Kuinka kauan kestää laihtua 30 kg terveellisesti ja pysyvästi?
Mulla on 30-31 kg liikaa painoa, jos tavoittelen normaalipainon ylärajaa eli painoindeksiä 25. Elän kiireistä arkea pienellä opiskelijabudjetilla. Kuinkahan kauan kestää ennen kuin pääsen liikakiloistani eroon, jos tahdon tehdä sen terveellisellä tavalla ja niin että painonpudotus on pysyvä?
Kommentit (34)
Jos olet perusterve, puolen kilon pudotus viikossa on hyvä tavoite. Joskus voi olla hyvä pitää pientä taukoa mielenterveyden kannalta.
Kaikki ylipainoiset (+ ylipainoinen mode), jotka kehopositiivisina valehtelee kaiken syömisiensä laadun ja määrän poistattaa vanukkaat rinnuksilla ylipainosta, laihdutuksesta yms. aiheesta tehdyt aloitukset.
Löllyvät sitten kylmiöön rääppimään hyydekakkuja kaksin käsin. Olen vegaani, syön terveellisesti. Keitän makarooniapusdillisen välipalaksi ja laitan paketin voita sekaan. T. 130 kg.
Itse lahdutin kaloreita laskemalla ihan perus ruualla 20kg vuodessa. Huolehdin että proteiinia saan tarpeeksi, vähensin energiaa sitten rasvasta ja hiilareista.
Alkuun laihduin melkein kilon viikossa, sitten vauhti putosi n. puoleen kiloon viikossa. Myöhemmin vauhti oli vielä hitaampaa. Pyrin laihduttamaan sillä energiamäärällä, joka olisi se loppuelämän energiamäärä. Eli laihdutuksen jälkeen ei ruokavalioon muutosta ja on jo oppinut uuden annoskoon ja mistä ruuan energia koostuu.
Ei ole tullut kilot takaisin, laihdutuksesta 7v aikaa.
Vesipaastolla laihtuu nopeasti ja säästää rahaa.
Kyllä siihen 6-8 kk menee. Minulla meni 5 kuukautta kun laihduin 34 kg. Treenasin ja liikuin todella paljon. Kuntopyörällä poljin joka päivä 40 km. Halusin äkkiä painoa pois joten poljin vaan kuntopyörää. Minulla oli tietynlaine ruokavalio, en suosittele kenellekkään. Söin pääasiassa ananasta, kanaa ja riisiä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen 6-8 kk menee. Minulla meni 5 kuukautta kun laihduin 34 kg. Treenasin ja liikuin todella paljon. Kuntopyörällä poljin joka päivä 40 km. Halusin äkkiä painoa pois joten poljin vaan kuntopyörää. Minulla oli tietynlaine ruokavalio, en suosittele kenellekkään. Söin pääasiassa ananasta, kanaa ja riisiä joka päivä.
Tuollaisella ruokavaliolla tulee ravinnepuutoksia hyvin nopeasti.
Jätä sokeri (myös se kuuluisa piilosokeri!!) ja alkoholi niin aluksi kilot tippuvat kuin itsestään. Vähennä hiilareita. Ota energia hyvistä rasvoista kuten pähkinät ja avokado.
Heiluttele kahvakuulaa joka päivä reilu tunti, niin alkaa kilot karista.
Kävely ja pyöräily on hyvää hyötyliikuntaa.
Pysyvä muutos tarkoittaa sitä, että uusi elämäntapa on oikeasti sisäistetty. Monet laihduttaa ja lihoo uudestaan kun kuuri on ohi. Eli mieluummin pientä ja pysyvää muutosta kuin suurta ja vaikeasti ylläpidettävää.
Mikä on suurin haaste tällä hetkellä? Ruokarytmi? Annoskoot? Proteiinin vähyys? Sokerin määrä? Noutoruoka? Alkoholi? Lähde ensin siitä.
Miten teillä pää kestää kun mitään hyvää ei saa syödä ja harrastatte väkisin liikuntaa.. ihan oksettaa
Kilo kuukaudessa tahdilla minulta putosi kymmeniä kiloja. Aikaa meni, mutta samalla oppi syömään vain vähemmän. Kertarysäysdieetteja kokeilin 10 vuotta, mutta niiden jälkeen tuli vain lisää kiloja.
10 kiloa vuodessa kaventaa vyötäröä noin 10 senttiä, niin kyllä sen vaatteista aika pian huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi 2 vuottakin kestää. 1-2kg kuukaudessa jo hyvä tulos ja vaatii kunnon dieettiä ja ruokavalio hiottu. Itsellä tahti ollut hitaampaa, mutta toisaalta on myös tullut herkuteltua.
En niin dieetistä tiedä, mutta säännöllinen ja hiottu ruokavalio, joka sietää sitä herkuttelua joskus. Liikunta mukaan. Tuo 2kg/kk hyvä.
Miten sitten sellanen jos on syöny käytännössä pelkkää sokeria.. oon nyt viikon verran jättänyt 98 prosenttisesti herkut ostamatta mutta kun tässä puhuttiin piilosokerista niin mitä sitten voi syödä ? Sitä on joka puolella.. en ala liikkumaan koska vihaan päämäärätöntä kävelyä tai pyöräilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi 2 vuottakin kestää. 1-2kg kuukaudessa jo hyvä tulos ja vaatii kunnon dieettiä ja ruokavalio hiottu. Itsellä tahti ollut hitaampaa, mutta toisaalta on myös tullut herkuteltua.
En niin dieetistä tiedä, mutta säännöllinen ja hiottu ruokavalio, joka sietää sitä herkuttelua joskus. Liikunta mukaan. Tuo 2kg/kk hyvä.
Mitä liikuntaa liikunnan suurimmalle vihaajalle
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä pää kestää kun mitään hyvää ei saa syödä ja harrastatte väkisin liikuntaa.. ihan oksettaa
Saa sitä herkutellakin. Pitää kuitenkin muistaa, että herkuttelu ei korvaa ravintoa eli kaikki päivän ruuat syödään herkuttelusta huolimatta.
Max 1 kg per viikko on hyvä tahti, toki alkuun voi lähteä enemmänkin ku nesteet lähtee liikkeelle. Liian nopealla tahdilla kyllä voi helposti torpedoida koko elämänmuutoksen. Ajattele laihdutus matkana kohti parempaa arkea. Ei ne kilot oo yhtäkkiä tulleet, niin ei ne voi yhtäkkiä lähteäkään. Mieti mieluummin, miksi ne kilot on tulleet ja,tee pieniä muutoksia pikkuhiljaa, jotka tuntuvat itsestäsi hyviltä.
Vierailija kirjoitti:
0,5 - 1kg viikossa, laske siitä.
Vuodessa on 52 viikkoa.
Vuodessa ihraa pois
26 - 52 kg vuodessa.