Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko laminaattilattialla ja parketilla muuta eroa kuin hinta?

Vierailija
15.07.2025 |

Laminattihan on puuta siinä missä parkettikin. Onko parketin asentaminen vain työläämpää?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laminaatti on muovia (käsitelty muovilla),  parketti on puuta. 

Eikä ole laminaatti lattia muovia. 

Laminaattilattia on yleisesti käytössä oleva lattiamateriaali, jonka runkona on HDF- tai MDF puukuitu-levy ja pintana yhteen laminoituja paperikerroksia.

Vierailija
42/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omakotitalo rakentaja laminaatti home perseile parketti kunnollista tai massiivi puulankkulattia jalopuuta mutta ei laminaattia köyhät urpot ja jos kunnon rakennus materiaaliin ei oo varaa niin silloin ei rakenneta turha sitä perse aukisena on ruveta mitään tekeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laminaatti on kestävämpää ja helpompi puhdistaa ja asentaa kuin parketti. 

Parketti on vanhusten statussymboli. Kolhiintuu helposti, vaatii huiltotyötä, eikä kestä kosteutta. 

Parketin kolhut kuuluvat elämään ja ne voi 10-20v kuluttua hioa, sen enempää huolto ei vaadi ja kosteutta kestää ihan riittävästi nii eteisessä niin keittiössä. 

Vierailija
44/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaan laminaatti ole puuta.

No kyllä meidän kotiin asennettu laminaatti on puuta. Näkeehän sen ihan silmälläkin

Persesilmälläkö kattelet?

Vierailija
45/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laminaatti on kestävämpää ja helpompi puhdistaa ja asentaa kuin parketti. 

Parketti on vanhusten statussymboli. Kolhiintuu helposti, vaatii huiltotyötä, eikä kestä kosteutta. 

No miksikähän uusien vuokrakolhoosien asunnot varustetaan nimeomaan laminaattilattiolila eikä esim. muovimatoilla?

Vierailija
46/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laminaatti on kylläkin muovia ja parketti oikeaa puuta, esim. koivua. Laminaatti saadaan näyttämään puulta, mutta sitä se ei kuitenkaan ole. Kaverilla on makuuhuoneessa vaaleanharmaa laminaatti. Mitähän puuta se mahtaa olla?

Meillä on saarnilaminaatti

Meillä taas saarniparketti.

Vierailija
47/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että toinen puuta ja toinen muovi paskaa puukuvioinnilla mutta onko eroo äly hoi Missä se on 🤣🤣

Vierailija
48/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omakotitalo rakentaja laminaatti home perseile parketti kunnollista tai massiivi puulankkulattia jalopuuta mutta ei laminaattia köyhät urpot ja jos kunnon rakennus materiaaliin ei oo varaa niin silloin ei rakenneta turha sitä perse aukisena on ruveta mitään tekeen

Äidinkieli on jäänyt oppimatta.

Vierailija
49/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laminaatti on kylläkin muovia ja parketti oikeaa puuta, esim. koivua. Laminaatti saadaan näyttämään puulta, mutta sitä se ei kuitenkaan ole. Kaverilla on makuuhuoneessa vaaleanharmaa laminaatti. Mitähän puuta se mahtaa olla?

Meillä on saarnilaminaatti

Meillä taas saarniparketti.

Toisessa on lukkopontti. Toinen pitää liimata. Suosin ensimmäistä

Vierailija
50/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkettiasuntoja on ainakin vuokramarkkinoilla tosi huonosti. Oon herkistynyt kelikaaleille ja keho ei siedä enää laminaattia (saati muovimattoa).

Parketissa (varsinkin vanhanajan kunnon sauvaparketti) on materiaalien kemikaalipäästöt laminaattia pienemmät.

Vierailija
51/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkettiasuntoja on ainakin vuokramarkkinoilla tosi huonosti. Oon herkistynyt kelikaaleille ja keho ei siedä enää laminaattia (saati muovimattoa).

Parketissa (varsinkin vanhanajan kunnon sauvaparketti) on materiaalien kemikaalipäästöt laminaattia pienemmät.

Kemikaaleille siis

Vierailija
52/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinun ei auta muuta kuin alkaa säästämään ja ostaa oma asunto tai sitten vuokrata joku vanha mummonmökki sijainnista huolimatta. Luulisi nyt oman terveyden kiinnostavan niin paljon, että se ei lattiamateriaalista enempää hunone.

Vierailija
53/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laminaatti on mdf:ää muovipinnalla eli käytännössä tiivistettyä pahvia ja päällä puun näköä imitoiva muovi.

Parketti on liimapuupalasista viilupuulla päällystetty ja lakattu kokonaisuus.

Tuntuvat erilaisilta, paino on eri, kosteuskäyttäytyminenkin on eri.

Ei välttämättä lakattu

Vierailija
54/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei rakennus alalla  puhuta niivitun virallisesti tai kirja kielellä saati kirjoiteta  kyllä äidinkieli oli paskin aine koulussa myös arvo sanoilta mutta eipä sitä mun työssä niin vituntarkoja olla koska käsillä  sitä rakennetaan ei äidinkielen oikeen kirjoituksella 

Vierailija
55/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatin pinta on laminoitu. Eli sen pinta on muovia. Sisäosa voi olla puujauhetta tai puukuitua tai mitä vain.

Parkettia ei ole laminoitu vaan se on joko lakattu tai vahattu.

Vierailija
56/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en tuolta rakentajalla ostaisi edes koira koppia, eisitänytniinvituntarkkojaollaedesrakentamisessa, pösilö

Vierailija
57/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olesinä pösilö hiljaa montako taloo oot rakentanut minä olen rakentanut 17 vuoden uran aikana 34 forte kivitaloa itse en ostaisi sinulta pässi mitään en edes ilmaiseksi ottaisi 🤬🤬

Vierailija
58/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ole urpo tarkana kun rakennat sitä, koiran koppiasi sirkelin käyttö ohje.kannattaa lukee tarkkaan äidinkielen, mukaan ettei sormet katkee, ja vasarankin käytö ohjetta kannattaa lukee  huolella ,tunti ettei nyt vaan satu mitään .🤣🤣😅😅🤬

Vierailija
59/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti menee kokonaan pilalle jos tulee vesivahinko. Parketin pystyy hiomaan ja lakkaamaan uudestan. 

Vierailija
60/91 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin menee nimen omaan parketti pikaikäisempi, laminaatti pitää uusia koko naan .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi