Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin mielivaltaa

Vierailija
13.07.2025 |

Työkkäri soitti ilmoittamanaan päivänä, mutta ei ilmoittamansa mukaan aamupäivällä vaan iltapäivällä kesken päivänokosteni. Johtuen kait tokkurasta yrittämisestä keskustellessamme kerroin ajatustasolla ideoineeni, mutta mitään konkreeettista ei yrittämisen suhteen ollut mielessä. Tuota ideoimista ei olisi pitänyt kertoa. Se oli paha, paha virhe!

Kela keskeytti maksamisen työkkärin ilmoituksen perusteella. Oli aika epätoivoista touhua muuttaa päätöstä ja aikaa meni. Tiukka talous meni entistä tiukammalle ja lainaa piti ottaa.

Ei kannata sanoa oikein mitään ja mieluiten kaikkeen aktiivisuuteen liittyvään sanoa "EI". Toki ne neljä hakemusta ehdottomasti kannattaa vääntää ajoissa.

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Ekalla kerralla myönsivät minulle vuoden koulutukseen korotetun ansiosidonnaisen, sitten olin muutaman vuoden pääst puoli vuotta työttömänä, sain määräaikaisen työn, nyt taas kesällä 2 kuukautta työttömänä, ei mitään ongelmia. Kela korjasi väärin täyttämäni hakemuksenkin ja maksut on oikein ja ajallaan.

Minulla sama, mutta sain kahden vuoden korotetun rahan koulutukseen. Rahaa on niin paljon, että jää säästöönkin 500 € kuukaudessa.

Vierailija
22/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Ekalla kerralla myönsivät minulle vuoden koulutukseen korotetun ansiosidonnaisen, sitten olin muutaman vuoden pääst puoli vuotta työttömänä, sain määräaikaisen työn, nyt taas kesällä 2 kuukautta työttömänä, ei mitään ongelmia. Kela korjasi väärin täyttämäni hakemuksenkin ja maksut on oikein ja ajallaan.

Minulla sama, mutta sain kahden vuoden korotetun rahan koulutukseen. Rahaa on niin paljon, että jää säästöönkin 500 € kuukaudessa.

Sama, mutta tuohon päälle vielä elämäni parhaat s_ihinotot aivan uskomattoman kuumalta blondilta TE-toimistosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittämisen aloittaminen näinä aikoina olisi muutenkin todella riskaabelia.

Totta mutta ajatusten kertomisesta ei pitäisi aloittaa tutkintaa mahdollisesta yritystoiminnasta ja katkaista työttömyyskorvausta selvitystyön takia.

Kokemusta on hieman vastaavasta tilanteesta.

Hieno ja lämmittävä kommentti! Työkkäreissä on jotain ajatuspoliisin kaltaista ja hämmentävää, että sellaista sallitaan.

Vierailija
24/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin vois kyllä lakkauttaa, niin saataisiin niitä kuuluisia säästöjä. On aivan turha laitois. Koodaa sinne jonkun botin kattomaan, että nyt on 4 työpaikkaan haettu ja sillä selvä.

Vierailija
25/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin vois kyllä lakkauttaa, niin saataisiin niitä kuuluisia säästöjä. On aivan turha laitois. Koodaa sinne jonkun botin kattomaan, että nyt on 4 työpaikkaan haettu ja sillä selvä.

Sehän on jo lakkautettu. Mol.fi-sivua ei ole enää olemassa eikä Työvoimatoimistoa.

Vierailija
26/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 23 vuotta työttömänä. TE-tuki mennyt joka kertaa sellaisenaan säästöön. Kassassa nyt 166 000 €. Ensi keväänä muutan ulkomaille maahan, jossa ostovoima rahoilleni on 20-kertainen eli vastaa siellä 66 400 000 euroa.

Vierailija
27/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut 23 vuotta työttömänä. TE-tuki mennyt joka kertaa sellaisenaan säästöön. Kassassa nyt 166 000 €. Ensi keväänä muutan ulkomaille maahan, jossa ostovoima rahoilleni on 20-kertainen eli vastaa siellä 66 400 000 euroa.

Ei ihmekään että olet ollut 23 vuotta työttömänä jos laskutaito on tuota luokkaa.

Vierailija
28/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työttämänä oleminen niin rankkaa, että pitää nukkua päivät? Mene töihin, pummi. Suomessa on TYÖVOIMAPULA, joten jokaiselle on töitä. Rakennusalalla ja kaupoissa on eniten vajetta työvoimassa, ja nuo alat eivät vaadi mitään koulutustakaan.

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että Suomessa olisi työvoimapula?? Ei todellakaan ole. Ei ihme, että mustamaalaus ja vihan lietsonta työttömiä kohtaan lisääntyy, kun tyypit on näin pahasti pihalla.

Vierailija
29/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työttämänä oleminen niin rankkaa, että pitää nukkua päivät? Mene töihin, pummi. Suomessa on TYÖVOIMAPULA, joten jokaiselle on töitä. Rakennusalalla ja kaupoissa on eniten vajetta työvoimassa, ja nuo alat eivät vaadi mitään koulutustakaan.

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että Suomessa olisi työvoimapula?? Ei todellakaan ole. Ei ihme, että mustamaalaus ja vihan lietsonta työttömiä kohtaan lisääntyy, kun tyypit on näin pahasti pihalla.

Kapitalistin pula ilmaisista duunareista ei lopu edes lamassa.

Vierailija
30/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä päikkäreitä varmaan kaikki ottavat, jos vaan tilaisuutta on. Itsekkin yrittäjänä vedän siinä 14.30-15.00 kahvia ja huohahdan, jos on tarvis pitempään tehdä, Muuten vedän sukkana siihen n.17. Perjantaisin yleensä olen myös klo 17, mutta jos tulee paha notkahdus just tuohon 14.30- 15 aikohin, niin lähden - ei sitä kunnolla tule tulosta liian väsyneenä. Kun raha tulee tehdystä työstä ei tunneista tai kuukausipalkasta, niin se ei ole keltäkään pois, jos yrittäjänä näen parhaaksi poistua. Kehä ykkönen on muuten aika vilkas perjantaisin tuohon 14.30 nurkilla - tuskin kaikki yrittäjiä ovat ja osa on varmaan perjantaisin etä"töissä". He saavat kuitenkin rahat siitäkin ajasta.

En itse tunne ketään työtöntä, joka olisi pummi. Ovat tehneet töitä kovastikin ja ikävää, että heille on nyt noin käynyt. Toivottavasti on vain väliaikaista.

Vierailija
31/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on jo lakkautettu. Mol.fi-sivua ei ole enää olemassa eikä Työvoimatoimistoa.

mol.fi toimii kyllä. Sieltä automaattisesti mennään tyomarkkinatori.fi sivustolle. Mutta pääasiahan on, että onko hyötyä noista, kutsutaan nyt niitä, millä nimellä tahansa.

Vierailija
32/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille ei todellakaan kerrota yhtään mitään yhtään mistään.

Vierailija
33/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle saivartelemaan. Nykynimi työmarkkinatori on naurettava.

Vierailija
34/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kännykässä muka on joku tallennustoiminto?

Vierailija
35/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaita yrittävät urkkia henk. kohtaisia asioita. Ja luulevat siis uskovat että joku työkokeilu tai palkkatukityö ( orjatyö) poikii vakituisen työpaikan. Ovat olevinaan kun ovat saaneet muka niin niin tärkeä työn! Työn jossa voivat pompotella työttömiä oman mielensä mukaan. 

Vierailija
36/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sellainen termi käytössä että : selvittää mahdollisuutta ryhtyä yrittäjäksi. Se ei katkaise mitään tukia, jos siellä ei lue, että on ryhtynyt yrittäjäksi. Minulla oli vuosia tuo selvitys käynnissä, se oli hyvää täytettä suunnitelmaan, antoi kuvan aktiivisuudesta. Toki joskus mietinkin, että voisiko jonkun firman perustaa, mutta en tehnyt mitään konkreettista.

Joten kyllä sinä ap olet nyt itse sanonut jotenkin niin että se on ymmärretty väärin, ja olet mennyt itse kuittaamaankin sen suunnitelman missä lukee jotain varmaa yrittäjyydestä. Joten älä levitä väärää tietoa.

Vierailija
37/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen rahoilla olet elänyt?

Vierailija
38/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kännykässä muka on joku tallennustoiminto?

Sun pitää etsiä joku appi.

Vierailija
39/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavien eduskuntavaalien yhtenä teemana saisi olla TE-keskusten kohtalo. Uskomaton määrä euroja laitetaan toimintaan, jonka hyöty on vähintään kyseenalainen. Ovatko äänestäjät ja puolueet jotenkin zombeja, kun ei näytä kiinnostavan rahan tuhlaaminen.

Olen samaa mieltä. TE-keskukset lakkautettiin vuonna 2009, joten eduskuntavaalien teemaksi ne ovat varsin ajankohtainen ja käypä asia. Budjetissa eivät ole saaneet rahaa lähes 15 vuoteen ja silti ne edelleen ovat työttömien mielestä varsinaisia tuhlareita.

Verottajan sijaan moni työtön asioi yhä taksoitustoimiston kanssa.

Työ- ja elinkeinotoimistot, eli TE-toimistot, lakkautetaan vuoden 2025 alussa. TE-toimistojen palvelut työttömille ja työnhakijoille tarjoaa jatkossa oma kotikunta tai useamman kunnan muodostama työllisyysalue

TE-keskus oli ihan eri asia kuin TE-toimisto. TE-keskuksista ei koskaan tullut TE-toimistoja.

Tekoäly toki väittää, että TE-keskukset lakkautettiin 2025 alussa, mutta se on todella väärässä. Älä luota tekoälyyn, etsi faktat ja saat seuraavan tiedon "Työ- ja elinkeinokeskus (lyhenne TE-keskus tai te-keskus) oli työ- ja elinkeinokysymyksiin liittyviä viranomais-, neuvonta- ja kehittämispalveluja hoitanut Suomen valtionhallinnon alueorganisaatio, joka syntyi vuonna 1997 yhdistettäessä kauppa- ja teollisuusministeriön, työministeriön sekä maa- ja metsätalousministeriön hallinnonalojen alueyksiköt. Manner-Suomessa oli 15 työ- ja elinkeinokeskusta. Te-keskukset lakkautettiin 2009 ja niiden tehtävät siirtyivät elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksille."

Vierailija
40/181 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittämisen aloittaminen näinä aikoina olisi muutenkin todella riskaabelia.

Totta mutta ajatusten kertomisesta ei pitäisi aloittaa tutkintaa mahdollisesta yritystoiminnasta ja katkaista työttömyyskorvausta selvitystyön takia.

Kokemusta on hieman vastaavasta tilanteesta.

Hieno ja lämmittävä kommentti! Työkkäreissä on jotain ajatuspoliisin kaltaista ja hämmentävää, että sellaista sallitaan.

Parempi systeemi olisi takaisinperintä. Maksettaisiin selvityksen ajan ja sitten perittäisiin takaisin korkoineen, saataisiin aika monta työtöntä sekä karenssiin että ulosottoon ja luottotiedot pois.