Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö riisin sijasta joskus ruokakauraa?

Vierailija
14.07.2025 |

Minkälaisiin ruokiin? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt vielä. Mutta luin että on terveellisempää kuin riisi. Aion käyttää riisin tapaan lisukkeena.

Vierailija
2/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen kokeillut, mutta en pidä mausta enkä suutuntumasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän riisin sijasta. Minulla on keliakia ja keliaakikko saa nähdä muuten paljon vaivaa saadakseen päivän kuitusuosituksen täyteen. En halua suolistosyöpää, joka johtuu liian vähäisestä kuidusta.

Vierailija
4/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman paketillisen kuluttanut, yleensä ei vaan tahdo kaupasta löytää silloin kun tarvitsisi.

Vierailija
5/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän

Vierailija
6/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, mutta maultaan ja rakenteeltaan minusta huonompaa kuin riisi. Aiemmin kaupassa oli sellaisia ohrahelmiä, mitkä oli kuin pieniä riisinjyviä.

Vierailija
7/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Pidän paljon enemmän riisistä, mutta etenkin valkoinen riisi on kuin sokeria söisi, aiheuttaa hirveän dropin, parin tunnin päästä on ihan kuollut. 

Nyt, etenkin kun olen vakavasti viilaamassa ruokavaliota kuntoon ja pudottamassa ylipainokiloja, vältän valkoista riisiä. Toki on poikkeuspäiviä jos vaikka käyn kylässä, tai vaikka sovin jonkun kanssa tapaamisen sushibaarissa. Mutta aina kun itse kokkaan, niin miksi en käyttäisi selvästi terveellisempää kotimaista viljaa riisin asemesta? 

Vierailija
8/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, riisi on hyvää. Syön kauran puurona.

Vierailija
9/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta käytän riisiäkin aniharvoin. Sori, en tiedä, miksi vastasin. 

Vierailija
10/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä dyykatessa löytynyt.

Vierailija
11/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän, mutta maultaan ja rakenteeltaan minusta huonompaa kuin riisi. Aiemmin kaupassa oli sellaisia ohrahelmiä, mitkä oli kuin pieniä riisinjyviä.

Torino ohrahelmi 600g | K-Ruoka Verkkokauppa

Piti hakea ja näköjään valmistaja sekä pakkaus vaihtunut, mutta taas löytyy. Nuo olivat maultaan paljon parempia kuin ruokakaura tai -ohra.

Vierailija
12/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Riisi-Kaura-seosta, ja aivan tavallisesti lisukkeena. 

Vierailija
13/13 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän riisin sijasta. Minulla on keliakia ja keliaakikko saa nähdä muuten paljon vaivaa saadakseen päivän kuitusuosituksen täyteen. En halua suolistosyöpää, joka johtuu liian vähäisestä kuidusta.

Itse joudun välttämään myös kauraa, eikä ole ollut mitään ongelmaa kuitujen saannissa. Syön päivittäin pähkinöitä, siemeniä, hedelmiä, marjavalmisteita, kasviksia, yms. En ymmärrä, miksi meidät on aivopesty viljojen olevan tärkein kuitulähde.