Jos mies ei ole suostunut osallistumaan lapsensa hoitoon avioliiton aikana niin suostuuko eron jälkeen?
Suunnittelen eroa, koska mieheni ja lapsemme isä ei suostu osallistumaan lapsemme hoitoon oikein millään tavalla. Lapsi on jo 6 ja tämä on ollut tällaista siitä saakka kun lapsi syntyi. En jaksa enää. Isä joskus leikkii pienen hetken lapsensa kanssa, mutta siinä kaikki mitä suostuu tekemään. Harrastukseen ei kuskaa, ei vie lasta edes jätskikiskalle, ei edes sen verran huolehdi, että katsoisi lapselle aamulla puhtaat vaatteet tai veisi päiväkotiin (saati hakisi sieltä). Millaisia kokemuksia teillä muilla on siitä, että osallistuuko tällainen isä lapsen arkeen millään tavalla eron jälkeen?
Kommentit (80)
Nää lapset ovat heittopusseja. Vihaavat vanhempiaan viimeistään vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko-viikko systeemi meillä. Pakon edessä saa viikon lapsia hoitaa. Eihän se täydellisesti suju, mutta lapset ei ole valittanut. Toki alkavat olla jo isompia (11v, 9v, 7v ja 4v).
Siis todellako sinulla oli yhtä vähän osallistuva mies avioliiton aikana kuin aapeella? Ja silti teit hänelle 4 lasta?
Ensin oli reissutyö. Siitä palautuminen yms. tekosyyt. Kun työt vaihtui, ei meno muuttunut. Tässä vaiheessa tajusin millaiseen paskakasaan olin sitoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ylipäänsä olet tuollaisen kanssa lapsen tehnyt? Heti alusta alkaen saa luvan osallistua ja tehdä oman osansa, mitä tuollaisella "isällä" tekee kukaan, sinä tai lapsi?
Veikkaan, et oli ensimmäinen joka tuli pokaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko-viikko systeemi meillä. Pakon edessä saa viikon lapsia hoitaa. Eihän se täydellisesti suju, mutta lapset ei ole valittanut. Toki alkavat olla jo isompia (11v, 9v, 7v ja 4v).
Siis todellako sinulla oli yhtä vähän osallistuva mies avioliiton aikana kuin aapeella? Ja silti teit hänelle 4 lasta?
Ensin oli reissutyö. Siitä palautuminen yms. tekosyyt. Kun työt vaihtui, ei meno muuttunut. Tässä vaiheessa tajusin millaiseen paskakasaan olin sitoutunut.
Siis neljännen lapsen jälkeen vasta tajusit, vaikka mies ei osallistunut ensimmäisenkään lapsen hoitoon yhtään? Miten edes selvisit yksin kolmen lapsen hoidosta niin että jaksoit siinä samalla raskausajan neljännestä?
Joillakin se lisääntymisen vimma ei anna mahdollisuutta ajatella järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos AP:sta tulee yksinhuoltaja ja isää ei kiinnsta tapaamiset yhtään. Silloinkin saattaa elämän pilata isäpuoli niinku mulle kävi
Vierailija kirjoitti:
Lapsinomadit kiertävät taloudesta toiseen viikko-viikko -periaatteella. Tuler mieleen huutolaislapset historian hämärästä..
Totta 100%.
Sossutapauksia jo lapsena. Kukaan ei välitä niistä, ei äiti ei isä ei vaka tai kuka tai ketä.
Sen näkee sitten. Jotkut isät ryhdistäytyvät, kun ei ole ketään muuta, joka tekisi puolesta. Toiset ei - - > sitten voitkin hakea yksinhuoltajuutta. Et häviä mitään ja sulla on yksi mieslapsi vähemmän taakkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos AP:sta tulee yksinhuoltaja ja isää ei kiinnsta tapaamiset yhtään. Silloinkin saattaa elämän pilata isäpuoli niinku mulle kävi.
Kerrohan tarkemmin. Ja ookko mies vai nainen.
Saitko lähiopetusta genitaaleista vai miten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ylipäänsä olet tuollaisen kanssa lapsen tehnyt? Heti alusta alkaen saa luvan osallistua ja tehdä oman osansa, mitä tuollaisella "isällä" tekee kukaan, sinä tai lapsi?
En tiennyt että hänestä tulee tällainen isä. Lapsi oli hänen kovin toivoma ja kovin oli luvannut osallistua aktiivisesti kaikkeen. Koko raskausajan oli jokaisella neuvolakäynnillä innoissaan mukana, shoppaili lastenvaunuja ja vauvaleluja ja kaikkea. Ja kun lapsi syntyi, niin heti synnärillä veti jotenkin liinat kiinni. Ei halunnut siellä ollenkaan vauvaa syliin, ei halunnut olla paikalla kuin pakollisen verran, haki meidät kotiin ja kun pääsimme vauvan kanssa kotiin niin mies lähti kaverille. Oli pari päivää isyyslomalla ja keskeytti sen ja palasi töihin. Ja alkoi viettämään lähes kaiken ajan töissä ja harrastuksissaan. Sen ajan mitä oli kotona niin teki kyllä jotain kotitöitä mutta ei osallistunut vauvaan mitenkään. Itkin tätä neuvolassa ja sieltä neuvottiin, että anna isälle aikaa, anna useampi vuosi hänelle aikaa. Kyllä isä sitten oppii isyyden kun lapsi kasvaa. Nyt en jaksa enää odottaa ja toivoa. On pakko erota viimein. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo edes osaa olla eron jälkeen lapsensa kanssa kun ei yhtään tiedä mitä pitäisi tehdä ja miten. Tietääkö se edes minkä nimisessä päiväkodissa lapsi on?
Ai hitsi, tosiaan. Pitää soittaa eksälle. Mikähän sen lapsen nimi on? Noo, sanon siellä päikyssä että junioria tulin hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Minkäikäisiä olette? Kumman aloitteesta ehkäisy jätettiin pois?Nelikymppisiä. Ja miehen aloitteesta jätettiin ehkäisy pois. Mutta mitä väliä sillä on? Vaikka se olisi ollut minun aloitteesta, niin mieheni on silti lapsen toinen vanhempi. Ihan samoin kuin minä olen, vaikka aloite lapseen tulikin mieheltä. Ap
Onno hänellä mittava, saako hän sinut tulemaan ja olisitko tehnyt hänen kanssa lapsen jos olisit tiennyt ettei hän hoida sitä?
Nuo tyypit ovat manipulatiivisia ja heillä on maski. Vastauksena kyselijöille.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin se lisääntymisen vimma ei anna mahdollisuutta ajatella järkevästi.
Lähinnä miehillä, jotka ei osaa ajatella, mitä lapsen hoitaminen ja kasvattaminen aikuiseksi vaatii. Vastuuttomia ja tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos AP:sta tulee yksinhuoltaja ja isää ei kiinnsta tapaamiset yhtään. Silloinkin saattaa elämän pilata isäpuoli niinku mulle kävi
Hyvä isäpuoli sitten saatta olla myös pelastus, vähän kun itselle kävi.
Eroa. Elämäsi helpottuu huomattavasti, kun ei tarvitse koko ajan kantaa pahaa mieltä miehestä, joka ei hoida velvollisuuksiaan ja vain elää kuin hotellissa sinun kotonasi. Kun olet vastuussa vain ja ainoastaan itsestäsi ja lapsestasi, pystyt järjestämään kaiken oikein mallikkaasti.
Onko lapsi tyttö vai poika? Jos poika niin jätä isälleen. Murrosiässä olet suuressa pulassa jos olet poikalapsen yh.
Ja tosiaan 50/60 hiotaako mies lasta. Maskuliininen mies harvemmin lapsista on kiinnostunut, ja ne jotka ovat niin yleensä käyttävät lasta pelinappulana sadistisessa ja siitoskeskeisessä pelissään, missä hamuavat useampia naisia. Hyvää isää esitetään saadakseen uusi nainen nalkkiin. Sitten yleensä lapsi hylätään kun on uusi perhe ja nainen kuvittelee saavansa "hyvän miehen", vaikka tosiasiassa mies on jo tuhonnut yhde naisen ja lapsen elämän. Näin toimii ateistimiehen strategia edetä elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Itse ainakin hoidin omani hyvin. Valitsin urani, lomat, kodin sijainnin yms. lasten edun mukaan. Olin läsnä, autoin ja kuuntelin. Kyllä yksi rakastava ja huolehtiva vanhempikin saa ihmeitä aikaan. Meillä on todella hyvät välit nyt jo aikuistuneiden lasten kanssa. Isänkin kanssa välit ovat pysyneet kohtalaisina vaikka isä ei lapsia luokseen ottanutkaan.
Kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.