Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alone Suomi- yksin erämaassa

Vierailija
12.07.2025 |

Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.

Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1826)

Vierailija
1802/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaikuttaa ihan lupaavalta. Paitsi se nuori mies, jolla on pieni vauva kotona tuntuu, ettei oikein kuulu joukkoon.

Alkaa varmaan jossain vaiheessa vollottaa ja jättää leikin kesken. Miksiköhän ottivat tällaisen mukaan. Sama juttu se toinen pienten lasten isä. Rasittavia ihmisiä tällaiset.

Voi perkele että voi olla tyhmä kommentti. Tai en tiiä tarkoitatko Eetua edes mutta oletan näin. Hänen kohdallaan et vois enempää olla väärässä. Jos hän on selvinnyt oman pienen lapsen yllättävästä äkillisestä kuolemasta, eiköhän hän erätaitoineen tämän klaaraa jos ei ihmeitä satu.

Rasittavia ihmisiä tällaiset sohvan nurkkaa , kessua ja kaljaa aamusta iltaan kuluttavat marisijat, joille tuottaa tuskaa viedä roskapussi ulos. Jos siihen joskus kykenet niin varmasti vittuilet samalla naapureille jostain ilmanaikusesta. Tai ei, et varmasti päin naamaa uskalla mitään sanoa. Parempi vauva.fi ssä narista ettei kukaan pääse sanomaan mitään vastaan?

Hyvä se on täällä nyymisti purkaa kusipäisyyttään, kun oikeasti tarvisit ammattiapua päälääkäriltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kannattaa kuunnella tämä tosi mielenkiintoinen podcast. Aivan mielissään sunnuntaina kuuntelin. Haastateltavana Eetu Kemppainen. Respect! 👍 Tämän kuunneltua ne, ois kiva kuulla kommenttia. Suomalaiset tarvii kyllä lisää retkeily-, erä- ja selviytymisosaamista. Tällaiset esikuvat on nuorisolle aivan mahtavia! 🌲🏕🐟Kalevassa linkki https://www.kaleva.fi/alone-suomessa-selviytyva-eetu-kemppanen-aikoo-ja…

Vierailija
1804/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaikuttaa ihan lupaavalta. Paitsi se nuori mies, jolla on pieni vauva kotona tuntuu, ettei oikein kuulu joukkoon.

Alkaa varmaan jossain vaiheessa vollottaa ja jättää leikin kesken. Miksiköhän ottivat tällaisen mukaan. Sama juttu se toinen pienten lasten isä. Rasittavia ihmisiä tällaiset.

Hyvä se on täällä nyymisti purkaa kusipäisyyttään, kun oikeasti tarvisit ammattiapua päälääkäriltä. 

Päälääkäriin on todella vaikea päästä nykyään. Parempi purkaa paineita tällaisella palstalla kuin vaikka kaduilla riehumalla. 

Vierailija
1805/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä sitä tapahtuu ens jaksossa, kun se yks mies niin parku siinä ens kerran mainospätkässä, että antakaa anteeksi en pystynyt parempanna tai jotain sellaista? Lähteekö hän kotio?

Vierailija
1806/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä sitä tapahtuu ens jaksossa, kun se yks mies niin parku siinä ens kerran mainospätkässä, että antakaa anteeksi en pystynyt parempanna tai jotain sellaista? Lähteekö hän kotio?

Ehkä joka jakossa suotavaa, että joku lähtee. Tulee kalliiksi seurata seurueen terveydentilaa, paremminhan noita hoidetaan kuin meitä täällä. Edellinen lähtijä liikaa selitti, että moneskohan minä olen olenkohan eka lähtijä? Parkuja siis seuraava.

Vierailija
1807/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ihme drama queen. Myyjä, valinnut ainakin oikean alan luonteelleen. 

Vierailija
1808/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä keräisin männynkävyn siemeniä. Niistä saa hyvin energiaa.

Jep! Kerran sain sellaista piirakkaa, jonka päällä oli männynsiemen kuorrute. Ihan ookoo oli, vähän mantelimainen maku. Kova homma vaan kerätä. 

Pitää olla ketterä kiipelijä joka männyn latvuksista käpyjä kerää😳

Kepillä sohii niitä, jolloin ne tippuvat. Osa niistä tippuu itsestään maahan.

Itse en ole käynyt Lapissa katsomassa kuinka korkeissa männyissä on käpyjä. Etelämmässä ne puut on yleensä niin korkeita, että millään kepillä ei saa käpyjä irti. Luontaisesti kävyt tippuu maahan keväällä.

Männynkävyt putoavat syksyllä!

Tuossa vielä tekoälyn näkemys asiasta: 

"Männynkävyt putoavat maahan tyypillisesti syksyllä. Syksyn tullen kävyt kypsyvät ja avautuvat, jolloin siemenet irtoavat ja kävyt putoavat alas maahan. Käpyjen putoaminen riippuu jonkin verran sääolosuhteista ja puulajista, mutta syksy on selkein kausi, jolloin tätä luonnonilmiötä tapahtuu laajimmin. Syksyisin käpyjen putoaminen näkyy selvästi metsissä ja pihoilla. Männynkävyt putoavat maahan pääasiassa syksyllä, kun ne ovat kypsyneet ja avautuneet siemeniä varten. Syksy on siis tyypillisin männynkäpyjen putoamisaika luonnossa."

Vierailija
1809/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Kerran sain sellaista piirakkaa, jonka päällä oli männynsiemen kuorrute. Ihan ookoo oli, vähän mantelimainen maku. Kova homma vaan kerätä. 

20metrinen keppi xD

Vierailija
1810/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20metrinen keppi xD

Ei ne kävyt kasva ja kehity parin metrin karahkassa, valitettavasti.

Vierailija
1811/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa porukkaa muutama päivä ja osalla jo luovutus, olisi pitänyt lähteä meikäläisen kisaan mukaan ja manit mulle melko helposti.

Vierailija
1812/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Eetulla olisi eturauhanen kestänyt niin olisi ollut epäreilu voittaja. Muut miettii saako ruokaa ja kuinka on nälkä. Eetu se kuivaa ylimääräisiä kaloja sekä keittelee pettua ja jäkälää. 

Vierailija
1813/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voih, Liisa lähti.. nauroin niin kippurassa hänen jutuilleen. höh.

Ja mää taas en jaksanut kuunnella. Valitti koko ajan samalla paatoksella. Onneksi läks pois. 

Vierailija
1815/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa porukkaa muutama päivä ja osalla jo luovutus, olisi pitänyt lähteä meikäläisen kisaan mukaan ja manit mulle melko helposti.

No no, "maalla on helppo olla viisas,  kun merellä vahinko tapahtuu"

Vierailija
1816/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://varuste.net/p130414/trangia-myrskykeitin-25-6-ul-gb-kahvipannu-…

Ei ole samanlainen pannu kuin sarjassa näkyneet, ei sinne päinkään.

Muutenhan tuossa on härveliä jos jonkinmoista mukana.

Vierailija
1817/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja kokemus luonnosta ja elämisestä sen kanssa tenavaiästä lähtien, terveisiä Lapista manit olisi jo mulla.

Vierailija
1818/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt kun tuollaisen trangian kahvipannun.  Enkä huomannut minkälaista pannua Eetu käytti. Missä jaksossa se näkyy?

Vierailija
1819/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt kun tuollaisen trangian kahvipannun.  Enkä huomannut minkälaista pannua Eetu käytti. Missä jaksossa se näkyy?

Viimeksi telkkarissa tulleen eli viidennen jakson jälkipuolella. 

Vierailija
1820/1826 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja kokemus luonnosta ja elämisestä sen kanssa tenavaiästä lähtien, terveisiä Lapista manit olisi jo mulla.

Sitten vaan ilmoittautumaan, kun seuraavan kerran on tilaisuus! Kakkoskautta varmaan kuvataan juuri, mutta ehkä kolmoskaudelle pääsisit mukaan, jos sellaista tehdään.