alkanut tympimään koko työvoimakoulutus ja se, miten minut pistetään tekemään kaikki paskimmat työt
Mieluummin lopetan ja otan karenssin, kun jatkan tuolla.
Kommentit (25)
Oon farmaseutti ja välillä miettinyt, että poistan laillistamiseni ja heittäydyn työttömäksi. Minulle ei voisi heti osoittaa mitään työtä, koska ei ole koulutusta. Vetäisin työmarkkinatuella lonkkaa pari kuukautta. Mutta sitten muistan, että nykyisin se homma on tuollaista, teetätetään ilmaista työtä, 40h viikossa tai ainakin 35h, kun teen nykyisin alle 30h viikossa ja palkka alkaa kakkosella... Että ehkä mä sit vaan jatkankin alallani.
Sanottiin, että on rekrykielto ja nyt taloudellisen tilanteen vuoksi ei palkata uusia työntekijöitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En minä ole pitkään aikaan mitään uutta oppinut. Sehän tässä turhauttaakin.
Ap
Nyt opit ainakin panna-verbin käytön.
Vierailija kirjoitti:
Jos suorittaa jonkun paskatyön hyvin, niin kyllä se yleensä huomataan, että tuo kykenisi muuhunkin ja sitten saa ehkä paremman mahdollisuuden. Lähes kaikki me olemme aloittaneet harjoittelijoina, ei mihinkään työhön ole valmis koulun jälkeen.
Ns. paskatyö on eri asia kuin palkaton orjatyö, niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Oikeaa palkkaa maksettava paskatyö on kunnioitettava työ siinä kuin kaikki muukin. Mutta palkaton pakkotyö on kaikkien kansainvälisten lakien vastainen orjatyö ja se kannattaa tehdä TE-keskuksen tyypeille selväksi että et suostu lainvastaiseen palkattomaan orjan pakkotyöhön. Tietojeni mukaan se ei ole pakollista vaikka niin antavat ymmärtää, mutta toki oikeistohallitus on voinut jo laillistaa orjuudenkin suomessa ainoana länsimaana. Kannattaa kaivaa totuus esille että onko lakimäärisen pakollinen ottaa vastaan.
Tämä ei kyllä koske mitään työkkärikursseja. Ihan sama kuinka hyvin teet, olet kuitenkin vain yksi ilmaisorja, joka mieluummin korvataan seuraavalla ilmaisorjalla kuin palkataan töihin.