Miksi et haluaisi asua Helsingin keskustassa?
Jos nyt laskettaisiin keskustaksi vaikkapa kilometrin säde rautatientorilta?
Kommentit (176)
Niihin rumiin tsaarin venäjän aikaisiin 12m2 työläisasuntoihin ei saa asentaa ilmalämpöpumppua.
Kumpi se meistä oli se vakooja? Aivan. Eli vakoojan tehtävä on muuttaa kohdehenkilön perässä eikä niin että kohdehenkilö muuttaa vakoojan perässä.
Joutuisin maksamaan hirveät summat veroa.
Mielummin pysyn poissa slummi kaupunkista.
Asun Punavuoressa. 1,5 km asemalle
Liikaa ihmisiä,jonoja ,ruuhkia , ihmisten ym. ääniä. Mun paikka on ja tulee aina olemaan maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Asun Punavuoressa. 1,5 km asemalle
Aika ankeaa aluetta.
En halua edes käydä siellä niin miksi haluaisin asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse arvostan enemmän ihmisiä jotka asuvat kerrostaloissa. Ekologisempaa ja jos kaikki asunnot olisivat vain kerrostaloja niin julkinen liikenne pelaisi paljon sujuvammin.
Tämä.
Asuin Kampissa nuorempana ja nautin kaupunkielämästä. Nyt kun on lapset niin on kiva, kun päästään omakotitalosta helposti takapihan läpi metsään leikkimään. Myös rauha ja hiljaisuus on ihanaa, kun kukaan naapuri ei paisko ovia päiväuniaikaan. Harrastan nykyään myös puutarhanhoitoa, mitä en voisi tehdä kaupungissa kerrostalossa.
Työttömällä ei siellä ole varaa asua edes koirankopin kokoisessa asunnossa.
Julkisilla pääsee keskustaan puolessa tunnissa, ja asuminen on halvempaa ja rauhallisempaa.
Koska haluan, että vieressä on merta ja luontoa - eikä pelkkä puisto.
Vierailija kirjoitti:
Julkisilla pääsee keskustaan puolessa tunnissa, ja asuminen on halvempaa ja rauhallisempaa.
Ehkä halvempaa, mutta rahaa menee julkisiinkin. Jos asuisit vaikka merihaassa niin et niitä tarvisi.
Minua ahdistaa inhimillisyyden puute tämän kaltaisissa tilanteissa, ympärillä tapahtuu niin paljon ja koko ajan, että psykologisesti ihmisten täytyy rakentaa itselleen muuri joka näkyy stressillä, kiireellä ja väliinpitämättömyydellä.
Eikä suurkaupunkeja ole luotu asumista varten vaan Röitä. Enkä halua rakentaa identiteettiäni pelkän työn varaan, jos menetän sen ei ole mitään
Koska olen asunut siellä jo.
Myymäni kaksion hinnalla teetin uuden 130m2 omakotitalon omalla tontilla kehyskuntaan ja vielä jäi rahaa yli. Eikä koko kunnassa ole yhtään hiekkañëëkëiä.
Nähty ja koettu. Helsingin keskusta ei tarjoa itselleni enää oikein mitään, nykyään Tampereen tai muidenkin kaupunkien viihdetarjonta on paremmalla tasolla. Asuinmukavuus toinen. Samoilla asumiskustannuksilla asun huomattavasti hulppeammassa ja uudemmassa kämpässä, saunon omassa saunassa ja katselen ikkunasta kun oravat kiipeilevät puissa ja linnut laulavat. Mieli lepää.
Meillä on 100m2:n perheasunto Helsingin keskustassa. Hyvin olemme viihtyneet.
Toisaalta haluaisin asua keskustassa, mutta vaikka olen suht hyvätuloinen, en halua niin suurta lainaa mitä keskustassa asuminen vaatisi. Espoossa saa samalla rahalla paljon enemmän, ja hyvien julkisten yhteyksien ansiosta keskustaankin pääsee kätevästi, tosin yllättävän harvoin siellä tulee käytyä.