Miksi et haluaisi asua Helsingin keskustassa?
Jos nyt laskettaisiin keskustaksi vaikkapa kilometrin säde rautatientorilta?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan, että vieressä on merta ja luontoa - eikä pelkkä puisto.
Mitä sä kitiset, Helsinki on meren rannalla.
Jep, koko Helsinki näkee meren
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsän puute
Saasteet
Asumisen kalleus
Hidasta liikkua muualle
Ei samanhenkisiä ihmisiä
Tulisi syötyä liikaa ulkona
Lisään tähän vielä:
ei järkevää ja halpaa pysäköintiä omalle autolle saati vieraiden autoille
ruuhkat, jos liikut autolla, hankala lähteä pitemmälle
ei mahdollisuutta omaan pihaan
Tämä! Nyt muistinkin, miksi aikoinaan muutimme pois kantakaupungista. Oli kyllä vaikeaa parkkipaikan kanssa. Vaikka oli pysäköintitunnus, ei se paljon auttanut, kun ei ollut paikkaa lähimaillakaan. Työpaikka Espoossa, joten Espooseen muutettiin myös asumaan. Elämä helpottui kerralla paljon.
Asun tällä hetkellä lähellä keskustaa.
Miksi en haluaisi asua täällä?
Vierailija kirjoitti:
Onko noilla alueilla, kuten Eira-Ullanlinna edes kunnon ruokakauppoja? Kaikkea ylimääräistä turhaa löytyy paljon joita käyttää vain hyvin harvoin, kuten vaatekauppoja yms, mutta mitään prismaa tai citymarkettia ei taida edes olla lähimainkaan, vai?
Cittarilla ilmainen kotiinkuljetus, joten miksi mennä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paikoin. Mutta kuka oikeesti haluaa asua jossain Kalasataman kerrostaloyksiössä? Ihminen tarvitsee tilaa ja oman pihan.
Koska tarvitsen järvenrantatontin metsän vierestä. Lisäksi mulla on koiria, joita haluan lenkittää luonnossa. En halua myöskään naapureita lähelle joten haluan asua omakotitalossa. Täällä maalla ei myöskään törmää matuihin, kanttihousuihin, huumehemmoihin.
Liikaa ihmisiä, liikaa autoja, betoniympäristö, ei tarpeeksi puita, sijainti motissa pussin perällä. Kallista.
Koska sieltä en pääse suoraan ulos. Ei mahdollisuutta omaan ulkosaunaan tai porealtaaseen.
Olen kolmekymppisenä asunut Helsingin keskustassa parinsadan metrin päässä Erottajasta. Meluisaa, ilmansaasteita, palvelut kauppoja myöten kaukana, asuminen kallista. Yöelämä toki lähellä.
Kiitos ei enää uudelleen.
M60
Vierailija kirjoitti:
Itse arvostan enemmän ihmisiä jotka asuvat kerrostaloissa. Ekologisempaa ja jos kaikki asunnot olisivat vain kerrostaloja niin julkinen liikenne pelaisi paljon sujuvammin.
Sitten kannattaisi varmaan rakentaa siedettäviä kerrostaloja ja jättää väliin puita ja lähiluontoa. Karmeissa kopeissa emme suostu asumaan. Ja asunnon lämpötilaa pitäisi myös pystyä säätelemään. Se on ainakin mulle ihan liian korkea.
En halua jatkuvasti väistellä jotain, ihan liikaa ihmisiä ja erilaisia kulkuneuvoja. Tykkään myös siitä, että ulkoilumaastot ovat lähellä ja koiran kanssa pääsee pitkät pätkät hiekkatietä peltojen keskellä jo puolen tunnin lenkillä suoraan kotiovelta. Kuljen työmatkat Kampissa bussia vaihtaen, mutten ikinä jää keskustaan vaan jatkan heti matkaa, ostokset hoidan mieluummin lähiöissä tai netissä. Teen myös ruokaa mieluummin itse kotona kuin menen ravintoloihin syömään, keskustassa ei siis ole mitään mitä kaipaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paikoin. Mutta kuka oikeesti haluaa asua jossain Kalasataman kerrostaloyksiössä? Ihminen tarvitsee tilaa ja oman pihan.
Ehkä joku maalaisjuntti tarvitsee
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 100m2:n perheasunto Helsingin keskustassa. Hyvin olemme viihtyneet.
Jos mulla olisi n. miljoonan verran rahaa, niin en sillä kallista lukaalia keskustasta ostaisi.
Keskustassa menee koko ajan rahaa kun on houkutusten ympäröimänä: ihania ravintoloita, kahviloita ja kauppoja.
Lähiössä on ruokakauppa, ei houkutuksia.
Haluaisin asua keskustassa, mutta olen köyhä.
Haluan latauspaikan meidän sähköautolle.
Vierailija kirjoitti:
Itse arvostan enemmän ihmisiä jotka asuvat kerrostaloissa. Ekologisempaa ja jos kaikki asunnot olisivat vain kerrostaloja niin julkinen liikenne pelaisi paljon sujuvammin.
Millä vuosikymmenellä oikein elät ?
Kun päästötöntä sähköä /energiaa on tulevaisuudessa loputtomasti tai ainakin paljon saatavilla, ei ihmisten ole pakko asua päällekkäin kammottavissa ylikorkeissa kerrostaloissa.
Liikkuminen sujuu sähköllä.
M-1965 kirjoitti:
Olen kolmekymppisenä asunut Helsingin keskustassa parinsadan metrin päässä Erottajasta. Meluisaa, ilmansaasteita, palvelut kauppoja myöten kaukana, asuminen kallista. Yöelämä toki lähellä.
Kiitos ei enää uudelleen.
Miten sulla oli kaupat kaukana, kun asuit melkein Stockan naapurissa?
Ainoa katu, jossa haluaisin asua olisi Huvilakatu, eikä niihin asuntoihin ole varaa, koska haluan yli 20 neliötä, yli 40 neliötäkin.
- pihan puute
- liian kalliit perheasunnot
- hgin päiväkotien tunnetusti huono tilanne
- viheralueiden puute
- lenkkimaastojen puute (hiekkapohjalla)
- jatkuva tuuli ja viima mereltä
- turvaton lasten koulureitti
- ei voi päästää lapsia keskenään ulos leikkimään