Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tunikaa pidetään nolona vaatteena?

Vierailija
14.07.2025 |

Miksi paita tai melko on ok, mutta tunika ei?

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunika itsessään ei nolo, mutta siihen yhdistettynä pohjemittaiset leggingsit on kauheat.

Älä osta tunikaa koska se ei kiristä mistään jos paino nousee. Siitähän painonnousun tunnistaa heti kun housut kiristää. 

Vierailija
122/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jostain syystä maailma on tehnyt kollektiivisen päätöksen pitää +45 -vuotiaita naisia tyhminä ja noloina ja sen takia kaikki heidän suosimansa asiat nähdään myös tyhminä ja noloina. Haukkumalla tunikoita, kerrot lähinnä se, että olet omaksunut nuo järjettömät asenteet. 

Tunika hoikalla nuorella naisella ei koskaan aiheuta haukkumista, joten vika ei voi olla vaatteessa.

Äläpä. Näin tänään semmosen 20v meikkipossun. Oli glitterit yms helteessä.

Päällä jokin kutale, napatoppi ja tiukka hame. Käveli nokka pystyssä, koska luuli että katotaan kauneutta mut moni katsoo kauheutta.

Älä puhu nuorista naisista noin rumasti!

Totta. Vain todella huonokäytöksiset puhuvat rumasti muista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin hupparia ja fleecetakkia

Tämä on minulle uutta tietoa. Huppari on mielestäni aika neutraali käyttövaate ja fleecetakki ulkoiluvaate. 

Vierailija
124/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jostain syystä maailma on tehnyt kollektiivisen päätöksen pitää +45 -vuotiaita naisia tyhminä ja noloina ja sen takia kaikki heidän suosimansa asiat nähdään myös tyhminä ja noloina. Haukkumalla tunikoita, kerrot lähinnä se, että olet omaksunut nuo järjettömät asenteet. 

Tunika hoikalla nuorella naisella ei koskaan aiheuta haukkumista, joten vika ei voi olla vaatteessa.

Heh, muuttuisiko "maailman meno", jos kaikki ois hoikkia ? ja millä tavalla muuttuisi, sodat loppuisi, ei olis tauteja ..?

Vierailija
125/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lippistä pidetään nolona? 

Vierailija
126/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari on vain nuorille ja bikinit eli alle 30-vuotiaille.

Vierailija
127/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunika itsessään ei nolo, mutta siihen yhdistettynä pohjemittaiset leggingsit on kauheat.

Älä osta tunikaa koska se ei kiristä mistään jos paino nousee. Siitähän painonnousun tunnistaa heti kun housut kiristää. 

Tunika ei ole housut... sen kanssa voi pitää tavallisia housuja.

Legginsit on urheilu- ja alushousukäyttöön. Aivan kamalat kaikilla.

Vierailija
128/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leggingsit ovat alusvaate, jonka päällä täytyy olla jokin yläosa, joka peittää takapuolen. Tunika ei ehkä peitä sitä.

Et taida tietää mikä on tunika, tunika nimenomaan peittää peffan.

Vierailija
129/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari on tosi nolo vanhemmalla iällä esim 40-vuotiaana. Huppari on nuorisovaate. 

Vierailija
130/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunika ei imartele ketään. Varsinkin vajaamittaisten housujen kanssa se lihottaa ja lyhentää. Mutta iso osa paksumahaisista tädeistä kokee, että juuri tuo yhdistelmä pukee heitä. Juu ei.

Niinpä, muodokaskin ihminen voi hyvän maun rajoissa leikitellä pukeutumisessa muodoillansa, kuten vaikka Mirva Saukkola tekee. Ei niitä muotoja aina tarvitse olla peittämässä tunikarievulla.

Mulla on monta tunikaa eivätkä ne todellakaan ole riepuja.

Vierailija
131/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi,että sadaan herkät ihmiset tuntemaan itsensä huonommaksi kuin on.Sitte vaan oma pyllykuva näytille niin haukkujan päivä on pulkassa ja huomenna sitten taas haukutaan jotain..vaikka hiustyyliä...tai...tai

Vierailija
132/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon hieman ylipainoinen ja tunikaa en päälleni laita. Koska olen myös keski-ikäinen vältän tiettyjä vaatteita. Tunika korostaa pyöreyttä. Mutta tunika sekä,  kukkakuosi puserot vanhentaa. Ne korostaa tiettyjä piirteitä, kuten tasapaksuutta.

Jos on tissit, niin tunikalla saa tehtyä itselleen mahan. Jos on riittävän isot, saa tehtyä raskausmahan. Naiset arvuuttelee, kuinka pitkällä on. Sitten kun tuulee sopivasti, paljastuu, ettei mahaa olekaan.

Vierailija
133/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari on vain nuorille ja bikinit eli alle 30-vuotiaille.

Minkä ikäinen tahansa saa niitä käyttää, laki ei kiellä eikä sulle kuulu muiden pukeutuminen.

Vierailija
134/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari on tosi nolo vanhemmalla iällä esim 40-vuotiaana. Huppari on nuorisovaate. 

Olen 69v. nainen ja omistan monta hupparia, sorry.

Vierailija
135/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kertonut kuinka hänen nuoruudessaan kaikki painostivat leikkaamaan pitkät hiukset lyhyiksi, kun hän tuli äidiksi ja ikää tuli muutenkin lisää. Nykyajan vastaava on tämä, että huppari ja bikinit pitäisi jättää vain alle 30-vuotiaille.

Olen itse lähemmäs nelikymppinen. Bikineistä en luovu, vaikka kroppa on vuosien myötä muuttunut. Huppari on arkivaate tällaiselle etätyöläiselle. Toimistolle mennessä en sitä pidä. Koko kesän olen kulkenut urheilusortseissa (sellaiset löysät kestävyysjuoksuun tarkoitetut), hihattomassa topissa ja viileämmällä ilmalla hupparissa, lippis päässä. Jalassa lenkkarit tai Birkenstockit. Ja oikeastaan ihan sama mitä muut ajattelee, kun itse viihdyn näissä vaatteissa ja ne on mukavat ja näyttävät mielestäni myös kivalta. Sillä tavalla arkikivalta. Arkeni täyttyy töiden lisäksi juoksulenkeistä, koiran ulkoilutuksesta ja lapsen urheilukisoissa. Toimistolle ja esim. teatteriin löytyy kyllä siistimpää vaatetta.

Voitasiin siis kollektiivisesti antaa tunikatätien ja kaikkien muidenkin pukeutua niin kuin itse haluavat. Ei ne tunikat minunkaan silmää hivele, mutta niin kauan kuin kukaan ei pakota niitä minun päälleni, ei ne häiritse. Jospa siis vaan keskitytään siihen, että meillä on hyvä olla omissa vaatteissamme ja nahoissamme.

Vierailija
136/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole trendikäs? Melkein kaikilla nykyisin päässä. 

Vierailija
137/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso kuvia Trumpista ja Muskista sekä heidän faneistaan.

Vierailija
138/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaate joka hävittää vartalon muodot täysin. Vyötärön puuttuminen näyttää omituiselta. Sama efekti voi olla myös mekolla, esim. Marjukka Havumäen yllä uutislähetyksissä näkyvät muumimaiset hirvitykset. 

En tiedä voiko tässä olla tuntemattoman pelko. Keskivartalosta ei näe, että onko se mies vai nainen, onko se raskaana vai onko se piilottanut koko heimon viikon ruoat kolttunsa alle varastamisaikeissa. 

Vierailija
139/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisivatpa miehet pukeutua tunikoihin. 

Vierailija
140/203 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen naisen tunika on yleensä joku unikko 90-luvulta joka on karmeeta katseltavaa. Marimekko yleensä. Kai nämä on makuasioita, niinku et yli 50 vee ei sais enää käyttää hupparia kun näyttää pelleltä. No kukin tyylillään. 

Ymmärain ketjusta, että huppari on myös nolo. 

Menee vaikeaksi.

Ostin alesta hupparimekon, siis collegemekon, jossa on vielä nauhat hupun reunassa.

Kuolenko häpeästä, jos puen sen päälle vaikka kauppaan??

Et sinä kuole, eikä tarvitsekaan. Hän, jonka mielestä huppari on nolo voi kuolla kun, mutta ei sillä sinuun mitään vaikutusta ole.

Pukeudu juuri kuten haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi