Miksi niin moni itkee tukien pienuutta, mutta nämä ihmiset ei ole valmiita tekemään monikaan asialle mitään?
Joskus se on muutettava vaikka toiselle puolelle Suomea saadakseen töitä jos ei muuten saa. Ei voi aina odottaa että yhteiskunta vaan tukee vuodesta toiseen.
Kommentit (252)
Onneksi chatgpt:llä saa kirjoitettua sellaiset kerjuukirjeet että rahahanat aukeavat :)
Rekrytoin ihmisiä töihin. Niitä turhia hakemuksia tulee aika paljon, missä jo suoraan ilmaistaan, että hakee töitä sen vuoksi, ettei tuet mene. Viimeistään tämä kerrotaan puheluissa. Tai sitten haetaan tehtävää, mihin ei todellakaan osaamisen ja koulutus riitä. Se turhauttaa. Kaikki ei todellakaan halua töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaminen ei auta jos töitä ei oo
Eikä muuttaminen onnistu, jos rahaa ei oo. Ei nimittäin yksikään firma lähde muuttamaan ketään esim. Espoosta Rovaniemelle ilmaiseksi.
Mikä ihmeen pakkomielle ihmisillä on aina käyttää muuttofirmaa? Eikä se firman kautta tehty muuttokaan Espoosta Rovaniemelle maksa kuin ehkä 2000 euroa. Sen ymmärrän kyllä, että pätkätöitä varten ei pitkiä muuttoja tehdä ja perheellisten pitää löytää töitä molemmille vanhemmille.
No oisko vttu vaikka sellainen pakkomielle, että kaikilla ei ole omaa autoa eikä junassa voi kuskata esim. sänkyä? Mitäpä luulet penikka?
Sun kanssasi ei varm
Huomattavasti useampi kuin tuollaisen trollipennun, joka ei ymmärrä todellisesta elämästä vttuakaan. Isi maksaa kaiken niin pennun on hyvä räksyttää.
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoin ihmisiä töihin. Niitä turhia hakemuksia tulee aika paljon, missä jo suoraan ilmaistaan, että hakee töitä sen vuoksi, ettei tuet mene. Viimeistään tämä kerrotaan puheluissa. Tai sitten haetaan tehtävää, mihin ei todellakaan osaamisen ja koulutus riitä. Se turhauttaa. Kaikki ei todellakaan halua töitä.
Toi kaupungin ja valtion hr touhun voisi lopettaa. Käskekää vakituisten tehdä se video cv.
Vierailija kirjoitti:
Älä työttömille itke. Itke niille, jotka päättivät, että on pakko hakea 4 työpaikka kuukaudessa oli sopivia tarjolla tai ei.
Arvoisa [Saajan nimi],
Kirjoitan teille sydämeni pohjasta, sillä olen tilanteessa, joka tuntuu ylitsepääsemättömältä. Olen työtön yksinhuoltaja, ja elämäni on ollut viime aikoina erityisen haastavaa. Minulla on erityislapsi, jonka hoitaminen vaatii paljon aikaa ja resursseja. Valitettavasti pitkäaikainen sairauteni on rajoittanut kykyäni työskennellä ja huolehtia perheeni tarpeista.
Päiväni kuluvat huolehtiessani lapseni hyvinvoinnista ja tarpeista, mutta samalla kamppailen omien terveysongelmieni kanssa. Tämä yhdistelmä on johtanut siihen, että taloudellinen tilanteeni on heikentynyt merkittävästi. Meillä on ollut vaikeuksia saada riittävästi ruokaa ja perusasioita, ja tämä on aiheuttanut suurta huolta sekä minulle että lapselleni.
Olen yrittänyt etsiä apua eri tahoilta, mutta usein tuntuu siltä, että apu ei riitä tai se on liian kaukana. Toivon, että voitte ymmärtää, kuinka vaikeaa on elää jatkuvassa huolessa ja pelossa tulevaisuudesta. Lapseni ansaitsee parasta mahdollista hoitoa ja elämää, mutta ilman tukeanne se tuntuu mahdottomalta.
Pyydän teiltä apua, jotta voisimme saada elämäämme hieman helpotusta. Olisin äärettömän kiitollinen, jos voisitte harkita tukemistani, olipa se sitten taloudellista apua, ruokalahjoituksia tai muuta tukea, joka voisi helpottaa arkeamme. Jokainen pieni apu merkitsee meille valtavasti ja auttaa meitä selviytymään tästä vaikeasta ajasta.
Kiitos, että otitte aikaa lukea kirjeeni. Toivon, että voitte auttaa meitä, ja olen valmis keskustelemaan asiasta tarkemmin, jos se on mahdollista.
Lämpimin terveisin,
[Oma Nimi]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikä yhdelläkään kaverilla tai sukulaisella ole autoa saatikka ajokorttia. Lisäksi kaikilla on selkävaivoja ja 10 vauvaa hoidettavana koko ajan.
Miksi vtussa kenenkään sukulaisen pitäisi olla vastuussa aikuisen ihmisen muutosta? Tajuatko penikka, kuinka pitkä matka on Espoosta Rovaniemelle?
Ei tarvitse tietenkään olla vastuussa kenenkään muutosta, mutta eikö nyt ole aika itsestään selvä asia, että läheistä ihmistä autetaan tarpeen tullen?
No ei todellakaan ole itsestäänselvyys, että lähdetään ajamaan 12 tuntia suuntaansa kaverin muuton takia. VALOJA PÄÄLLE!
No ei varmasti olekaan mikäli se apu ei ole ollut vastavuoroista eikä ikinä ole itse tehnyt yhtään mitään muiden eteen. Minä kun olen auttanut ystäviäni ja sukulaisia kun heillä on ollut tarvetta, niin taatusti löytyisi niitä jotka haluaisi sen matkan tarvittaessa ajella.
Golf kaveriko hommasi sulle työpaikan. Vähän lohtua siitä, että olit tosi paska jääkiekkossa eikä susta koskaan tullut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me halutaan töihin, mutta valitettavasti emme elä yhteiskunnassa, jossa joka kuukausi olisi avoinna 4 minun koulutustani ja työkokemustani vastaavaa paikkaa. Siksi haen niitä ei sopivia, koska tuet ihan oikeasti lähtee, jos niin ei toimi. Ja yllättävää kyllä: yhteskunnassa ei oikein pärjää, jos ei rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikä yhdelläkään kaverilla tai sukulaisella ole autoa saatikka ajokorttia. Lisäksi kaikilla on selkävaivoja ja 10 vauvaa hoidettavana koko ajan.
Miksi vtussa kenenkään sukulaisen pitäisi olla vastuussa aikuisen ihmisen muutosta? Tajuatko penikka, kuinka pitkä matka on Espoosta Rovaniemelle?
Ei tarvitse tietenkään olla vastuussa kenenkään muutosta, mutta eikö nyt ole aika itsestään selvä asia, että läheistä ihmistä autetaan tarpeen tullen?
No ei todellakaan ole itsestäänselvyys, että lähdetään ajamaan 12 tuntia suuntaansa kaverin muuton takia. VALOJA PÄÄLLE!
Ja kyllähän bensakin maksaa. Millä maksat? Ja harvaan pikkuautoon mahtuu koko omaisuus, eli pitää vuokrata vielä pakettiaut
Millä hitolla teillä köyhillä on aina niin paljon tavaraa että sen siirtämiseen tarvitaan joku rekka? Eikö vähän kannattaisi säästää siitä romun määrästä?
No, onneksi tuli paikallinen sopiminen ja voi mennä tessiä alemmalla palkalla töihin ja vakituiset voi kohta irtisanoa.
Suomen työttömyystilanne on kieltämättä katastrofaalinen. Ja myöskin aika vinoutunut, osa ei pääse töihin millään, osalla on töitä enemmän kuin tarpeeksi ja yritetään houkutella naapurifirmaan töihin. Pelkkä tukien leikkaaminen ei työpaikkoja lisää, eikä ihmisiä voi jättää kokonaan ilman tuloja. Vaikea sanoa mitä pitäisi tehdä, mutta pelkkä valittaminen ei ainakaan auta. Vähintäänkin pitäisi jokaisen äänestää eduskunta- ja kuntavaaleissa ja tuoda sillä tavoin mielipiteensä esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllähän bensakin maksaa. Millä maksat? Ja harvaan pikkuautoon mahtuu k
Voi voi, isovanhemmat osti lapselle pyörän ja naapuri juoruaa, että sossu osti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu AP! Ihmiset valittaa että tukia leikataan tai että tuet on liian huonot mutta miksi nämä tukiloiset eivät muuta työn perässä? Miksi nämä tukiloiset ei ota vastaan edes niitä siivoustöitä tai muita paskahommia?
Tampere, iso kaupunki. Tällä hetkellä 3 avointa siivousalan työtä, yksikään ei ole kokoaikainen ja lähinnä keikkahommaa, vaaditaan auto/koulutus. Tukihelvetissä 0-sopparit on älyvapaata hommaa. Että menisitkö paskasi kanssa vaikka Kiinaan, heihei.
No muuta sieltä tampereelta pois? On paljon muitakin kaupunkeja missä on työtä. Ongelma on juurikin se että te työttömät ette ole valmiita muuttamaan työn perässä.
Koko suomen siivoustyöpaikat > oma auto/ajokortti pakollinen, koulutus vaaditaan useammassa, 90% keikkahommaa 0-25h/vk, muutama kokoaikainen. Toisinsanoen jos ei isossa kaupungissa, ei kyllä muuallakaan. Luuletko ettei koko kylä hae sitä yhtä ja samaa siivouspaikkaa? Hakea voi aina mutta olet niin naiivi, että työtä vaan taianomaisesti löytyy.
No ei varmasti olekaan mikäli se apu ei ole ollut vastavuoroista eikä ikinä ole itse tehnyt yhtään mitään muiden eteen. Minä kun olen auttanut ystäviäni ja sukulaisia kun heillä on ollut tarvetta, niin taatusti löytyisi niitä jotka haluaisi sen matkan tarvittaessa ajella.
No moneltako tulet huomenna ajamaan minun kamani Espoosta Rovaniemelle? Kas kun et ilmoita palveluksistasi esim. työkkärin sivuilla, kun ole niin kovin jalo ja aulis auttaja.
Vierailija kirjoitti:
"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."
Kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 niin otetaan varmaan paikallisella sopimisella halvemmalla työntekijöitä tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tunne yhtään työtöntä. Nuoret opiskelijatkin saaneet kesätöitä. Juurikin tuttu sanottiin irti, haki uusia, ja valittiin kahteen. Nyt miettii kumpaan menisi töihin.
Et sitten uutisia osaa lukea? Koska sä et satu tietämään yhtäkään työtöntä, ei heitä siis ole.
Ei olekaan kaikkien tuttavapiirissä. Työttömyys painottuu tietynlaiseen porukkaan. Jos ympäröi itsensä älykkäällä, yritteliäällä, pärjääväisellä, ahkeralla ja sisukkaalla väellä, ei välttämättä tosiaan tunne yhtään työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllähän bensakin maksaa. Millä maksat? Ja harvaan pikkuautoon mahtuu k
No sä voit kokeilla tunkea parisängyn sinne sun mopoautoon. Katsotaan sen jälkeen, mitä mieltä olet tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, kyselevät vain että milloin seuraavat vaalit on :D :D
Nyt Pääasia että persujen kannatus romahti rökääleesti kolmissa vaaleissa peräkkäin kaksikolmasosaa ja tippuu edelleen kuin vanhan äijän yrpä... ouuu jeee ..🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Juuri näin. Purra narrasi persuilta vain äänet että pääsi itse hyvälle palkoille ja muuttui välittömästi kokoomuslaiseksi.
Ai ei vai? No miten nuo firmat sitten pysyvät pystyssä, kun kukaan ei niiden palveluita käytä? :D