Miksi tunikaa pidetään nolona vaatteena?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä käyttää lähinnä vain ylipainoiset.
Tulin just puolen vuoden työtehtävistä etelä-amerikasta. Siellä keski-ikäiset lihavat naiset pukeutuvat legginseihin ja semmoiseen hihattomaan toppiin, joka näyttää aina olevan liian pieni. Sitten sullovat valtavat rintansa rintaliiveihin, jotka uppoavat makkaroihin ja samalla se paita.
Silloin Suomeen tullessani mietin, että kylläpä Suomessa perusporukka pukeutuu kuitenkin kivasti. Vaikka on paljon mustaa ja puutarhapistokasta, niin paljon on löysää mekkoa ja tunikaa, ettei nyt ihan jokainen läskin siivu tursua. Ja vielä ne hihat, ettei karvat rehota mustanaan.
Vaikka kullekin kehorauha ja pukeutusvapaus. Sen kannalla mä kuitenkin olen!
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä itse tunika-pohjelegginsit iässä, mutta pidän tyylistä. Ehkä kaikkein trendikkäin, mutta pidän tädeistä. Tunika-legginsit kombo huokuu itselleni elämänkokemusta ja kursailemattomuutta. Sellaiset tädit jotka sanoo suoraa, että jätä se paska ja kunnioita itseäsi. Käytän varmasti itsekin sitten ajallaan tunikaa.
Tämäpä se. Kun ihan oikeasti ei kiinnosta, mitä muut ajattelee mun vaatteista. Kuljen mielelläni vapaa-ajalla leggareissa ylipainosta huolimatta ja capri-legginsit on oiva, rento asu kesällä. Tunika on kiva, kun on väljä olo ja ei kai sitä nyt voi ihan nakinkuorta laittaa. Oikeasti elämässä on muutakin kuin se, mitä käytän kotona tai Prismassa. Se on täysin merkityksetöntä mulle, mitä joku vieras ihminen musta ajattelee ja oikeastaan herkullisinta on tajuta, ettei ketään oikeasti kiinnosta. Kukaan ei oikeasti jaksa vaivata vieraan ihmisen tunikasta päätään. Senkin ikä tuo, kun tajuaa, että ei sun olemuksesi ole niin merkittävä, että toisten ihmisten elämä pyörisi sen analysoinnin ympärillä.
Tunikaan on pitkä paita, ja niitä on monenlaisia ja eri materiaaleista. Minä ainakin käytän. En tykkää lyhyestä paidasta ellei sitten ole jonkinlaista jakkua sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.tokmanni.fi/naisten-trikootunika-pola-joanna-6438565409237 🙃🙃
Voi helvetti! Tuommoista en kyllä päälleni panisi. No mutta onhan se halpa.
Minä kyllä tuollaisen pukisin. Kivan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Tunika (+leggingit) on yleensä trikoota, joka ei näytä hyvältä aikuisen naisen päällä. Ihminen, joka on laittanut päällensä tunikan, ei näytä puetulta, vaan siltä että on vain vetäissyt kaapista jotain päällepantavaa ja mennyt sieltä mistä aita on matalin.
:D
Mua ei vois v****akaan kiinnostaa mitä mun vaatteista ajatellaan tai onko ne jotain muotia. Pukeudun sillai ku tykkään ja suosittelen muillekin samaa. Pääasia että on vaatteet päällä. Se ei kaikille ole niin itsestään selvä asia näköjään. Varsinkaan näillä helteillä.
Täällä on tädit kehäIII:sen ulkopuolelta raivoissaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko vihdoin vastata mikä meitä ylipainoisia keski-ikäisiä naisia sitten pukee? Missä asussa nyt näillä helteillä saa liikkua??
Minulla on löysät farkut tai mustat housut sekä paksusta puuvillasta tehty t-paita, jossa hihat on ainakin kyynärpäihin.
Tulee hiki jo lukiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko vihdoin vastata mikä meitä ylipainoisia keski-ikäisiä naisia sitten pukee? Missä asussa nyt näillä helteillä saa liikkua??
Mekot, midihameet, leveälahkeiset pellavahousut
Leveälahkeisissa pellavahousuissa laiheliinitkin näyttävät tynnyriltä, puhumattakaan ylipainoisista,
Jaloissa liehuvat lahkeet on ärsyttäviä. Tulispa skinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekot, midihameet, leveälahkeiset pellavahousut
Leveälahkeisissa pellavahousuissa laiheliinitkin näyttävät tynnyriltä, puhumattakaan ylipainoisista,
Jaloissa liehuvat lahkeet on ärsyttäviä. Tulispa skinnyt.
Miksi niiden pitäisi tulla? Skinnyjä voi käyttää ihan nyt ja tässä.
Käytän minimekkoa pellavahousujen kanssa. Mekko näyttää ehkä tunikalta vaikka mekkona ne ostin, mutta antaapa näyttää. En halua näyttää kalpeita jalkojeni enkä pelätä tuulenpuuskia tai sitä miten istun. Olen hoikka.
En ymmärrä tunikavihaa. Tunikat sopivat mielestäni hyvin boheemiin tyyliin. Esim. Indiskassa on kivoja tunikoita.
- normaalipainoinen 30v ja käytän tunikoita
Tunika ilman leggareita on mekko.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän tunikoita. Minulla on pitkät jalat ja lyhyt selkä. Lyhyt paita pidentää jalkoja edelleen ja näytän todella epäsopisuhtaiselta. Siihen vielä leveät lahkeet, niin näytän anime-hahmolta. Tunika sopii minulle huomattavasti paljon paremmin.
Minäkin pidän tunikoista, olen käyttänyt niitä 90-luvulta asti eli siitä kun olin parikymppinen ja ballerinavartaloinen. Nyt olen viisikymppisenä edelleen hoikka ja jatkan lempivaatteideni eli tunikoideni kanssa. Tunikoita on monen mallisia, eri materiaaleista jne. Minua miellyttävät kevyet ja liehuvat, hippityyliset vaatteet muutenkin.
Ap, unohda koko kysymys, ja kaikenlaiset 'pukeutumissäännöt' muutenkin, laita päälle mitä tykkäät, ja missä tunnet olosi hyväksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Paituli on paljon tyylikkäämpi kuin tunika.
Tiukka paituli ja ihonmyötäiset leggingsit Merja-Riitalla vihmoo terassiväen kiihdyksiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paituli on paljon tyylikkäämpi kuin tunika.
Tiukka paituli ja ihonmyötäiset leggingsit Merja-Riitalla vihmoo terassiväen kiihdyksiin!
Aiwan! Etenkin jos Merja-Riitta innostuu joraaman ja tverkkaamaan villisti.
Vierailija kirjoitti:
Koska jostain syystä maailma on tehnyt kollektiivisen päätöksen pitää +45 -vuotiaita naisia tyhminä ja noloina ja sen takia kaikki heidän suosimansa asiat nähdään myös tyhminä ja noloina. Haukkumalla tunikoita, kerrot lähinnä se, että olet omaksunut nuo järjettömät asenteet.
Tunika hoikalla nuorella naisella ei koskaan aiheuta haukkumista, joten vika ei voi olla vaatteessa.
Äläpä. Näin tänään semmosen 20v meikkipossun. Oli glitterit yms helteessä.
Päällä jokin kutale, napatoppi ja tiukka hame. Käveli nokka pystyssä, koska luuli että katotaan kauneutta mut moni katsoo kauheutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jostain syystä maailma on tehnyt kollektiivisen päätöksen pitää +45 -vuotiaita naisia tyhminä ja noloina ja sen takia kaikki heidän suosimansa asiat nähdään myös tyhminä ja noloina. Haukkumalla tunikoita, kerrot lähinnä se, että olet omaksunut nuo järjettömät asenteet.
Tunika hoikalla nuorella naisella ei koskaan aiheuta haukkumista, joten vika ei voi olla vaatteessa.
Äläpä. Näin tänään semmosen 20v meikkipossun. Oli glitterit yms helteessä.
Päällä jokin kutale, napatoppi ja tiukka hame. Käveli nokka pystyssä, koska luuli että katotaan kauneutta mut moni katsoo kauheutta.
Älä puhu nuorista naisista noin rumasti!
Miksei miehet enää juuri pidä tunikaa? Alun perin tunikaa käytti niin miehet kuin naisetkin.