Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiska teini

Vierailija
15.07.2025 |

Poika täyttää kohta 16v. Olllut tosi paljon ongelmia, kieltäytyi koulusta koko 8/9lk, raivosi kotona, jouduin pyytämään lastensuojelusta apua ja saatiin. Nyt sekin loppu ja poikaa ei kiinnosta kesätyöt joita isänsä hommannut, ei mene ja siirtää koko ajan, valvoo aamuyöhön ja nukkuu päivät.

Ei tee mitään kotitöitä, se että saisi kevarin isältään oli ehtona koko kesän 5päivää viikossa tunti kotitöitä. Huutaa vaan miten paskoja ollaan, haukkuu minua ja haluaisi että kuolen. Asun hönen kanssa kaksin ja en usein toivo muuta kuin saisin olla edes viikon ilman häntä.. en enää jaksa kohta, en löydä ulospääsyä. Huone haisee aivan hirveälle, mua ahdistaa olla hänen kanssa kotona, vain iltaisin lähtee kotoa kaverien kanssa. Viime vuoden kävi 2-3krt viikossa koulussa, pelkään, että nyt kun alkaa ammattikoulu se sama jatkuu. Syö pelkkää pikaruokaa vaikka kotona joka päivä kotiruoka, sipsejä ja energiajuomia, mumminsa rahoittaa tämän ja kun kiellän mummu haukkuu minua. Eilen yöllä alkoi taas vaatimaan kevaria ja sanoin ettei siinä Enää puhuta kun ei ole tehnyt motä sovittiin, sanoi että jos ei sitä saa niin minä tulen kuolemaan. Ahdistaa ihan kamalasti ja tunteet koko lasta kohtaan ristiriitaiset kun kaksi vuotta elänyt tätä helvettiä

Onko kenellekään ollut yhtä ahdistava tilanne ja että kaikki olisi kääntynyt hyvin?

Alan itse masentumaan vaikka en ole ollut siihen taipuvainen, ei huvita enää siivota, ei mitään..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitätte hänet pihalle välittömästi kun täyttää 18v eli kaksi vuotta joudut vielä kestämään.

Itse olette tilanteen tuohon päästäneet huonolla kasvatuksella pienestä pitäen. Onko kakaranne koskaan saanut selkään?

Vierailija
22/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vaikka Lapin perukoilla joku leiri tämäntyyppisille uhoajille. Tiettömän tien takana, pitäisi , puut pilkkoa, vesi kantaa, ei olisi sähköä ei älylaitteita, , puuro pitäisi keittää itse ja soppa tehdä, punkkana joku laveri. Itikoita.  Elämä on liian helppoa näillä, jotka kokevat ettei koulua tarvitse käydä, eikä töitä tehdä  ja jotka  uhoamalla vaan vaativat asioita itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan aikaan tuollaiset pistettiin työleirille.

Vierailija
24/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa kun lujaa mieltä ja kärsivällisyyttä. Se ei ole helppoa. Jos sinulle sattuu syntymään lapsi joka on viimeiseen asti kovapäinen ja voimakastahtoinen kääntyy hyvin usein vanhempaa vastaan. Hyvä että olet hakenut apua. Jos kaikki keinot on käytetty niin se pahin voi olla edessä; huostaanotto. 

Vierailija
25/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin ohjeet, heittäkää ulos. Itse en lastani ulos heittäisi, noita ulos hetettyjä seilaa puukkojen kanssa kaduilla jo ihan liikaa. Itse en nukkuisi ulosheiton jälkeen yhtään yötä.

Voimia ap. te kyllä selviätte jo aloitus "Laiska teini" kertoo rakkaudesta lapseen!

Jossakin vaiheessa lapsenne sanoo, kiitos että autoitte :D

Vierailija
26/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi asuu isällään, meillä pitkä välimatka. Isä ei ole biologinen isä, vaan ollut vauvasta asti muuten isä.Tuntuu vain etten kohta jaksa enää edes hakea apua. Hän oli sijoitettuna kiireeellisesti viime vuonna kuukauden, sen aikana ja jälkeen kaikki tuntui paremmalta. Minua alkaa jo kuristaa kun klo 17 herää ja avaa pahanhajuinen huoneen oven, koko yön kuuntelen pelaamista, kun hän tulee keittiöön pitää minun olla ulkona talosta.. sekoan kohta oikeasti.

ap

Vierailija
27/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaiselle nuorelle voi kevaria antaa. Tappaa vielä liikenteessä itsensä tai jonkun muun....

Vierailija
28/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai haet apua. Ota yhteys lastensuojeluun ensin, sieltä varmasti saat ainakin neuvoja, mitä tehdä. Onko mahdollista, että isähahmo ottaisi pojan luokseen edes viikoksi tai pariksi, jona aikana sinä saisit vähän hengähtää ja saisit hoidettua asiat kuntoon (eli sen pikkudespootin jonnekin viranomaisten huostaan)?

Miksi poika saa pelata kaiket yöt? Jos sinä maksat netin, pane se tauolle. Hänen puhelimestaan myös, jos sinä maksat sen, eikä hän itse. Pidät toiminnassa vain oman puhelimesi netin ja suojaat sen niin, ettei poika saa siitä jaettua omiin laitteisiinsa. Jollet uskalla tätäkään tehdä, sinun on varmaan aika lähteä turvakotiin ja ilmoittaa poliisille pojasta. Hän on onneksi jo 16, tuonikäinen ei voi enää uhkailla tappamisella ilman seurauksia. 

Vierailija
29/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kokeilee rajoja. Sinun tehtäväsi on asettaa ne rajat!

Vierailija
30/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toinenkin lapsi mutta ihan erilainen, eli ei ole kasvatuksesta kiinni ja komennettu on pienestä asti.

Elämä on nyt vaan yhtä painajaista tämän yhden lapsen takia:

Ei pelkkä komentaminen riitä jos lapsella on olemassa se vaihtoehto, että aina halutessaan voi jättää komennot noudattamatta.

Pelkkä komentaminen rinnastuisi siihen, että valtio säätäisi lakeja joiden rikkomisesta ei ole mitään seurauksia.

Vierailija
31/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kipuilee isättömyyttä? Käyttääkö päihteitä? Onko mielenterveys kunnossa? Masennus? Alkava psykiatrinen sairaus? 

Lähteekö lääkärin arvioon, jos viet? Onko käynyt sinuun käsiksi? Rikkooko paikkoja? Raivoaako? Nukkuuko? Syökö? Onko kavereita vai eristäytyykö?

Hae itsellesi keskusteluapua esim perheneuvolasta. Ole yhteydessä lastensuojeluun.

Vierailija
32/33 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitus on koko perheen etu. Pyydä lastensuojelusta apua ja poika hetkeksi muualle asumaan. Kaksi tapausta nähnyt, jossa tämä auttoi.

Vierailija
33/33 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitukseen kodin ulkopuolelle ja heti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi