Suomi on Euroopan kolmanneksi lihavin maa
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintaso liian korkea suomessa
Huonolla elintasolla syödään halvinta. Esim. Kilo lihapiirakoita maksaa 2.76€. Ja täyttää paremmin, kuin kasvikset.
NIin. Onhanse kumma kun tehtaat ei voi niitä kasviksia valmistaa terveellisesti samaan hintaan. ;)
Mielenkiintoista että olemme lihavampia kuin ruotsalaiset ja norjalaiset, vaikka Ruotsi ja Norja ovat yhtä isoja pitkien välimatkojen maita kuin Suomikin. Ei luulisi tälleen globaalissa maailmassa muidenkaan yleisten elintapojen hirveästi poikkeavan meistä: käytetään autoa ja sähköpotkulautaa, tilataan safkat kotiin, syödään Mäkkärissä. Miksi silti suomalaiset ovat vielä erityisen lihavia?
Suomi on sijalla 17 2024 tilastojen mukaan: https://www.eufic.org/en/healthy-living/article/europes-obesity-statist…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonolla elintasolla syödään halvinta. Esim. Kilo lihapiirakoita maksaa 2.76€. Ja täyttää paremmin, kuin kasvikset.
Minä söin tänään lidlin paistopisteen lihiksen ja pari kaljaa, muuta en sitten oikeen syönytkään,T:185cm ja 64kg,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷
Kiva maksaa yhtään kenenkään menot asuassa kuin asiassa. Muiden terveydenhuoltomenot vievät sinun veropennosista vain murto-osan. Plus suomen veroja ei ole korvamerkitty, eit voi seurata minne juuri sinun pennisi menee.
Olisi reilumpaa, kun jokainen kustantaisi itse terveydenhuoltomenonsa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että olemme lihavampia kuin ruotsalaiset ja norjalaiset, vaikka Ruotsi ja Norja ovat yhtä isoja pitkien välimatkojen maita kuin Suomikin. Ei luulisi tälleen globaalissa maailmassa muidenkaan yleisten elintapojen hirveästi poikkeavan meistä: käytetään autoa ja sähköpotkulautaa, tilataan safkat kotiin, syödään Mäkkärissä. Miksi silti suomalaiset ovat vielä erityisen lihavia?
Koska suomalaiset ovat luonteeltaan laiskempia. On helpompaa ja nopeampaa vetää einestä kuin ostaa vihanneksia, pestä ja kuoria niitä ja heittää ne kunnon mausteiden kanssa esim. uuniin. Kyse on kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä söin tänään lidlin paistopisteen lihiksen ja pari kaljaa, muuta en sitten oikeen syönytkään,T:185cm ja 64kg,
Olet alipainon rajalla tuolla pituudella.
Tsemmpiä kansalaiset ! VIELÄ ON KIRITTÄVÄÄ ! Ei vielä torille ja päälleen suihkulähteeseen... SYÖMÄÄN !
Olen käynyt siellä, enkä ole nähnyt sen enempää lihavia kuin muuallakaan
Suomi on vasta maailman 89. lihavin maa. Meillä on vielä paljon tsempattavaa ennen kuin ollan top 10:ssä!
Talvisin ainoat pyöräilevät ihmiset kaupungin keskustoissa ovat Wolt-kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Missä maissa ollaan meitä lihavampia?
Vaikuttaisi että ollaan oikeasti ykkösenä. Mutta jostain maista ei ole saatavilla tietoa.
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Over…
Vierailija kirjoitti:
Tai sen selittää ajan puute, liikunnan suhteen.
Liikunnalla aika pieni merkitys ylipainossa loppujenlopuksi.
Näin lihava kansa ja isoja vaatteita ei saa mistään. Ulkomailta pitää tilata, niin saa merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Pohjanmaa lihavin maakunta
Kaikki muut maakunnat voivat röyhistää rintaansa kun ovat ihan pikkupiirun hoikempia. Ei kuitenkaan kovin paljon, koska ei sitten oltais kolmannella sijalla koko maana.
Suomessa on todella isot annoskoot. Sipsiä ja limsaa myydään jättimäisissä pakkauksissa.
Vai niin. Itse löysin ihan eri tiedot. Lihavin Malta, sitten Turkki, Kroatia.
Kun kansa köyhtyy se lihoo. Esim briteissä ja usassa köyhimmät on pullukoita, ei ole varaa kunnon ruokaan vaan syödään ultraprosessoitua kakkaa.