Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et haluaisi asua Helsingin keskustassa?

Vierailija
13.07.2025 |

Jos nyt laskettaisiin keskustaksi vaikkapa kilometrin säde rautatientorilta? 

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa kysymykseen, muuta kerron vaan asuvani ihan Helsingin keskustassa ja minusta se on mainiota.  Heinäkuu tosin kesäpaikkakunnalla.

Vierailija
142/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole varaa tai halua maksaa 1000e/kk jostain koirankopista Helsingin keskustassa! Muualla asuu tilavammin ja halvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun keskustassa mutta huonoja puolia on: kallis asukaspysäköinti ja varauduttava pariin parkkisakkoihin vuodessa. Autos murjotaan kadulla joskus. Ei parkkipaikkoja, saa usein kiertää korttelia 15-30 min jotta saa paikan.

Talvella lumet aurataan autojen päälle. Kadulle ei saa lapioda lunta auton ympäriltä, eikä ajoradalle, mutta johonkin ne on heivattava. Autot jää jumiin jäätyneiden lumivallien taa, ja ne putää siitä väkisin ja vauhdilla heijata pois, mikäli on tilaa.

Rannat on rakennettu, ei aitoa luontoa. Ei parvekkeita vanhoissa taloissa. Vaikka on paksut seinät, naapurista kuuluu äänet ja varsinkin ylhäältä alas lattia tömisee. 

Etelä-Helsinki on pussinperä josta on vain muutama ulosvievä tie. Ruuhka-aikaan ei kannata lähteä täältä minnekään.

Talvi keskustassa on kyllä täyttä painajaista autoilijalle. Liikun työni v

Itse kannatan periaatteessa yritystä vähentää yksityisautoilua keskustassa, mutta minustakin Espan yhden kaistan muuttaminen terrassiksi saati tämä suunnitelma tehdä Kaivokadusta joku autoton paratiisi ovat naurettavia. 

Aina on ihmisiä jotka tarvitsevat autoa työssä, yrittäjänä tai vammaisuuden/sairauden takia, tai on useampi pieni lapsi, tai koira, joita pitää kuskata sinne tänne. Se että Helsingin merkittävimmät ulosvievät reitit tukitaan on tyhmää. 

Vierailija
144/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut muutamia kertoja Hesan keskustassa. Erityisesti Jätkäsaari oli ihan karsean näköinen paikka Ja varmaan on monta muuta kamalampaa. Hesassa on kaunistakin ; meren rannoilla.

Muutama tuttu asuu Töölössä ja onhan se kiva kun toisaalla on ravintolat, kahvilat, Töölöntori, Kamppi-keskus lähellä, yms. Toisaalla taas on isot puistoalueet, Hietsun ranta, ja meri.

Silti itse tykkään silti enemmän asua lähellä metsää ja villiä merenrantaa lähiössä jossa on rauhallista. 

Vierailija
145/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ihmisiä, en tykkää. Asun mieluummin täällä vanhassa Roihikassa.

Vierailija
146/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut muutamia kertoja Hesan keskustassa. Erityisesti Jätkäsaari oli ihan karsean näköinen paikka Ja varmaan on monta muuta kamalampaa. Hesassa on kaunistakin ; meren rannoilla.

Muutama tuttu asuu Töölössä ja onhan se kiva kun toisaalla on ravintolat, kahvilat, Töölöntori, Kamppi-keskus lähellä, yms. Toisaalla taas on isot puistoalueet, Hietsun ranta, ja meri.

Silti itse tykkään silti enemmän asua lähellä metsää ja villiä merenrantaa lähiössä jossa on rauhallista. 

Töölö on ok jos asuu jossain meren, Mestaritallinja Merimelojien majan lähellä ja varsinkin jos on autopaikka tai tallipaikka lähellä. Siitä rannalta saattaa autopaikan löytääkin. Asunnoista aukeaa tuolla välillä ihan hienoja maisemiakin. Mutta tuo ei olekaan enää ydinkeskustaa.

Vierailija
147/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölö on ok jos asuu jossain meren, Mestaritallinja Merimelojien majan lähellä ja varsinkin jos on autopaikka tai tallipaikka lähellä. Siitä rannalta saattaa autopaikan löytääkin. Asunnoista aukeaa tuolla välillä ihan hienoja maisemiakin. Mutta tuo ei olekaan enää ydinkeskustaa.

No aloittaja puhui kilsasta ilmeisesti rautatieasemalta, mutta kommentoijat ovat kommentoineen Ullanlinnaa yms. joka on assalta kauempana kuin Töölö. Joten...

Vierailija
148/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua olla Issin Stockan siivooja niin en muuta Helsingin keskustaan.

Vierailija
149/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa juntteja hesalaisia.

Vierailija
150/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölö on ok jos asuu jossain meren, Mestaritallinja Merimelojien majan lähellä ja varsinkin jos on autopaikka tai tallipaikka lähellä. Siitä rannalta saattaa autopaikan löytääkin. Asunnoista aukeaa tuolla välillä ihan hienoja mai

En ole kiinnostunut Markusta.

Vierailija
151/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskustassa ei taida olla sellaisia asuntoja kuin mitä haluan. Ei toki olisi varaakaan. Pasilaan voisin muuttaa.

Vierailija
152/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölö on ok jos asuu jossain meren, Mestaritallinja Merimelojien majan lähellä ja varsinkin jos on autopaikka tai tallipaikka lähellä. Siitä rannalta saattaa autopaikan löytääkin. Asunnoista aukeaa tuolla välillä ihan hienoja mai

Totta. Töölö siinä meren ja Hietsun lähellä on kyllä lähellä keskustaa, asemaa ja monella tavalla paljon fiksumpi sijainti kuin joku Punavuori tai Ullanlinna. Vähemmän liikennesumpun takana. Jos vaan autolle löytyy paikka.

Ja jos Jätkäsaaren rekkaliikennekin saataisiin vihdoinkin tunneliin maan alle , liikenne toimisi ehkä paremmin aamuruuhkassa Länsiväylän suuntaankin.Ehkä.

Vierailija
153/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ihan vaikka Kaivopuistoon-Eiranranta koko Helsingin rantareitti vst kuin Espoon Rantaraitti, mutta minusta viihtyisämpi. 

Vierailija
154/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään asua maalla lähellä luontoa. Täällä ihmiset ovat leppoisia ja suvaitsevampia kuin Helsingissä. Täällä ei kukaan koulussa kiusaa, jos lapsella ei ole viimeisen muodin mukaisia vaatteita. Ihmiset hyväksytään sellaisina kuin ovat eikä ole turhaa esittämistä tai kilpavarustelua. Naapurit auttavat toisiaan, mutta kunnioittavat toistensa yksityisyyttä. Tässä nyt aluksi muutama syy miksi paljasjalkaisena stadilaisena tein radikaalin ratkaisun ja muutin pois.

Minun kokemukset maaseudusta ovat ihan päinvastaiset. No ehkä vaatteista ei kiusattu, mutta kaikesta muusta eikä todellakaan suvaittu.

Vierailija
155/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Olen kolmekymppisenä asunut Helsingin keskustassa parinsadan metrin päässä Erottajasta. Meluisaa, ilmansaasteita, palvelut kauppoja myöten kaukana, asuminen kallista. Yöelämä toki lähellä.

Kiitos ei enää uudelleen.

Miten sulla oli kaupat kaukana, kun asuit melkein Stockan naapurissa?

Stockkalta ei löydy enää kaikkea samalla tavalla kuin ennen.

Elektroniikka haetaan Verkkokaupasta, huonekalut Kehä 3:n varrelta, ruoka Citymarketeista, urheiluvälineet Espoosta jne. Ja kaikki nämä haetaan autoilla, joille ei löydy keskustasta parkkipaikkaa tai kohtuuhintaista autotallia.

Eikö Stockan herkku riitä ruokaostoksiin? Hakeeko joku oikeasti vielä itse tavarat autolla? Miksette käytä palveluita? Itse usein wolttaan elektroniikan verkkiksestä ja isommat ostokset ruokakaupasta. Huonekalut käyn uberilla katsomassa paikan päällä ja tilaan ne sitten kotiinkuljetuksella.

Vierailija
156/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Olen kolmekymppisenä asunut Helsingin keskustassa parinsadan metrin päässä Erottajasta. Meluisaa, ilmansaasteita, palvelut kauppoja myöten kaukana, asuminen kallista. Yöelämä toki lähellä.

Kiitos ei enää uudelleen.

Miten sulla oli kaupat kaukana, kun asuit melkein Stockan naapurissa?

Stockkalta ei löydy enää kaikkea samalla tavalla kuin ennen.

Elektroniikka haetaan Verkkokaupasta, huonekalut Kehä 3:n varrelta, ruoka Citymarketeista, urheiluvälineet Espoosta jne. Ja kaikki nämä haetaan autoilla, joille ei löydy keskustasta parkkipaikkaa tai kohtuuhintaista autotallia.

Eikö Stockan herkku riitä ruokaostoksiin? Hakeeko joku oikeasti vielä itse tavarat autolla? Miksette käytä palveluita? Itse usein wolttaan elektroniika

Haluan nähdä mitä ostan siksi että 85% nettiostoksistani on epäonnistunut.

Olen päättänyt huolellisesti sovittaa kaikki vaatteet, kengät ja varusteet, haluan nähdä tavarat ja niiden muotoilun, laadun ja värit luonnossa ja valita huolellisesti vain parasta.

Miksen ajaisi sähköautolla Kehälle tai ostareihin ? Se on nopeampaa ja uskoakseni ekologisempaakin kuin tilailla sokkona netistä jotain kotiin kuljetettuna ja sitten palautella näitä paketteja ja tilailla uudelleen. Sähköauto meillä on ollut jo pian 4 vuotta. Se ei paljoa päästä sen jälkeen kun sen on talliin hankkinut. Eikä muutenkaan ketään häiritse.

Vierailija
157/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää asua minkään kaupungin keskustassa enää näin kuusikymppisenä. Tahdon lähelleni luontoa ja vettä, mieluiten meren. Jos Helsinkiin olisi pakko muuttaa, haluaisin Munkkiniemeen. Olen siellä käynyt ja todennut, että se on minun tyyliseni paikka - jos ei rahatilannetta oteta huomioon. 😁

Vierailija
158/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää asua minkään kaupungin keskustassa enää näin kuusikymppisenä. Tahdon lähelleni luontoa ja vettä, mieluiten meren. Jos Helsinkiin olisi pakko muuttaa, haluaisin Munkkiniemeen. Olen siellä käynyt ja todennut, että se on minun tyyliseni paikka - jos ei rahatilannetta oteta huomioon. 😁

Munkkiniemi on ihan parhaita paikkoja Helsingissä ja erityisesti korttelit lähellä merta. Kartano puistoineen, palvelut lähellä, meri lähellä, kahviloita, maisemia, Helsingin upeimmat lenkkeilymaastot ja Seurasaari. Valtion vierastalo jossa nyt asuu pressa ja jossa muuten käy merkittäviä valtiovieraita luon alueelle oman tunnelmansa. Kalastajatorpaa tenniskenttineen.

Raitiovaunu vei ennen hienosti keskustaan, tosin se on ollut nyt pitkään Linnanmäen kiertävällä poikkeusreitillä minkä vuoksi se on menettänyt matkustajia, mutta ehkä Munkkaankin saadaan jonain päivänä toimiva julkinen liikenne.

Autoille löytyy Munkasta kadulta tilaa ja monissa taloissa autotalleja ja sähköautojen latausmahdollisuus. Lyhyt etäisyys Meilahden sairaaloihin ja Otaniemeen sekä Keilaniemeen joten alue on lääkäreiden ja it-ihmisten suosiossa. Alueella asui ennen myös paljon yliopistoväkeä kun raitsikka vei suoraan nopeasti Aleksanterinkadulle.

Vierailija
159/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melun takia. Ei koske erityisesti Helsinkiä, mutta senkään keskustaan en haluaisi melun takia.

Vierailija
160/176 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään tuossa laiturilla katsomassa lintujen elämää (300 m) siitä menin Kallahden uimarannalle( laiturilta 400) ja samalla bisselle rantapaikkaan Maininki ja siitä kotiin. Koko kierros 2 km. 

Tässäpä tämä kaikki on. Eilen Aurinkolahden rannalla ja kahviloissa. Miksi ihmeessä haluisin keskustaan????

N53

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän