Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin pöljäpää pitää parvekkeen ovea auki helteellä:D

Vierailija
13.07.2025 |

Aurinko paistoi siihen suoraan ja ulkona oli jo varjossa jotain 30 astetta. Eukko kävi näillä helteillä aukaisemassa oven, ja tiedän että hänen asuntonsa on aivan yhtä kuuma kuin tämä viereinen. Voiko joku luulla, että tuollainen tuuletus viilentää kämppää? Vai voiko olla, että hän todella pitää yli 30 asteen lämmöstä asunnossaan? 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jotkut ei tajua ettei kannata helteellä alkaa tuulettaa eikä avata verhoja , lämmin ilma tulee asuntoon, jos sataa niin silloin parempi tuulettaa, viilentää.

Vierailija
42/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tietenkään viilennä, mutta jos saa aikaan ilmavirtausta, niin se tuntuu iholla mukavammalta kuin paikoillaan seisova ilma. 

Ja sitten voi valittaa kaikkialla, kun asunnossa on ihan hirveän kuumaa. Kualen tänne kuumuuteen. 

Omapa on häpeäsi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, jotkut ei tajua ettei kannata helteellä alkaa tuulettaa eikä avata verhoja , lämmin ilma tulee asuntoon, jos sataa niin silloin parempi tuulettaa, viilentää.

Yöksi myös kannattaa avata ikkunat, koska ilma on paljon viileämpää kuin päivällä. Päiväksi kaikki lävet kiinni 

Vierailija
44/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kanssa eräs idiootti  joka kertoi että  heillä  on ilmalämpöpumppu joka viilentää kesäisin  mutta heillä on kaikki ikkunat  auki. Mikä hyöty? Varmaan autolla ajaessaankin  laittavat sisälle viilennyksen päälle  ja ajavat ikkunat auki.

Vierailija
45/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tietenkään viilennä, mutta jos saa aikaan ilmavirtausta, niin se tuntuu iholla mukavammalta kuin paikoillaan seisova ilma. 

Ja sitten voi valittaa kaikkialla, kun asunnossa on ihan hirveän kuumaa. Kualen tänne kuumuuteen. 

Omapa on häpeäsi 

Kenen asunnossa ylipäänsä on normaalistikaan mitään "ilmavirtauksia" 

Vierailija
46/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan naapurin oma asia, jos pitää parvekkeen ovea auki.

Naapuri varmaan tykkää aloittaa vauvalle ketjuja hellehulluista?

Vierailija
47/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.tulee ötököitä sisälle josta ne menevät muihin asuntoihin. Olenkin kiinnittänyt heippalapun ilmoitustaululle että pidetään ne parvekkeen ovet kiinni.

Vierailija
48/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sillä naapurilla ole läpiveto varjon puolelta. Kaikki eivät asu yksiöissä.

Oletko ap, vai miten näet missä apn naapuri asuu?

Vierailija
49/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä haluaa että ilma vaihtuu?

- - -

Ilma vaihtuu kyllä koneellisesti eikä sitä oteta tulikuumalta parvekkeelta. Auringonpuolisen parvekkeen oven auki pitäminen tai parvekelasien kiinni pitäminen on sulaa hulluutta kesähelteellä..

Vierailija
50/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vietin mukavan parituntisen parvekkeella kahvia juoden ja lukien. Ovi asuntoon oli raollaan ja asunnossa ilmalämpöpumppu puhalsi viileää ilmaa asuntoon. Ei ole kuuma ollenkaan, ei ulkona, eikä sisällä, +26 ei ole kuuma.

Vierailija
51/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla se jää epähuomiossa auki kun meen itse partsille. Eikä saa kunnolla suljettua ulkopuolelta.

Mutta, kämpässä vielä ihan inhimillinen lämpötila. Onneksi saa hyvin ikkunoita/ovia auki monelta suunnalta illalla/yöllä kun viilenee.

Vierailija
52/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan ikkunat vasta, kun ulkolämpötila menee alle sisälämpötilan. 

Niin, tämä on ainoa edes teoreettisesti mahdollinen tapa laskea asunnon lämpötilaa. Tätä ei yksinkertainen kallu ymmärrä.

Vierailija
53/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Asunnot on samanlaiset, tsekkasin tänään että pitääkö naapuri läpivetoa niin ei pidä, eli avasi vaan parvekkeen oven paahteella. Illan viiletessä sitten ovi kiinni. Pakko olla, että hän vaan on erityisen kuumasta ilmasta sisälläkin pitävä ihminen. Meidän kämpässä yli 29 astetta vaikkei ole kuumaa ulkoilmaa otettu sisään, yöllä viileämpää ilmaa varten pidin itse läpivetoa. Lisäksi täällä on heijastavat pimennysverhot. Jos ei olisi muutto edessä, niin olisi myös siirrettävä ilmastointilaite. 

Vierailija
54/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen kanssa eräs idiootti  joka kertoi että  heillä  on ilmalämpöpumppu joka viilentää kesäisin  mutta heillä on kaikki ikkunat  auki. Mikä hyöty? Varmaan autolla ajaessaankin  laittavat sisälle viilennyksen päälle  ja ajavat ikkunat auki.

Ei tämä vielä mitään, mutta tiedän tyypin joka avoautossa katto auki piti ilmastointia päällä xD

Vierailija
55/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täh?? avaat ikkunat vasta kun lämpötila alle ulko sisä... mitä sä tarkoitat?? ootsä joku vidun proffa, yritätsä brassailla tässä muille????

mä avaan ikkunat aina kun mun on kuuma, ja avaan aleq kocin. kuumassa ilmassa helpottaa kun juo kaliaa

terv. elämämkoulu

Vierailija
56/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut ristivedosta, viilentää huonetta?

Vierailija
57/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.tulee ötököitä sisälle josta ne menevät muihin asuntoihin. Olenkin kiinnittänyt heippalapun ilmoitustaululle että pidetään ne parvekkeen ovet kiinni.

No siihen oveen pitää laittaa ötökköverho. 

Vierailija
58/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täh?? avaat ikkunat vasta kun lämpötila alle ulko sisä... mitä sä tarkoitat?? ootsä joku vidun proffa, yritätsä brassailla tässä muille????

mä avaan ikkunat aina kun mun on kuuma, ja avaan aleq kocin. kuumassa ilmassa helpottaa kun juo kaliaa

terv. elämämkoulu

Kyllä, seuran tarkasti sisä- ja ulkolämpötiloja ja olen saanut pidettyä lämpötilän kurissa asunnossa. Yleensä illalla avaan yöksi kaikki ikkunat auki ja aamupäivällä taas kiinni, kun lämptila alkaa nousta ulkona. 

Vierailija
59/59 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asunnossa on kaikki ikkunat etelään. Päivät ja yöt viilentynyt kun pidän ikkunoita auki. Verhot on ikkunaanpäin valkoiset ja sisällepäin mustat. Luulis että kuumentaa mutta just päinvastoin. Verhot siis kiinni ja sälekaihtimet niin lämpö ei pääse lämmittämään enempää.  Onneksi ei ole satanut niin ei tule hyttysiä.

Naurakaa vaan, tää on mulle ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän