Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin pöljäpää pitää parvekkeen ovea auki helteellä:D

Vierailija
13.07.2025 |

Aurinko paistoi siihen suoraan ja ulkona oli jo varjossa jotain 30 astetta. Eukko kävi näillä helteillä aukaisemassa oven, ja tiedän että hänen asuntonsa on aivan yhtä kuuma kuin tämä viereinen. Voiko joku luulla, että tuollainen tuuletus viilentää kämppää? Vai voiko olla, että hän todella pitää yli 30 asteen lämmöstä asunnossaan? 

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti sulkea ovi, kun alakerran parvekkeelta alkoi levitä tupakkaa makeampi haju.

Huumevinkki poliisille

Vierailija
22/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ovien ja ikkunoiden auki pitäminen on myös sellainen psykologinen juttu. Tulee raitista ilmaa. Kun on kesä, voi parvekkeen ovea pitää yölläkin auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä palstamamma voikin hermostua. 

Vierailija
24/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInullakin ollut koko yön partsin ovi auki. Näillä keleillä laitan kiinni vasta, kun poistun kotoa.

Vierailija
25/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunan aukipitämisen lisäksi kannattaa taiteilla verhojen kanssa: verhot pidetään kiinni siinä vaiheessa päivää, kun aurinko paistaa suoraan huoneeseen. Sälekaihtimissa on väliä, miten päin niitä pidetään kiinni.

En vetele verhoja ikkunoiden eteen ovat aina pakallaan ikkunoiden reunassa. Sälekaihtimet olkkarissa ja keittiössä alhaalla vain jos aurinko paistaa pahasti ettei voi esim olkkarissa telkkaria katsoa. Olkkarissa ja keittiössä kaihtimet pinta asennettuna ja makkareissa normaalisti välissä ja ne aina alhaalla, mutta lähes kokonaan auki.

26/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInullakin ollut koko yön partsin ovi auki. Näillä keleillä laitan kiinni vasta, kun poistun kotoa.

Samoin 😎

Vierailija
27/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viilentävä ilmalämpöpumppu, sisällä 22 astetta vaikka ulkona olisi mitä. Eikä tarvitse aukoa ikkunoita tai ovia.

Vierailija
28/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun piti sulkea ovi, kun alakerran parvekkeelta alkoi levitä tupakkaa makeampi haju.

Huumevinkki poliisille

Kannabiksen poltteluhan kai on nykyään ihan ok. Just vähän aikaa jossain jutussa kerrottiin että tupakointikielto ei sitten koske kannabista niin sitä ei voi vuokrakämpissäkään kieltää. 

Vierailija
29/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pitänyt sekä etu että takaovea auki mut eilen tuli ihan vieras kissa sisään. En uskalla pitää etuoven enää auki. Avasin sen sijaan ison ikkunan kokonaan yöksi, olipas hyvä nukkua, melkein nukuin 9 tuntia. Tavallisesti herään jo viideltä, nyt kahdeksalta. Onpa hyvä olo.

Vierailija
30/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan ikkunat vasta, kun ulkolämpötila menee alle sisälämpötilan. 

Minulla on 2 tuuletusikkunaa auki ja parvekkeen ovi jonka laitan heti kiinni kun ulkona lämpötila nousee korkealle, en sitä kuumuutta joka ulkona on oven kautta sisälle aio ottaa.

Vierailija
31/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi ja ikkunst auki, kun ei aurinko paista. Iltapäivällä suljen. 

Vierailija
32/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sillä naapurilla ole läpiveto varjon puolelta. Kaikki eivät asu yksiöissä.

Näinpä. Ja kun saa läpivedon, liikkuva ilma tuntuu merkittävästi viileämmältä kuin seisova, vaikka ulkoa tulisikin hiukan lämpimämpää ilmaa. Muutenkin se ilman lämpötila auringonpaisteessa on aina epäoleellinen juttu, kun aurinko kuitenkin lämmittää rakenteet paljon ilmaan kuumemmaksi. 

Vierailija
33/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös naapuri ole pöljäpää määritelmän mukaan?

Vierailija
34/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän auki kissan takia. On joka kesä ihan sekaisin ja huutaa sisälle ja ulos. 

Vierailija
35/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi oikein pitää milloinkaan, kun alakertalainen röökaa parvekkeella ja se yököttävän kuvottava haju tulee minun asuntoon. 

Vierailija
36/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa mummot aukaisevat taas helteellä auringon puolella sijaitsevan porraskäytävän ovet, että keskellä taloa kulkevan portaikon muutoin viileä ilma lämpiää yli 28 asteiseksi.

Vierailija
37/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ovien ja ikkunoiden auki pitäminen on myös sellainen psykologinen juttu. Tulee raitista ilmaa. Kun on kesä, voi parvekkeen ovea pitää yölläkin auki.

Psykologina pidät varmaankin talvellakin ikkunat ja ovet auki, ettei raitis ilma lopu?

i

Vierailija
38/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sillä naapurilla ole läpiveto varjon puolelta. Kaikki eivät asu yksiöissä.

Juurikin läpiveto. Yhdeltä puolelta parvekkeen ovi ja toiselta ikkunat. Parvekkeelle paistaa iltapäivällä mutta meri lähellä niin läpiveto viilentää aina. Kesällä tähän kerrostaloon paistaa aina jostain suunnasta kun aurinko on horisontin yläpuolella.

Vierailija
39/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa voi pummia naapurilta savut. Olisi jo korkea aika sallia tai laillistaa tuo alkoholia paljon vähemmän haitallinen päihde.

Vierailija
40/59 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa voi pummia naapurilta savut. Olisi jo korkea aika sallia tai laillistaa tuo alkoholia paljon vähemmän haitallinen päihde.

Eikös se ole jo ihan sallittua? Luulin että ei olisi mutta miksi näillä nyt on epäselvyyttä ja ihmettelyä että kannabiksen polttamiseen puuttumisesta?

"Uusi tupakointikielto tulossa lakiin Nyt heräsi hämmennys"

"Epäselvyyttä ja ihmettelyä tulee kuitenkin suurella todennäköisyydellä aiheutumaan siitä, että kannabiksen polttamiseen on haasteellisempaa puuttua, koska haitat pitää pystyä osoittamaan, kun taas tupakan osalta voidaan yksinkertaisesti todeta, että se on kiellettyä, Isännöintiliitto jatkaa.

Kannabiksen selvä kielto olisi omiaan selventämään tilannetta, toivoo Pynnönen Andersson."

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/7de7c6d9-a435-46b7-96bb-58d…