää lämpimässä muhinutta makkaraa syödä.

Jääkaapissa ei riitä teho, jos jääkaappi on täynnä ruokaa ja sisällä on kuuma. Jos haluaa jääkylmää juomaa, niin juomien pitäminen jääkaappissa ei riitä. Eivätkä ne mahtuisikaan sinne.

Vierailija
20/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiturilta kassissa veteen jokunen juomapullo. Tai regaskaivoon sankoon. Kaivaisin maakellarin, jos ongelma olisi jatkuva.