Suomessa on 16 134 avointa työpaikkaa, miksi työttömät ei hae näihin?
Tmä siis pelkästään Duunitorissa.
Kuten tilastokeskuskin uutisoi, työpaikkojen määrä ei ole vähentynyt
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Näille nasutrolleille ei kannata vastailla. Tämäkään ap ei keksi kesälläkään muuta tekemistä kuin paskoa palstalle.
Taitaa hänellä olla ummetus, kirjoittelee pöntöllä huvikseen jos vaikka kakka sillä tulis.... no ei se tuu.
Sitä moni veronmaksaja ihmettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille nasutrolleille ei kannata vastailla. Tämäkään ap ei keksi kesälläkään muuta tekemistä kuin paskoa palstalle.
Taitaa hänellä olla ummetus, kirjoittelee pöntöllä huvikseen jos vaikka kakka sillä tulis.... no ei se tuu.
Äläkä stana tarjoa mulle sitä ely-keskuksen työpaikkaa tai valtioneuvoston kanslian sihteerin paikkaa. Enmä ole mikään Halonen tai Marin ja suurin osa ihmisistä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosi maailmassa on vain yksi ammatti ja se on isän ammatti?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet noin tyhmä, et varmaan paljon verojakaan maksa. Vai minne tuollaiset nuijat pääsevät töihin? Kerro ammattisi.
En mä ole mun isä. Me ollaan ihan kaks täysin erilaista persoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosi maailmassa on vain yksi ammatti ja se on isän ammatti?
Tyhmille näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet noin tyhmä, et varmaan paljon verojakaan maksa. Vai minne tuollaiset nuijat pääsevät töihin? Kerro ammattisi.
Valtiolle. Tommoset on töissä supossa tai valtionhallinnossa.
Miten niin emme muka hae? Mistä niin päättelet?
Se, että haemme, ei tarkoita että meitä niihin kelpuutettaisiin.
Minä tosin en tuota yleislääketieteen erikoislääkärin paikkaa tullut hakeneeksi, kun puuttuu vaadittava pätevyys. Muutaman muun duunin kanssa sama ongelma ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkaa tulee vain tänne.
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikainen työ ei enää kannata koska hallitus on paskonut sen, ja kerropa ap että miten onnistuu työllistyminen johonkin ihan muuhun kuin mihin on koulutus ja kokemusta? Ei mitenkään.
Jos jollain olisi edes jonkun näköinen mahdollisuus päästä töihin, niin senkin hallitus teki kannattamattomaksi. Antaa vähän semmosta signaalia, että tässä hallituksessa kuvitellaan, että kansa elättää itsensä kannattamattomalla työllä. V...uun tuo paskaporukka eduskunnasta.
M-1965 kirjoitti:
Noista työpaikoista luokkaa puolet on "vaikeasti täytettäviä" lue kelvottomia tyyliin provikkapalkattua puhelinmyynrityötä.
Kuinka paljon niitä työttömiä taas olikaan?
Äläs nyt! Monissa provikkapalkkaisissa hommissa on kuitenkin takuupalkka. Miniäehdokas oli puhelinmyyjänä ja sai yhden euron tunnilta, plus jokaisesta myydystä lehtitilauksesta 14 €. Useimpina päivinä ei saanut myytyä mitään, tuli huutoa ja haistattelua asiakkailta. Luuri korvaan kaksisataa kertaa päivässä jne...sinne vaan hommiin kaikki työttömät!
Koulutus ja erilaiset kohtaanto ongelmat. Kaikki ihmiset tietää, miten monet seikat voivat estää työn vastaanottaminen. Itse hyvän koulutuksen ja työ kokemuksen omaavana en lähde mitä tahansa perseilyjä tekemään.
Työttömiä on 285000 ja jokainen heistä on pakotettu hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa, joten jokaiseen noista paikoista tulee keskimäärin 70 hakemusta kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Noista työpaikoista luokkaa puolet on "vaikeasti täytettäviä" lue kelvottomia tyyliin provikkapalkattua puhelinmyynrityötä.
Kuinka paljon niitä työttömiä taas olikaan?
Äläs nyt! Monissa provikkapalkkaisissa hommissa on kuitenkin takuupalkka. Miniäehdokas oli puhelinmyyjänä ja sai yhden euron tunnilta, plus jokaisesta myydystä lehtitilauksesta 14 €. Useimpina päivinä ei saanut myytyä mitään, tuli huutoa ja haistattelua asiakkailta. Luuri korvaan kaksisataa kertaa päivässä jne...sinne vaan hommiin kaikki työttömät!
Kaverin tytär meni myös puhelinmyyntihommiin ja menetti kaikki säästönsä kun matkakuluihin meni enemmän kuin sai palkkaa. Kaveri sitten katkaisi tyttärensä sopimuksen.
Eikös työttömiä ollut jotain yli 200 000 jo? Ja vapaita paikkoja 16 000?
Oho työttömiä olikin vähän enemmän. Tilastokeskuksen sivuilta:
Huhtikuussa 2025 työllisiä oli 2 590 000 ja työttömiä 288 000.
Vierailija kirjoitti:
Oken hakenut vuoden aikana 100 työpaikkaa 100km: n säteellä. Vielä ei ole tärpännyt. Usempiin ei tule edes mitään vastausta. Kolmessa haastattelussa olen ollut.
Mulla takana noin 200 hakemusta eikä vielä ole tärpännyt. 4 haastattelua kyllä ja viides tulossa.
Jos on niin onnellisessa asemassa, että on päässyt pois työelämästä, niin kuka hullu sinne takasin hinkuisi?
AP:n ajatus perustuu siihen harhaan, että valtio voisi olla täystyöllisyydessä. Tätä eivät kannata edes ekonomistit, vaan hyvinvoiva valtio tarvitsee aina pienen prosentin työttömiä.