Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ostanut kultaharkkoja ja ostaminen helppoa. En kuitenkaan tiedä että jos pitäisi vaihtaa takaisin rahaksi niin miten se tapahtuisi.pah

Vierailija
13.07.2025 |

Olen ostanut kultaharkkoja ja ostaminen helppoa. En kuitenkaan tiedä että jos pitäisi vaihtaa takaisin rahaksi niin miten se tapahtuisi.pah

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin olisi järkevämpää ostaa, fyysistä kultaa vai kullan tilisäilytys?

Se vähän riippuu. Itse kun päätin ostaa aika paljon tota kultaa, niin minulle tärkeää oli se, ettei tarvitse maksaa isoja preemioita. Kivijalkaliikkeissä koin kullan olevan selkeästi kalliimpaa kuin Voimalla. Esim. juuri nykin, Rasmussen ilmoittaa 100g:n kultaharkon hinnaksi 9549 euroa. Voimalla taas kullan grammahinta on 92,24 eli 100g olisi 9224 euroa PLUS 1,99% kulu, eli 9407 euroa.

Eli noissa on 141 euron hintaero! Jos tilille ostetun kullan haluaa itselleen, se maksaa 20€ per harkko. Eli 121 euron hintaero silti.

Voimalta voi hakea kultaa vain 100g erissä (tai ehkä kilon, jos on varaa :D ), mutta tili on kätevä kun voi tuolla 1,99% kululla ostaa vain vaikka gramman. Harkkotuotteinahan kullan preemiot kasvavat aina vain, mitä pienemmän harkon ostaa. 

Vierailija
22/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin tavex joka maksoi meille parhaan korvauksen ja rahat heti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja ei tarjoa sinulle samaa mitä maksoit, vaan ottaa välistä provisiot, kauppapaikan maksut ym. Kullan hinta pitää liki kaksinkertaistua oston jälkeen, että siitä saisi oikeasti voittoa, kun huomioit kauppojen sivukulut ja pääomatulon verotuksen.

Ei pääomatuloveroa HUOMIOIDA ennen voiton määrittelyä vaan se vero maksetaan VOITOSTA, EIKÄ MYYNTIHINNASTA.

Vierailija
24/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun tänne vastailee ihmiset, jotka eivät tiedä asiasta mitään. Sijoituskultaa ei todellakaan osteta romukultana takaisin. Itse myös myisin yritykselle, joka myy samaa merkkiä. Esim Valcambi ja PampTavexille

Vierailija
25/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin harkon pankin kautta ja ajattelin kysyä pankilta miten myydä pois myös. Tosin odottelen tässä vielä 10-20 vuotta. 

Tarkistin, että pankki hoitaa toistaiseksi myös kullan myynnin. Olen ostanut kullan ulkomaisesta pankista, jossa minulla on tili. Tosin tilanne voi olla eri 10 vuoden kuluttua. 

Vierailija
26/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaja ei tarjoa sinulle samaa mitä maksoit, vaan ottaa välistä provisiot, kauppapaikan maksut ym. Kullan hinta pitää liki kaksinkertaistua oston jälkeen, että siitä saisi oikeasti voittoa, kun huomioit kauppojen sivukulut ja pääomatulon verotuksen.

Ei pidä paikkaansa! :D 🤯🤯🤯 Halvimmillaan kullan osto- ja myyntipreemiot ovat 2%. Luit oikein, 2%. Eli jos ostat kultaa Voima goldin tilille. 

Jos sen hakee pois sieltä, nostokulu oli muistaakseni 20€/100g harkko. 

Kullan laitto tilille oli ainakin taannoin 100€/100g harkko, eli jos harkko maksaa sellaiset 9000€, niin 1,1%. 

Tililtä sen voi myydä 1,99% kuluin, eli yhteiskulu 3,1%. 

"halvimmillaan 2%" Aivan tolkuton kulu. ja näköjään kuluja on joka välissä. Eikä kulta edes TUOTA mitään se vain möllöttää. 

No onhan se turvallisuushakuiselle arvon säilyttäjä, mutta kallis hinta siitä maksetaan... 

Vierailija
27/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voima kuulostaa pyramidihuijaukselta, tämä sama tyyppi on ennenkin tänne kirjoitellut siitä ja silloin jo ajattelin että en ikinä laittaisi rahojani tuollaiseen humpuukiin. Itse olen ostanut kultani täältä https://www.bullionbypost.eu/gold-bars/ ja ne tulivat heti seuraavana päivänä UPS:n tuomana Pariisista ja saan hypistellä niitä, antaa lahjaksi, jakaa lapsille ennakkoperintönä jne. Nyt arvo on jo kaksinkertaistunut (ostovuoteni oli 2022 vai 2023). Tällä hetkellä ei ole kannattavaa ostaa kun hinta on korkeimmillaan.

Jos näistä haluaisin taas eroon, kokeilisin tarjota takaisin tuonne tai sitten esim. Rasmussen. Voihan kultaa viedä ihan kaniinkin. Kullanostofirmoja on pilvin pimein, en nyt mitenkään näe että pistäsin rahani johonkin tällaiseen voima-välittäjän nimelliseen arvoon jotka vievät joka käänteessä välipalkkioita.

Vierailija
28/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta on turvasatama ei sijoitus yleensä. Jos kaikki romahtaa niin kulta on aina kultaa. Kultaharkko myös hyvä tapa kiertää perintöverot. Kätket kultaharkon kellariin ja omaisille ohjeet mistä löytyy.

Vierailija
29/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diilasin puhelimessa ja kaupat tehtiin Nesteen kylmäaseman parkkipaikalla.

Vierailija
30/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulta on turvasatama ei sijoitus yleensä. Jos kaikki romahtaa niin kulta on aina kultaa. Kultaharkko myös hyvä tapa kiertää perintöverot. Kätket kultaharkon kellariin ja omaisille ohjeet mistä löytyy.

Eipä noita tarvitse edes kätkeä, sen verran harvinainen tuote kuitenkin ettei niitä rosvot ymmärtäisi tulla edes etsimään.

Vierailija
31/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun tänne vastailee ihmiset, jotka eivät tiedä asiasta mitään. Sijoituskultaa ei todellakaan osteta romukultana takaisin. Itse myös myisin yritykselle, joka myy samaa merkkiä. Esim Valcambi ja PampTavexille

Tämä on hyvä pointti. Voimalla sanoivat kerran, että voivat ottaa nostamani harkot takaisin (en nyt muista oliko veloituksetta vaiko samalla kuin ulosantohinta) perimättä sitä 100€ / harkko, koska näkevät omistaan kyllä, että ne ovat heiltä. Tästä ei ole toki takeita jatkossa, mutta ehkä sitä kulua voi tinkiä ainakin.

Vierailija
32/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa! :D 🤯🤯🤯 Halvimmillaan kullan osto- ja myyntipreemiot ovat 2%. Luit oikein, 2%. Eli jos ostat kultaa Voima goldin tilille. 

Jos sen hakee pois sieltä, nostokulu oli muistaakseni 20€/100g harkko. 

Kullan laitto tilille oli ainakin taannoin 100€/100g harkko, eli jos harkko maksaa sellaiset 9000€, niin 1,1%. 

Tililtä sen voi myydä 1,99% kuluin, eli yhteiskulu 3,1%. 

"halvimmillaan 2%" Aivan tolkuton kulu. ja näköjään kuluja on joka välissä. Eikä kulta edes TUOTA mitään se vain möllöt

No on kulu, mutta tuottokin on sitten sitä pikkasen parempaa talouspaperia. Eli esim 2024 35%, mutta ilman riskiä, että arvo romahtaa, jos anteeksi KUN tulee talouskriisi. Mikään muu assetti ei vastaa kultaa, siksi koen, että tuokin kulu kannattaa maksaa saadakseen parasta. Riski - tuotto potentiaali on hankalina aikoina aivan ylivoimainen.

Vierailija
33/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo voima kuulostaa pyramidihuijaukselta, tämä sama tyyppi on ennenkin tänne kirjoitellut siitä ja silloin jo ajattelin että en ikinä laittaisi rahojani tuollaiseen humpuukiin. Itse olen ostanut kultani täältä https://www.bullionbypost.eu/gold-bars/ ja ne tulivat heti seuraavana päivänä UPS:n tuomana Pariisista ja saan hypistellä niitä, antaa lahjaksi, jakaa lapsille ennakkoperintönä jne. Nyt arvo on jo kaksinkertaistunut (ostovuoteni oli 2022 vai 2023). Tällä hetkellä ei ole kannattavaa ostaa kun hinta on korkeimmillaan.

Jos näistä haluaisin taas eroon, kokeilisin tarjota takaisin tuonne tai sitten esim. Rasmussen. Voihan kultaa viedä ihan kaniinkin. Kullanostofirmoja on pilvin pimein, en nyt mitenkään näe että pistäsin rahani johonkin tällaiseen voima-välittäjän nimelliseen arvoon jotka vievät joka käänteessä välipalkkioita.

Typerys. Itse saat huonomman hinnan noilta omilta välittäjiltäsi, jossa välityspalkkio on leivottu sisään hintoihin niin ettet näköjään edes tajua maksavasi sitä, ja vielä enemmän, kuin Voimalla, tietenkin, koska Voimaa pienempää kulujen suhteen ei ole tullut vastaan. et ilmeisesti ole myydessäsi ja tai ostaessasi ollut kauhean selvillä kullan sen hetken maailmanmarkkinahinnasta, jos kuvittelet, ettet ole maksellut kalliita välityspalkkiokuluja. 

Voima ei ole mikään huijaus, vaan todellakin nimenomaan yritys, joka toimii keskuspankkien fiat-valuuttoja heikentävää politiikkaa vastaan ja meitä varten, jotka haluamme suojata siltä varojamme. 

Vierailija
34/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodesta 2022 tai 2023 ostettuna kullan arvo ei todellakaan ole kaksinkertaistunut. Mulla on, kun ostin pääosin vuosina 2019-2021.

Vierailija
35/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys. Itse saat huonomman h

Typerys olet itse tuolla voima-hypetykselläsi. Tuo välittäjä on täysin avoin hintoineen ja välityspalkkioineen. Sinä et saa harkkojasi ulos maksamatta monta kymppiä jos vaikka haluaisit antaa lapsellesi ennakkoperintöä.

Vierailija
36/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuodesta 2022 tai 2023 ostettu

Hintaan liittyy myös harkon valmistaja ja määrä, näköjään olen ostanut PAMP:n harkkoni toukokuussa 2023 eikä ihan tupla ole vielä mutta ei paljon puutukaan. Katsoin viimeksi arvoja tässä keväällä, noiden huippujen aikaan. Nyt on taas laskenut.

Vierailija
37/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys olet itse tuolla voima-hypetykselläsi. Tuo välittäjä on täysin avoin hintoineen ja välityspalkkioineen. Sinä et saa harkkojasi ulos maksamatta monta kymppiä jos vaikka haluaisit antaa lapsellesi ennakkoperintöä.

Varmasti saan halvemmalla kuin sinä annettua ne. Maksaa 20€ käydä nostamassa yksi 9400 euron harkko sieltä. Eli kulu on 0,2%.

Vierailija
38/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toi sun "edulliseksi" mainostamasi yritys myy nyt 100g:n kultaharkkoa hintaan 9633€! Kullan hinta oli perjantaina kaupan sulkeutuessa noin 92,24€/g, joten tuon yrityksesi hinnassa on 409 euroa ilmaa!!! Plus varmaan postikulut? Paljonkos sen kuljettaminen vakuutettuna maksaa? 

Vierailija
39/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 409 euroa on maailmanmarkkinahintaan nähden 4,4% kulu ja tämä siis pelkkä osto. Voimalla sama kulu on 1,99% eli 183 euroa. Plus 20€, kun nostat kullan itsellesi. Tuolta eu-jutusta taas taitaa tulla aika kalliit postikulut päälle. 

Vierailija
40/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi 409 euroa on maailmanmarkkinahintaan nähden 4,4% kulu ja tämä siis pelkkä osto. Voimalla sama kulu on 1,99% eli 183 euroa. Plus 20€, kun nostat kullan itsellesi. Tuolta eu-jutusta taas taitaa tulla aika kalliit postikulut päälle. 

UPS:n kulut olivat 0€ ja tosiaan, tein tilauksen klo 14 ja paketti oli seuraavana päivänä tuotu Pariisista asti omaan postiluukkuun.